grandisjohn Posted December 6, 2017 Posted December 6, 2017 Noen som har, eller har kjørt med det? Er snakk om det enkle leddet som erstatter det originale som girstangasitter på. Det fra Burton power. Synes kassa ble en del hardere i girskiftene. Langt i fra like smoth og lettsjaltetsom originalt. Er det noe jeg må forvente, eller ? I så fall skuffende. Det er ikke en ting jeg kan.
Andepai Posted December 6, 2017 Posted December 6, 2017 (edited) Det er helt normalt. Har samme. Edited December 6, 2017 by Andepai 1 1990 Original Sierra Cosworth
alelys Posted December 6, 2017 Posted December 6, 2017 når jeg har sveiset om mine kuler/forlenget avtanden fra kulen og ned til stangen har jeg hevet senteret på kulen tilsvarende så det blir rett vinkel inn på kassen, p100'n min har den deiligeste mt75 kassen jeg har prøvd å gire med 1
RS 1000 Posted December 6, 2017 Posted December 6, 2017 Noen som har, eller har kjørt med det? Er snakk om det enkle leddet som erstatter det originale som girstangasitter på. Det fra Burton power. Synes kassa ble en del hardere i girskiftene. Langt i fra like smoth og lettsjaltetsom originalt. Er det noe jeg må forvente, eller ? I så fall skuffende. Det går på på utvekslingsforhold og kraft x arm. Det er ALLTID slik. Shortshift kommer egentlig fra motorsport hvor lettsjaltede dog box og faceplatede kasser uten synkringer bruker dette. Da er det ingen motstand. Jeg synes at denne viser poenget på en tydelig måte: 1 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
grandisjohn Posted December 6, 2017 Author Posted December 6, 2017 når jeg har sveiset om mine kuler/forlenget avtanden fra kulen og ned til stangen har jeg hevet senteret på kulen tilsvarende så det blir rett vinkel inn på kassen, p100'n min har den deiligeste mt75 kassen jeg har prøvd å gire med Ja, ser for meg hva du mener. Er vel den skrå vinkelen som blir på staget ut fra kassa til short shift-leddet som gjør at kassa blirhardere å gire. Veldig dumt, fordi avstanden i sjaltebevegelsene ble jo helt supert. Det er ikke en ting jeg kan.
SierraCL Posted December 17, 2017 Posted December 17, 2017 (edited) når jeg har sveiset om mine kuler/forlenget avtanden fra kulen og ned til stangen har jeg hevet senteret på kulen tilsvarende så det blir rett vinkel inn på kassen, p100'n min har den deiligeste mt75 kassen jeg har prøvd å gire med Jeg ikke få stå.Heiser du den plasthylsa som girstanga sitter i? Edited December 17, 2017 by SierraCL
k3nn37 Posted December 17, 2017 Posted December 17, 2017 (edited) etter mye leting på gamle harddisker og litt jobb med å lure ut bildene mine fra photobucket har jeg funnet fram til noen bilder som kanskje belyser saken litt.det ligger en tråd på how to om dette også. holder på med å oppdatere bildene som mangler der da de også lå på photofucket. slik så den ombygde spaken jeg laget ut. legg merke til at avstanden imellom leddene er forlenget. å her et bilde av det montert i bil. legg merke til at feste er tilsvarende heiset som spaken er forlenget. heldigvis har fabrikkerings ferdighetene mine blitt noe penere de siste ti årene Edited December 17, 2017 by k3nn37 1
SierraCL Posted December 17, 2017 Posted December 17, 2017 Ahh nå får jeg stå Heiser hele "tårnet" til spaken, ja. 2
grandisjohn Posted December 20, 2017 Author Posted December 20, 2017 (edited) Forhøye basen til "kula" på leddet ja. Et lite minus er jo da at girspaken blir litt lengre. Men retningen på skifte-staget ut frakassa til short-shift leddet blir jo som originalt da. Enkel og god ide! Det skal prøves Erfarte og at skifte-staget sneiet borti vibrasjonsdemperen på kassa. Hørtes veldig godt fra utsiden. Ved gasspådrag påandre-gir. KLIIIIRRRRR... Vart litt flaut når man skulle tøffe seg for ungdommen Edited December 20, 2017 by grandisjohn 2 Det er ikke en ting jeg kan.
alelys Posted December 23, 2017 Posted December 23, 2017 Jeg sveise stangen fast mellom gummien så d ble enda mindre døgang i girstangen
grandisjohn Posted December 30, 2017 Author Posted December 30, 2017 Jeg sveise stangen fast mellom gummien så d ble enda mindre døgang i girstangen Bolten som fester skifte-staget til short-shift leddet går veldig tight igjennom hullet, så dødgang blir det ikke. Har kun forhøyet basen likt som på bildet til k3nn37. 13 mm. Men det blir som originalt, med revers-liftup, etc. 1 Det er ikke en ting jeg kan.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now