BjørnV Posted March 29, 2018 Share Posted March 29, 2018 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted March 29, 2018 Share Posted March 29, 2018 Har du t34 på nye motoren? Visst chipen ikke stemmer med oppsettet, så kan selvsagt det lage krøll. Gammelt ledningsnett kan og være problem. Sjekk kontaktene til motorledningsnett på venstre innerskjerm, kommer lett fuktighet i de. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted March 29, 2018 Share Posted March 29, 2018 En tann feil på kammen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansenRS Posted March 29, 2018 Share Posted March 29, 2018 Ukjent chip, men har det vært slik hele tiden ? Dette er vel noe som har dukket opp nylig, og bilen har vel fungert tidligere uten problemer? Eller har det vært gjort noe før feilen dukket opp ? Har du byttet plugger og justert gapen ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BjørnV Posted March 29, 2018 Author Share Posted March 29, 2018 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierrakaren Posted March 29, 2018 Share Posted March 29, 2018 Knitring eller spraking ifrå stereo pleier som regel og komme av dårlig dynamo eller dårlig jording. Hørtest meir ut som tenningskutt eller dårlig bensintrykk. Vist Chipen har sokkel skal den kun vere og lirke ut med skrujern Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted March 29, 2018 Share Posted March 29, 2018 Chipen på de sitter på utsiden av modul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KennethJohnsen Posted March 29, 2018 Share Posted March 29, 2018 Mulig jeg er helt på jordet her, men kan det være bensinfilteret? Sjefen min hadde det på sin 2,2 Mondeo. Det var ikke knitring i pop anlegget, men motoren kuttet med middels/kraftig akselerasjon. Etter mye feilsøking uten å finne noe feil på noe elektrisk, viste det seg at dieselfilteret var tett. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansenRS Posted March 29, 2018 Share Posted March 29, 2018 Har bilen fjusket siden den ble kjøpt av forrige eier ? Eller har det bare oppstått nylig ut av det blå ? Er det gjort noe med bilen i mellomtiden ? Slike ting kan være greit og nevne Link to comment Share on other sites More sharing options...
BjørnV Posted March 30, 2018 Author Share Posted March 30, 2018 Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted March 30, 2018 Share Posted March 30, 2018 Ved slike feil så er bare å begynne feilsøking i en ende.Siden den jukser mindre ved sakte pådrag så kan det være TPS'n som kødder det til. Mål verdiene(Ohm) på TPS. Sjekk også om du har 5V på signalstrømmen på TPS'n. Trolig ligger feilen i en sensor som gir eller får feil spenning. Jordingsforbindelser bør tas løs, pusses, og monteres med kontaktfett. Regner med at BTR/bensintrykket ditt er riktig. Har du sjekket sprøytebildet på dysene?Er det komplett Weber Marelli T34 på den?http://www.bigturbo.co.uk/ 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BjørnV Posted March 30, 2018 Author Share Posted March 30, 2018 Takk for alle gode tips ☺ Finnes det noen på østlandet/østfold som er gode på elektronikk, evt oppgradering av dyser/chip? Har egentlig ikke peiling på hvilken ende jeg skal begynne for å få bilen til å gå helt feilfritt. Det har vært mange hender på den bilen her tidligere, så tror neppe jeg skal begynne med det også Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted March 30, 2018 Share Posted March 30, 2018 (edited) Hovedgrunnen til SierraCoswortenes og T34 Escosenes store suksess var det originale motorstyresystemet som blir omtalt som det beste motorstyresystemet som noensinne er levert til en serieprodusert originalbil. HTT Escosene med T25 turbo fikk samme type motorstyresystem som bilene med 2,9L V6 motor som er blandt det minst trimvennlige på markedet. (Som du jo merker.) Den gode lösningen er å bygge om datasprut, gjerne ved å tömme en EEC-ECU og legge datasprutet inni denne. Edited March 31, 2018 by RS 1000 1 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BjørnV Posted March 30, 2018 Author Share Posted March 30, 2018 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted March 31, 2018 Share Posted March 31, 2018 (edited) Jeg har ingen å anbefale så du må bare spörre deg frem. Personlig er jeg opptatt av at det monteres ett nytt höykvalitet ledningsnett for motorstyresystemet. Det er meget kompetente folk i England som har spesialisert seg på dette og kan levere nöyaktig det du önsker til akkurat det datasprutet du vil bruke. https://www.autodynamix.co.uk/performance-is-looming/Her mer spesifikt: https://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Cosworth-YB-Wiring-Loom-Haltech-Sprint-ECU-Engine-Loom-/222897227318?hash=item33e5b5c636https://www.autodynamix.co.uk/performance-is-looming/yb-cosworth-fuel-pump-looms/Utelukker ikke at dette er billigere enn å la en sjappe her i landet forsöke å gjöre samme jobben. Det er mange mange forskjellige datasprut å velge mellom, men Haltech har nå alltid värt en favoritt. Hvis budsjettet rekker kan 100% "bolt in" / "Plug and play" Kentcams AB07 kammer og nye, moderne dyser med U.S.CAR / EV6 / EV14 kontakt og kapasitet fra ca. 600 ccm vurderes. http://fuelinjectorclinic.com/MustangGT05-16/IS403-0650Hhttp://fuelinjectorclinic.com/ISC-0775H-4https://www.fiveomotorsport.com/ls9-630cc-60lb-lsa-ls3Evt: http://injectordynamics.com/injectors/id1050x/ Edited March 31, 2018 by RS 1000 1 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted March 31, 2018 Share Posted March 31, 2018 Det smalt i anlegget mitt da bilen min kutta også, dette skyltes dårlig jording / tilkobling på batteri. Hvis bilen er en 94 så har du T34 motorstyring selvom du har nye motoren i. Det gjør at du har den "riktige" motorstyringa som det skrytes av over her. Det viktige nå er å finne ut hva du har av komponenter, identifisere bensintrykk, ladetrykk og ta en lambdamåling. Etter min mening er det med ditt oppsett kun feilsøking som trengs og evt. et bytte av chip. Pukkelrygg evt Jan300 her inne kan brenne chip til deg. Evt. en MSD-chip. Datasprut på denne med alt det medfører høres for min del helt overkill ut. 1 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer_Martinsen Posted March 31, 2018 Share Posted March 31, 2018 Enig med armani. Her må det en full grunnleggende sjekk og feilsøking til. Kan være alt fra feil chip i forhold til oppsett, feil med ledningsnett, eller rett og slett koblet feil med Phase-sensor og bankesensor. 1 Ford Sierra Cosworth 1988 2wdFord Sierra Cosworth 1990 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BjørnV Posted March 31, 2018 Author Share Posted March 31, 2018 Starter med å gå over alle jordingspunkter og kontakter, for så å gå videre med den chippen. Skulle det ikke hjelpe kunne jeg tenke meg å prøve å bytte turbo til T-25 som det opprinnelig er i den motoren. Hadde jo en Escort Cosworth 95 noe for ca 8 år siden også, helt original og den gikk som en klokke tilbod med med tomgangs regulatoren tilkoplet Har ett håp om å få den her like bra etterhvert også 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted April 1, 2018 Share Posted April 1, 2018 Det er et sted å begynne ja.Jeg har fortsatt ikke helt fått med meg hva slags oppsett du har på motorstyringen. Slik jeg forstår det så har du Weber Marelli motorstyring men selve motoren er fra siste genrasjon?T34 er et slengutrykk for de med Weber Marelli motorstyring mens T25 er slengutrykk for Ford sitt eget ECC-V motorstyringsystem. Lett å se forskjell da T25 har luftmassemåler. Har du et bilde av motorrommet så ser vi lett hva du har om du er i tvil.Feilsøkingen er noe annerledes på de to motorstyringssytemene så om vi skal hjelpe deg så må vi ha fakta. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 1, 2018 Share Posted April 1, 2018 (edited) Starter med å gå over alle jordingspunkter og kontakter, for så å gå videre med den chippen. Skulle det ikke hjelpe kunne jeg tenke meg å prøve å bytte turbo til T-25 som det opprinnelig er i den motoren. Hadde jo en Escort Cosworth 95 noe for ca 8 år siden også, helt original og den gikk som en klokke tilbod med med tomgangs regulatoren tilkoplet Har ett håp om å få den her like bra etterhvert ogsåEn bekjent hadde også en T-25 Escort, men etter en stund så raste den originale T-25 turboen. (TB2807) Lösningen ble å montere en Sierra Cosworth 4x4 T3 turbo og bortsett fra redusert bunndrag, respons og spool up så fungerte dette helt perfekt. Jeg husker ikke om han hadde chip eller ikke. (Hvis du har mulighet til å endre boltmönster på T-25 manifolden og sveise om downpipen, så kan EFR6258A/R0,64 med fordel vurderes. )TB2807 turboen er ikke noe särlig. Chip til EEC bokser som T-25 Escosene har, monteres utvendig og sikres med tape. Edited April 1, 2018 by RS 1000 1 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted April 1, 2018 Share Posted April 1, 2018 Er vel liten turbo/T25 motor og Ford EEC IV motorstyring på denne, med påmontert T34 turboen.Er det ikke 3 varianter av styreenhet til disse, med noe kode på? Må ha riktig chip i forhold til kode og greier så vidt jeg har fått med meg.Med ukjent chip så ville jeg trolig kjøpt ett nytt fra en kjent leverandør (Graham Goode eller lignende) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 1, 2018 Share Posted April 1, 2018 For öyeblikket er det tydeligvis ingen som VET. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted April 1, 2018 Share Posted April 1, 2018 Er vel liten turbo/T25 motor og Ford EEC IV motorstyring på denne, med påmontert T34 turboen.Er det ikke 3 varianter av styreenhet til disse, med noe kode på? Må ha riktig chip i forhold til kode og greier så vidt jeg har fått med meg.Med ukjent chip så ville jeg trolig kjøpt ett nytt fra en kjent leverandør (Graham Goode eller lignende) Stemmer det med 3 ulike koder på P8. Pukkelrygg lager chip til de. Spørsmålet her er vell hva denne bilen har P8, EECIV eller noe annet Link to comment Share on other sites More sharing options...
BjørnV Posted April 3, 2018 Author Share Posted April 3, 2018 Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted April 3, 2018 Share Posted April 3, 2018 Du har Ecc-iv. Altså et small turbo-oppsett.Har kommet noe videre da? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now