xr4ti Posted April 14, 2018 Posted April 14, 2018 Har en kompis med en 2006 Volvo V50 1,6D, PSA-motor med 138k KM som fikk plutselig en kraftig rasle/skrape-lyd foran på motoren. Høres ut som om det kommer fra registeret, akkurat som slakk kjedestrammer men det er vel reim på disse motorene, eller?Tror neppe det er ulyd fra løpehjul eller agregater. Noen som kjenner til dette?
xr4ti Posted April 15, 2018 Author Posted April 15, 2018 Ja, fant ut av det ved litt googling.Kan det være noe med det kjede eller mangel på stramming av det, eventuellt hva tror du kan ha skjedd?Andre kjente feil som kan gi slike lyder?
Mondeo Power Posted April 15, 2018 Posted April 15, 2018 Kjenning som hadde det på en 307. Der lagde kjeden tilslutt hull på dekselet.
xr4ti Posted April 16, 2018 Author Posted April 16, 2018 Takk for svar.Får rive det fra hverandre og se hva jeg finner. Merkelig lyd og den hørtes ut som å komme mer undre del av motoren enn øvre hvor sekundærkjedet er!Mulig at det kan være noe med et aggregat eller løpehjul selv om lyden ikke høres slik ut men det var før jeg viste hvordan registeret er bygget opp. Disse har vel frihjul på dynamoen ?
RS_Hage Posted April 17, 2018 Posted April 17, 2018 Nedre reimskive er også en kjent feil på disse så sjekk det uten multireima på før du demonterer større ting. 2 Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk 'Voldenracing performance'Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest
xr4ti Posted April 18, 2018 Author Posted April 18, 2018 Det skal jeg gjøre, takk for tips. Gjerne andre andre tips også
xr4ti Posted April 28, 2018 Author Posted April 28, 2018 Nedre reimskive er også en kjent feil på disse så sjekk det uten multireima på før du demonterer større ting.Full pott til deg. Nedre reimhjul har delaminert seg. Så det med en gang jeg fikk den inn i verkstedet. Lyste med en lommelykt og da så jeg det svevde metallspon i nederste området av motoren når den gikk på tomgang.Takk for alle tips.
Recommended Posts