Lynet85 Posted February 2, 2018 Share Posted February 2, 2018 Hei Hvorfor nekter verksteder å skifte filter ved flushing av automatgirkasse? Filteret er ikke blitt byttet så lenge jeg har hatt bilen (100.000km) og tror ikke det har blitt gjort noe med kassen før det heller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted February 2, 2018 Share Posted February 2, 2018 Hvilken bil er det snakk om? Er 60tusen km interval på olje og filter skift på powerskift kassene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynet85 Posted February 2, 2018 Author Share Posted February 2, 2018 (edited) Mondeo 2.0 tdci 08mod. Edited February 2, 2018 by Lynet85 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted February 2, 2018 Share Posted February 2, 2018 Har du AWf21 kassa, så er ikke det powerskift, den har innvendig filter. Powerskift har utv filter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynet85 Posted February 2, 2018 Author Share Posted February 2, 2018 Har du AWf21 kassa, så er ikke det powerskift, den har innvendig filter. Powerskift har utv filterDet er powershift kassa, så med andre ord så er det no big deal å skifte det filteret når de først er under der? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted February 2, 2018 Share Posted February 2, 2018 Nei det tar 1 min, og skal skiftes ved hvert oljeskift på 60tusen km interval Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynet85 Posted February 2, 2018 Author Share Posted February 2, 2018 Takker for svar, skal si det neste gang jeg er innom for å høre på pris på flushing av kassa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted February 2, 2018 Share Posted February 2, 2018 Fikk vel ikke powershift i mondeo 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted February 2, 2018 Share Posted February 2, 2018 Husker ikke helt når den kom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted February 2, 2018 Share Posted February 2, 2018 Mener det var 2009/2010. Fikk i focus tidligere men ikke mondeo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted February 2, 2018 Share Posted February 2, 2018 Kan godt stemme det, hvet Focusen kom først med de ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynet85 Posted February 3, 2018 Author Share Posted February 3, 2018 https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_PowerShift_transmission Mondeo fikk girkassa først på 2008 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted February 3, 2018 Share Posted February 3, 2018 https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_PowerShift_transmission Mondeo fikk girkassa først på 2008 modSend meg reg nr eller ch nr på pm, så kan jeg sjekke hva du har Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted February 3, 2018 Share Posted February 3, 2018 (edited) https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_PowerShift_transmission Mondeo fikk girkassa først på 2008 mod Det er FEIL Edited February 3, 2018 by Mondeo Power Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted February 3, 2018 Share Posted February 3, 2018 (edited) Sjekka opp via reg nr, du har Awf21 kassa og ikke powerskift.Ser det har vært gjort noe garanti feilsøk på girskift i 2012 på den bilen Edited February 3, 2018 by grcossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynet85 Posted February 5, 2018 Author Share Posted February 5, 2018 Stemmer det, bilen ristet da jeg krypkjørte med den, de fant ikke noe ble jeg fortalt. Men til mitt opprinnelige spørsmål, bør jeg også skifte filter når jeg får flushet kassa? eller trenger jeg ikke å flushe bare gjøre vanlig service? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted February 5, 2018 Share Posted February 5, 2018 Er ikke vanlig å skifte filteret på de, heller ikke flushing, men visst du har problem med kassa, så ville jeg flushet den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted February 9, 2018 Share Posted February 9, 2018 Her i Danmark er der ikke nogen der anbefaler en gennemskyldning af powershift gearkasserne mere. Der skulle være nogle små filtre inde i gearkassen som kan stoppe til. Og så er det bare at købe en ny gearkasse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts