k.larsen Posted October 21, 2017 Share Posted October 21, 2017 Som overskrifta sier, lurer jeg på hvilket sprut dere anbefaler, å erfaringer dere folka har men de event spruta Takker for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Afr Posted October 21, 2017 Share Posted October 21, 2017 overhode ingen erfaringer! bare internett googling...men jeg tror jeg kommer til å gå for haltech på mk2`n min.ser ut som det er god kvalitet på de greiene! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarvarix Posted October 21, 2017 Share Posted October 21, 2017 Samme her. Blir Haltech elite etterhvert. 1 -17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)-90 mercury grey cosworth (1999)-89 mercury grey cosworth (1998)-86 sort XR4x4 (1996)-77 Taunus 2 IS (1995) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted October 21, 2017 Share Posted October 21, 2017 Kommer an på hvem som skal mappe vil jeg påstå...I Norge så står Volden og Life Racing øverst på min liste. www.liferacing.com 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted October 21, 2017 Share Posted October 21, 2017 Hvor ille/vanskelig er det å mappe litt selv til en vei bil? evt at den har selvlærer modus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 21, 2017 Share Posted October 21, 2017 Som overskrifta sier, lurer jeg på hvilket sprut dere anbefaler, å erfaringer dere folka har men de event sprutaTakker for svarAnbefaler at du sjekker opp Haltech Elite. Erfaringene her lokalt er fantastiske. De har nylig kommet ut med en modell de kaller Elite 950. 1 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malmstone Posted October 22, 2017 Share Posted October 22, 2017 I Sverige kör mest med Ecumaster och Maxxexu.Ska själv köra med Emu Black i min Escort Cosworth Mail/msn: Martin_Malmsten@hotmail.com Tel: 0046706677112 Escort Cosworth Carbon Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth123 Posted October 22, 2017 Share Posted October 22, 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 22, 2017 Share Posted October 22, 2017 (edited) I Sverige kör mest med Ecumaster och Maxxexu.Ska själv köra med Emu Black i min Escort CosworthDet har jeg sett og Maxxecu legger ut mange effektpull som viser "flotte tall" på "alle hestene" som ungdommen lar seg imponere av. "ALT"på racebiler med store turboer, tvilsomt eksosalegg, lavt baktrykk og vanligvis på E85 Hvilken kapasitet har det på 95 blyfri pumpebensin hvor man bruker en liten turbo med eksosalegg for höyt baktrykk som gjör at mappet og motoren må finballansere på grensen til tenningsbank og kompensere for alt mulig hele tiden? https://www.youtube.com/user/maxxtuningsweden/videos Den norske Maxxdistributören bruker samme trickset og har etter sigende sprengt motorer under mapping for å få ut "flotte tall" til å legge ut på siden sin. Tall som kunden selv ikke var interessert i. Den Svenske genaralagenten for EMU er dyktig og det betyr mye. Ett lokalt firma prövde seg på EMU, men av ukjente årsaker ble det ikke stor suksess. Tror egentlig ikke at det var selve sprutet sin feil. Har sjekket opp og lastet ned manual og softwaren selv og jeg synes at det ser bra ut, men det er ett relativt nytt alternativ. Haltech har holdt på siden 1980 tallet og har stort utvalg i höykvalitet produkter som har bevist 1000 vis av ganger. Har maxxecu på min escos, funker helt topp Har alt av info på et lite android nettbrett, leser av feilkoder og all info en måtte ønskeBruker RFS performance til mapping.anbefales ifrå meg iallfallEndel er veldig opptatt av akkurat den finessen der ja, men dette er vel bare en detalj i dag? De som mapper "for a living" har vanligvis sett noe bra og ufattelige mengder med skrot. RFS er nok ikke noe unntak. Hvis du skal bruke ham så bör du fölge hans råd og kjöpe det han anbefaler at du kjöper. Alt for mange hörer ikke på mapperen sin för de står i benken med store problemer og "med buksa full i dritt". Da da er det for sent. Edited October 22, 2017 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 22, 2017 Share Posted October 22, 2017 (edited) Hvor ille/vanskelig er det å mappe litt selv til en vei bil? evt at den har selvlærer modus?Haltech Elite har ett avansert system med "short term" og "long term" learning. Her brukes bredbandslambda, gjerne Haltech sin gode, men kostbare samt knocksensorsystem, så legger man inn ett grunnmap og deretter vil sprutet over tid mappe både fuelmappet og tenningsmappet helt selv. Hovedproblemet er at store og oversette feil på selve bilen, bensinpumper, BTR, trykksystem, turbo, tenningsanlegg osv. ikke blir avslört slik man ALT for ofte ser at det blir under en mappeseanse. En mapping er ikke bare innjustering av motorstyringen, det er kvalitetssikring av hele motorinstallasjonen og avslöring av slurv / antagelser. Trimme bil er faktisk ikke så enkelt som mange tror på forhånd. Det er "1000 ting" å tenke på. Edited October 22, 2017 by RS 1000 2 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted October 22, 2017 Share Posted October 22, 2017 Om du har lyst å gjøre mesteparten av jobben selv, og er innstilt på å lære en god del, så kan du vurdere MS3X eller MS3pro.Alt av originale sensorer og triggere kan brukes uten modifikasjon, men om det er en 2wd ville jeg brukt tps fra 0 til 5v og ikke 5 til 0v. Og brukt en mer moderne solonid enn amal til ladetrykk.Funksjoner i TunerstudioMS og Megalogviewer er det ikke mange konkurenter som kan måle seg med.Mye jobb må uansett regnes med. Funksjoner som gjør daglig bruk enkelt er det som bruker ta mest tid. Som kaldstart f.eks. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
BM-RACING Posted October 22, 2017 Share Posted October 22, 2017 Man må alltid ha i bakhue er att , ett sprut blir aldri bedre enn han som trykker. Bruker maxxecu selv og er kjempe fornøyd . 2 Bondemekk Racing Ford Sierra isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now