Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bilen fungerte som den skulle før vinteren.

 

i vinter har jeg byttet alle sensorer på motoren unntatt MAP, tennplugg kabler, fordelerlokk, rotor osv. også tatt ut ledningsnettet sjekket det for skader og byttet ut de fleste kontaker.

 

Nå er det ikke antydning til at bilen vil starte. bensinpumpen går og trykket er korrekt.

 

Har prøvd å bytte tilbake til alle gamle sensorer og tennpluggledninger. fortsatt ikke antydning til at den vil starte.

 

Noen som vet fargen på ledningene som går til phase, veiv og bankesensoren?  så jeg kan utelukke at jeg plugger feil der.

 

Noen andre grunner til at bilen ikke får gnist?


.d3a1c026e1aab1f9d1a315c04a57828f.jpg

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Posted (edited)

Bankesensor: Blå/gul + blå/brun

 

Veivsensor: Brun/gul + grønn/rød

 

Phase: Grønn/gul + svart/rød

Edited by MadsBL
  • Like 1
Posted

Strøm har den. Har ikkje sjekket om den får signal enda, må til brodærn å hente mulitimetere som har tach for å sjekke :)

Posted

Etter flere forsøk, pluggene like rene som ny.. kommer gnis fra tennpluggen om jeg kjører tenningsforsterkeren manuelt.

 

Har sjekket med teningstester og det kommer ikke noe signal på grønnkabelen.

 

Dro av litt teip og sjekket fargekodene så nå skal det vare koblet rett på bankesensor, veiv og fordelerenf0e60addfadb998e2cdbeda049d606ca.jpgd5dd7f3c34c8e00bc51cf1041f031faa.jpg7003d7397203b45f0c8f588c14bdca69.jpg

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Posted

Selvfølgelig blir tennpluggene våte når han ikkje får gnist! Er ikkje noken dårlige kontakter på det du har ordna opp i tidligere? Beveger turtallnåla når du tjinner?

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Posted

Bensinpumpen starter og hartrykk inn på dysen.

 

Tenningsforsterkeren for ikke beskjed om å gi gnist på den grønne ledningen fra hjernen.

 

0 gnist og 0 bensin.

 

Har gått over ledningsnettet og jording er koblet til og alle kontaktene skal vare korrekt.

 

Når jeg tokk av ledningene i vinter, sjekket jeg hver eneste ledning. Det var kun dyse 4 som hadde sprukket islasjon og vanntemp sensoren hadde en gammel dårlig skøyt.

Så loddet jeg på nye kontakter til alle 2 polte kontaktene unntatt tomgangsregulatoren, da jeg ikke hadde bestilt nok nye kontakter.

 

Mener selv jeg var nøye på hvor ledningene gikk og tokk bilder. Byttet kun en og en kontakt for å vare sikker på at jeg ikke loddet på den nye feil vei.

 

Når tenningen blir satt i hakk 2 skal det vel vare strøm fram til sensorene, så jeg kan måle at det kommer strøm fram til de?

 

 

Noen bilderpost-5703-15230084630863_thumb.jpgpost-5703-15230084701138_thumb.jpgpost-5703-15230084774582_thumb.jpgpost-5703-15230084837916_thumb.jpgpost-5703-15230084870895_thumb.jpgpost-5703-15230084935631_thumb.jpgpost-5703-15230084991553_thumb.jpgpost-5703-15230085072192_thumb.jpg

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Posted

Tar du signal ifrå orginal tenningsforsterker? Er hjernen skikkelig tilkoblet? Kan sjekke spenning inn på hjernen.

 

Omtalelsen om bensin står i første post.

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Posted

Sjekk om pin nr 1 har skikkelig jording og spenning på 19 og 20 er over 11,5 volt. Veiv sensor skal ha ein motstand på 300-1200 mellom pin 3 og 4

  • Like 1

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Posted

Det skal jeg få sjekket :)

Har prøvd å koble til og fra hjernen og uten at det ble forskjell

 

Om noe er galt med map sensoren så skal den fortsatt få gnist og bensin?post-5703-15230147747182_thumb.jpg

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Posted

Om bensinpumpa går og en får trykk, er en sak, men her får du alså ikke bensin eller gnist, altså tørre plugger. Map sensor har ingen påvirkning på gnist og er det noe galt med den, får man enten for mye eller for lite bensin.

Posted

Sjekk bigturbo.co.uk for hjelp til utmålinger. Har vært borti flere tenningsforsterkere, som har lagt seg ned, koplet tilbake til org og da virker det, men da får de bensin

Posted (edited)

Har kontakt fra hjernen og til tps 4.7v flat pedal.

Ohmer jeg for jeg kontakt med bankesensor, phase og veivsensoren.

Edited by alelys
Posted

Lurer på å bare kjøpe nytt ledningsnett, så skal ivertfall det vare i orden. Men hva om bilen fortsatt ikkje starter?

Har egentlig ikke penger til dette nå :P

 

Er det typisk at den originale tenningsfordeleren ryker?

Posted

Nytt ledningsnett hadde vore det smarteste ja. Egentlig ikkje, tenningsforsterkeren er svak men pålitelig.

 

Har du sjekka spenning til hjernen og då?

Du har ikkje noke alarm som kødder til?

Kan ver så enkelt som ein sikring og

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Posted

sjekket sikringer :)

var strøm inn på hjernen med nøkkel i posisjon 2 og start.

 

finner ikke noe defa eller noe som ligner på en alarm :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...