BjørnV Posted April 3, 2018 Author Share Posted April 3, 2018 Du har Ecc-iv. Altså et small turbo-oppsett.Har kommet noe videre da?Da er vel det beste å prøve skaffe seg en T-25 ett sted? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted April 3, 2018 Share Posted April 3, 2018 Da er vel det beste å prøve skaffe seg en T-25 ett sted? Er ikke noe ekspert på detaljene på liten turbo Escort, men er det ikke annen flens på eksosmanifolden også da?Kunne det være en ide å finne ett Sierra Cosworth eksoshus (48) og bruke turboen du har nå? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BjørnV Posted April 3, 2018 Author Share Posted April 3, 2018 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted April 3, 2018 Share Posted April 3, 2018 Har ikke helt troa på at det er årsaken. Har du sett om det står noe på chipen, Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted April 4, 2018 Share Posted April 4, 2018 Når det gjelder valg av turbo så skal jeg holde kjeft å overlate det til andre men at den T34 turboen din er orsaken tviler jeg på så sant den ikke overlader. En oppgradert "T28" er jo en mulighet med tilhørende chip.Når det gjelder feilsøkingen så er bare å gå systematisk til verks. Trykktesting, tenningsanlegg, jording, trykk på fuel, verdier på sensorer/givere, sprøytebilde på dyser etc. Men som nevnt, sjekke at chipen er i orden er kanskje det første steget å ta. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BjørnV Posted April 4, 2018 Author Share Posted April 4, 2018 Skal få sjekket ut den chipen imorra Trykktesting, fuel, verier på sensor er helt gresk for meg kan selvlagt lese meg ihjel om det, men trenger nok hjelp igang med det om det må til Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted April 5, 2018 Share Posted April 5, 2018 Skal få sjekket ut den chipen imorra Trykktesting, fuel, verier på sensor er helt gresk for meg kan selvlagt lese meg ihjel om det, men trenger nok hjelp igang med det om det må tilEn ærlig sak det.Men begynn med å teste ut chipen du. Om du finner en i nærområdet som kan hjelpe deg så er nok det det beste. Lykke til og oppdater oss gjerne. Slike tråder er alltid spennende å følge 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BjørnV Posted April 5, 2018 Author Share Posted April 5, 2018 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted April 5, 2018 Share Posted April 5, 2018 Ta kontakt med superchips.co.uk og hør hva som er rett oppsett til den chipen med det nummeret. Tar du ut chipen, er modul tilbake til org stand 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BjørnV Posted April 5, 2018 Author Share Posted April 5, 2018 Vil det da si at disse bilene er levert uten chip? Isåfall burde jeg vel prøve en tur uten den chippen i Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted April 5, 2018 Share Posted April 5, 2018 Den chipen som blir satt i på utsiden, overstyrer org prog vare. Du bør ikke kjøre uten med den turboen iallefall 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted April 6, 2018 Share Posted April 6, 2018 Forrige escort cosworth'n min også var en T-25 men med T-34 turbo.. Men jeg hadde ikke problemer som dette etter det jeg husker. Men min hadde jo faktisk grønne dyser også.. 1 -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 6, 2018 Share Posted April 6, 2018 Da kan det kanskje være en idé å sjekke om bensinpumpen klarer å levere tilstrekkelig mengde bensin mot høyt bensintrykk. Har vært borti biler som har kuttet fordi bensinpumpen ikke klarte å pumpe frem bensin når ladetrykket økte bensintrykket. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted April 6, 2018 Share Posted April 6, 2018 på min Sierra 4x4 cos var det for stor åpning på pluggene som var årsaken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierrakaren Posted April 6, 2018 Share Posted April 6, 2018 Som rs 1000 skriver, sjekk bensintrykk eller skru ned ladetrykk til den ikkje kutter lengre Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec Link to comment Share on other sites More sharing options...
BjørnV Posted April 10, 2019 Author Share Posted April 10, 2019 Etter bytte av Intercooler og slanger var det igjen tid for å hente skilter og ta en tur igjen. Visste jo at bilen kutter ved pådrag, men har nå blitt enda værre. Siden sist har jeg byttet til Pro Alloy sin RS500 intercooler for Escort, byttet vannslanger og byttet bensinpumpe til walbro (graham goode). Ved bytte av Original IC så satt det jo en luft temp sensor der som jeg ikle har montert igjen nå pga den nye ikke hadde utgang for det. Bilen går helt Ok frem til den begynner å lade. Klarer til nød å få den til å ikke kutte hvis jeg gir forsiktig pådrag hele veien. Er det luft temp sensoren som har kødda det skikkelig til nå? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 10, 2019 Share Posted April 10, 2019 Jeg hadde tatt en test med tennpluggåpningen justert til 0,3 mm. 1 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BjørnV Posted April 10, 2019 Author Share Posted April 10, 2019 Fikk tips om å sjekke det av en kamerat også. Da blir det å kjøpe ett bladmål på Biltema imorra og sjekke/justere åpning Link to comment Share on other sites More sharing options...
BjørnV Posted April 11, 2019 Author Share Posted April 11, 2019 Har champion C59CX plugger. Begynner nok å bli noen år gamle , men bilen er lite i bruk. Åpning på 0.8. Prøver med 0.3 som RS1000 sier nå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 11, 2019 Share Posted April 11, 2019 Det er gode tennplugger, men de har kort levetid og trenger ett kraftig tenningsanlegg for å vise hva de kan. Til ditt milde oppsett finnes det bedre og mer moderne alternativer. 1 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BjørnV Posted April 11, 2019 Author Share Posted April 11, 2019 Da fant jeg omsider ut hva det var. Og det var jo såklart den lufttemp måleren som satt i gammel intercooler sin feil. Har koplet den på ledningen sin, men den ligger bare å «føler» hva tempen er på i motor rommet . Er det noen fare forbundet med at den ikke sitter i Intercooleren kontra løs i motorrommet? Burde jeg gå for NGK BCR8ES sine plugger? Synes bilen «drukner» litt på tomgang i bensin. Burde jeg justere den til 0.6? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted April 11, 2019 Share Posted April 11, 2019 (edited) Bra du fant ut av det. Er det ikke et sted du kan sette den sensoren så lenge da? Fks ved å sette inn en gjenget plugg i en T-slange? https://www.nordicautoimport.no/produkt/silicone-slanger/silikonslange---t-stykke---3/ Edited April 11, 2019 by xr4ti Link to comment Share on other sites More sharing options...
BjørnV Posted April 11, 2019 Author Share Posted April 11, 2019 Joda, har feks mulighet til å sette den provisorisk der dump ventilen skal stå. Der er det bare en plugg nå. Kunne gjenga opp ett hull og satt den der , men det ser ikke så proft ut ;-) Hvis den kun måler luft tempen og hensikten med den er å kutte ved for høy temp kan den godt ligge der den gjør . Temperatur blir nok aldri ett problem med den store Intercooleren der . 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted April 18, 2019 Share Posted April 18, 2019 Husk..dem designa ikke at ladeluft temp føleren skulle ligge der den ligger..bare for morro Det er klart at viss denne ligger bare løst i motorrommet..og den registrerer for høy temp..så vil den nok muligens regulere ned effekt..for å unngå "motorskade"..derav går bilen i "nød"..eller du får symptomene som du sier du har. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now