HoelRacing Posted April 27, 2018 Share Posted April 27, 2018 Har noen romle/klakke lyder fra diffen ved kjøring i sakte fart. Høres ut som det kommer bak fra diffen. Ingen lyd ved vanlig kjøring når bilen Får litt fart på seg. Er dette vanlig med eaton innmat? 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer_Martinsen Posted April 28, 2018 Share Posted April 28, 2018 Nei, det skal ikke være noen romle eller klakkelyder fra Eaton. Hvis den shimtapen som følger med i kitet fra MC2 blir brukt, så vil medbringerene subbe i justeringshylsene og skape slike lyder. Ford Sierra Cosworth 1988 2wdFord Sierra Cosworth 1990 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted April 28, 2018 Author Share Posted April 28, 2018 Er det skadelig å kjøre med det? Burde det ordnes så fort som mulig? Ikke jeg som har montert den. Sto på en bil jeg kjøpte, så usikker på om det er brukt shimtape. 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted April 29, 2018 Share Posted April 29, 2018 Har opplevd att den «alu tapen» har løsna fra medbringerne, da blir det en del vandring i medbringerne, som skaper ulyd. Sent from my iPhone using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer_Martinsen Posted April 29, 2018 Share Posted April 29, 2018 Det blir mer belastning på simring som gjør at den vil begynne å lekke etterhvert. Jeg ville ordnet opp i det relativt fort. Den shimtapen /alutapen er ubrukelig. Et par turer så blir den deformert og løsner som nevnt over her. Ford Sierra Cosworth 1988 2wdFord Sierra Cosworth 1990 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted April 29, 2018 Author Share Posted April 29, 2018 Sett litt nærmere på det nå, og er nok fra medbringerene det kommer. Mye slakk opp og ned på de. Så hva burde jeg gjøre for å få orden på dette? Er det noe som må modifiseres? Er vel sikkert brukt slik alutape her da siden det er problem bare etter et par mil kjøring. 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted May 27, 2018 Share Posted May 27, 2018 Mener åshøgda dreide hylser som han krympet på. Mener alle mål står i restaurerings tråden hans. Sent from my iPhone using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted May 27, 2018 Author Share Posted May 27, 2018 Takk. Nå er diffen sendt av gårde for kontroll, så blir vel en ordning på det 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
admiralen Posted October 31, 2018 Share Posted October 31, 2018 Hvem kan bygge eaton diff til sierra her?Har eaton med 4.27 og "subbelyd" når jeg kjører bilen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer_Martinsen Posted November 2, 2018 Share Posted November 2, 2018 Hvem kan bygge eaton diff til sierra her?Har eaton med 4.27 og "subbelyd" når jeg kjører bilen.Jeg kan se på det for deg. Holder til i Fredrikstad. Ford Sierra Cosworth 1988 2wdFord Sierra Cosworth 1990 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted March 13, 2019 Share Posted March 13, 2019 Har en slarkete medbringer i en helt vanlig sierradiff. Er det medbringern i seg selv som har blitt slitt tru? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts