cosworth123 Posted January 24, 2018 Posted January 24, 2018 (edited) Edited January 24, 2018 by cosworth123
armani Posted January 24, 2018 Posted January 24, 2018 (edited) Syns du skal beholde T34 og innsug+eksosmanifold du allerede har, kjøre BD14 innsugskam, BD8 (original) eksoskam, Pukkelrygg-chip evt. Jan300 her på forumet, RS500 intercooler, 600cc dyser. Kjøp en skikkelig tenningsforsterker, coil og pluggkabler så unngår du mye problematikk. Må ha 3 bar mapsensor også. Du bør også oppgradere bensinpumpe, og selvsagt bør du ha 3" mongoose eksosanlegg hvis du ikke allerede har dette. Med dette vil du få en veldig rask og brukbar bil. Bør nevnes at MT75-girkasser på dette effektnivået begynner å bli svakt. Edited January 24, 2018 by armani 2wd sierra cosworth
RS 1000 Posted January 24, 2018 Posted January 24, 2018 (edited) Hei. Har lyst på et nytt oppsett til Escort cosworth’n min.Tenker rundt 360-380 hk?Hvilke oppsett anbefaler dere her til denne effekten jeg sikter til?Det avhenger helt av størrelsen på budsjettet ditt. Edited January 26, 2018 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
HansenRS Posted January 27, 2018 Posted January 27, 2018 Syns du skal beholde T34 og innsug+eksosmanifold du allerede har, kjøre BD14 innsugskam, BD8 (original) eksoskam, Pukkelrygg-chip evt. Jan300 her på forumet, RS500 intercooler, 600cc dyser. Kjøp en skikkelig tenningsforsterker, coil og pluggkabler så unngår du mye problematikk. Må ha 3 bar mapsensor også. Du bør også oppgradere bensinpumpe, og selvsagt bør du ha 3" mongoose eksosanlegg hvis du ikke allerede har dette. Med dette vil du få en veldig rask og brukbar bil. Bør nevnes at MT75-girkasser på dette effektnivået begynner å bli svakt. Noen spesifikke dyser du kan tipse til her siden man ikke får tak i nye deka ?
armani Posted January 30, 2018 Posted January 30, 2018 (edited) Jeg har ikke prøvd noen andre enn deka selv, men det finnes erstatninger fra Fiveo: https://www.fiveomotorsport.com/lucas-55lb-low-impedance-3102 Edited January 30, 2018 by armani 1 2wd sierra cosworth
RS 1000 Posted January 31, 2018 Posted January 31, 2018 (edited) Her er direct replacement for 3102 dysene som er lavohm: https://www.fiveomotorsport.com/10399us580-570/580cc På papiret er følgende alternativ ett feil og dårlig forslag til en original Cosworth ECU, men i praisks ER dette ett direkte GODT valg. Jeg foreslår alltid at Siemens #961 dysene vurderes pga godt spredermønster. http://www.siemensdeka.com/product/60lbh-siemens-deka-high-impedance-long-style-with-ev1-connector-fi114961-60mm/ Edited January 31, 2018 by RS 1000 1 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
cossilenni Posted April 10, 2018 Author Posted April 10, 2018 Det avhenger helt av størrelsen på budsjettet ditt. Jeg tenker : org kammer,org intercooler,630 siemens deka, 3" eksos og 3 bar map, har også grA coil. vil dette fungere greit ?
RS 1000 Posted April 10, 2018 Posted April 10, 2018 (edited) Jeg tenker : org kammer,org intercooler,630 siemens deka, 3" eksos og 3 bar map, har også grA coil. vil dette fungere greit ?Hvis du får tak i ett chip som er programert til akkurat ett slikt oppsett så ja, da vil det fungere helt greit. Jeg har like stor tro og tillit til den orginale Escos bensinpumpen og til strömforsyningen til den og til coilen som jeg har til storingspolitikerene våre, og anbefaler derfor seriöse forbedringer og oppgraderinger. Edited April 10, 2018 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Sierrakaren Posted April 10, 2018 Posted April 10, 2018 Hehehe, ja invister i ny coil og bensinpumpe og større intercooler for bedre flow Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
RS 1000 Posted April 10, 2018 Posted April 10, 2018 Det er helt klart det rette valget og hvis man så bytter ut de originale blomberingskammene med AB07, Newman256 e.l så får man bruk for 630 ccm dysene også. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
cossilenni Posted April 10, 2018 Author Posted April 10, 2018 Heheh. Nei ikke mye og stole på da Har walbro 255 i bilen fra før. Glemte nevne det.Hvilke coil anbefaler dere at jeg kjøper ?
Sierrakaren Posted April 10, 2018 Posted April 10, 2018 Rs 1000 legger ut fasiten til deg Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
RS 1000 Posted April 11, 2018 Posted April 11, 2018 (edited) Jeg deler gjerne info : http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79206-4x4-cosworth-kutter/page-2?hl=msd8253 Edited April 11, 2018 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now