RS 1000 Posted March 15, 2018 Posted March 15, 2018 (edited) Forklaringen kan være at motorstyresystemet åpner tomgangsmotoren når TPS kobles ifra og eller det avslører at motorstyresystemet kveler ned motoren med lavere tenning og magrere blanding når TPS er tilkoblet.Ved problemer foretrekker jeg å deaktivere tomgangsmotoren. Å legge en plate mellom tomgangsmotor og manifold gjør nytten og det reduserer mengden potensielle feilkilder som kan skape forvirring. Godt. Har selv aldri hatt like stor suksess med startgass som med trykktesting. Edited March 15, 2018 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Sierrakaren Posted March 15, 2018 Author Posted March 15, 2018 Kobla fra tomgangsmotoren og laga alu plate på den. Hjalp litt, datt ifrå 1800 omdreininger til 1500-1600. Bensintrykket ligger rundt 2,2 barpå dette turtallet. Trudde den hadde ordna seg sjøl då den datt frå 1500 til 1000 og så til 900 omdreininger i 30 sekunder, meeeeen gjekk tom for bensin Korleis justerer man ned tomgang på hjernen då? Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
RS 1000 Posted March 16, 2018 Posted March 16, 2018 (edited) Du MÅ få redusert motorens tilgang til luft. Hvis den fremdeles går for med uønsket høyt turtall så er det fordi at motoren stadig suger inn mye luft. Da er det enten lekkasje slik at motoren suger falsk luft eller så lukker ikke gasspjeldene så mye som er nødvendig for å redusere turtallet. Hva skjer hvis du legger noe fremfor gasspjeldene og tetter innløpet totalt? Edited March 16, 2018 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Sierrakaren Posted March 16, 2018 Author Posted March 16, 2018 (edited) Vist eg blokkerer den ene siden så går den ned til 1100-1000 omdreininger. Går nesten på tomgang då. Tar eg begge så stopper den Edited March 16, 2018 by Sierrakaren Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
Sierrakaren Posted March 17, 2018 Author Posted March 17, 2018 Eksisterer det ledningsdiagram på bilnettet? Har røska ut alt for og få funksjon i dasjbord og tenningsnøkkel. Var lei utav masse knapper og hovedstrømsbryter som tenning Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
Sierrakaren Posted March 18, 2018 Author Posted March 18, 2018 Har funne ut av galskapen av forgie eiger, er 3 ledninger som ikkje finner ut av ka som skal ha spenning og ka som skal til jord, går til eine pluggen på motornettet. https://imageshack.us/i/pn0o6tsBj https://imageshack.us/i/poeZjOfUj https://imageshack.us/i/poYYcGj0j Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
alelys Posted March 18, 2018 Posted March 18, 2018 Den ene 4kanta kontakta går til lambda i min dohc. Den andre 4kanta går ikke til noe i min(men bilen har ombygget motor)
Sierrakaren Posted March 18, 2018 Author Posted March 18, 2018 Ja ene er vell til feilsøking. Splitta jo alt motornettet for 1 måned siden men husker ikkje ka den pluggen går til. Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
Sierrakaren Posted March 19, 2018 Author Posted March 19, 2018 Noken som kan ta ut pluggen og måle? Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
Sierrakaren Posted March 21, 2018 Author Posted March 21, 2018 Har nå trykktesta innsuget og lak på 2 dyser. Går fortsatt høgt på turtall. Einaste som hjelper og få ned turtall er og blokkere eine innsuget Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
Slåstad RS Posted March 21, 2018 Posted March 21, 2018 Har du vasket bort silikonen som tetter rundt gasspjeldene? Vet det har blitt gjort fordi noe trodde det var jallamekk. Er den på plass, så ville jeg dobbelsjekket tps og tomgangsventil. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Sierrakaren Posted March 22, 2018 Author Posted March 22, 2018 Fant ut av det, forgie eiger hadde porta litt i innsug og antagelig slått med skrujern inn i spjelda slik at dei lukka ikkje seg heilt skikkelig. Går nå veeldig fint på tomgang etter fekk fjerna den leppa med aluminium 3 Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
RS 1000 Posted March 22, 2018 Posted March 22, 2018 Flott at du fant ut nøyaktig hvor feilen var. 1 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Sierrakaren Posted March 22, 2018 Author Posted March 22, 2018 Ja! Gjenstår nå og få vekk resten av boy racing stilen. Men ein ny kamaksling er det noke og hente ut på denne? 20 hk kanskje? Er planslipte topper, tatt av 0,68 mm og større ventiler og andre toppbolter. Vurderte og sette på turbo og lade rundt 1 bar men er vell stor fare for tenningsbank når toppene er tatt av litt Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
RS 1000 Posted March 22, 2018 Posted March 22, 2018 Ja! Gjenstår nå og få vekk resten av boy racing stilen. Men ein ny kamaksling er det noke og hente ut på denne? 20 hk kanskje? Er planslipte topper, tatt av 0,68 mm og større ventiler og andre toppbolter. Vurderte og sette på turbo og lade rundt 1 bar men er vell stor fare for tenningsbank når toppene er tatt av littPipercams sin V629BP285 er oppgitt til å gi 20 hk effektökning. http://www.pipercams.co.uk/pipercams/www/product.php?pid=V629BP285Kentcams sin V6T45 er oppgitt til å gi en effektökning på 22 hk.Katalogside 6 her: http://kentcams.com/documents/downloads/Kent%20Cams%20catalogue%202016(7).pdf Begge deler er imponerende når man ser på hvordan forbrenningskamre, eksos"manifolder" og innsugsmanifolden ser ut. Hvis man monterer grenrör, 2,8 EFI manifold og åpner forbrenningskamrene opp rundt innsugsventilen på tennpluggsiden av forbrenningskamrene så öker effekten dramatisk. Det jeg gjorde med min 2,9 motor var å sette i en 2,8 veiv. Da blir kompresjonsforholdet helt flott til bruk med turbo og pumpebensin. Du må bare maskinere en liten spacer fremme på veiven så er resten "bolt on." Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Sierrakaren Posted March 22, 2018 Author Posted March 22, 2018 Er allerede portet Så 2,8 veiv og kent kam, og eit triggerhjul til datasprut du meiner? Eller er det mulig og bruke orginal motorstyring? Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
RS 1000 Posted March 23, 2018 Posted March 23, 2018 (edited) Da satser vi på at arbeidet er korrekt utført og at det har tilført mye positivt. 2,8 Veiv, Kentcams V6T45 kam som har 114 grader LCA og ett komplett datasprut vil gi deg ett glimrende resultat forutsatt at valget av intercooler og ikke minst selve turboen er ok. Custom Triggerhjul er fordelaktig, men alt annet enn nødvendig. En lett modfisering av det orginale 2,9 triggerhjulet inne i fordeleren er alt som skal til før du kan koble HALL sensoren direkte til så godt som etthvert datasprut.Poenget er at alle 6 hullene som HALL sensoren leser fra MÅ være identiske for bruke med datasprut og derfor må 2,9 hjulet modifiseres. Bruk av original motorstyring er ikke umulig, men på generelt grunnlag er datasprut enklere å forholde seg til enn EEC-IV og V med tilbehør slik jeg ser det. Edited March 23, 2018 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Sierrakaren Posted March 23, 2018 Author Posted March 23, 2018 Kor mykje kan ein hente ut på 2,9 veiva som trygt oppsett då trur du? Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
RS 1000 Posted March 23, 2018 Posted March 23, 2018 (edited) Kor mykje kan ein hente ut på 2,9 veiva som trygt oppsett då trur du?Hva tenker du på? Jeg ser ikke at veiven er noen svakhet her. Veivlagrene er smale og det krever gammeldags SOLID motorolje og höyt oljetrykk for å sikre overlevelse, men det er i grunnen det. Eneste tillegg må väre å anbefale ARP bolter til å holde svinghjulet på plass. Du har vel sett hva Skogenracing gjengen fikk til med sine 2,9 turbo prosjekter? Hvis det er oktanbegrensningen pga höyt kompresjonsforhold og pumpebensin du tenker på, da endrer det seg raskt og jeg tviler på at du klarer å lade 1,0 BAR uten å gjöre uheldige kompromiss. Edited March 23, 2018 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Sierrakaren Posted March 26, 2018 Author Posted March 26, 2018 Har ei ny blokk på hand, skal vurdere seinare i år om det blir motorbygg. Men nå skal den nytest som den er 3 Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
Sierrakaren Posted March 27, 2018 Author Posted March 27, 2018 Ja blir det neste på lista Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
RS 1000 Posted April 6, 2018 Posted April 6, 2018 (edited) .... Edited April 6, 2018 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Sierrakaren Posted April 6, 2018 Author Posted April 6, 2018 Oppgitt? Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
RS 1000 Posted April 6, 2018 Posted April 6, 2018 Neida, overhode ikke. Jeg multitasket og postet feil. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now