Dufman Posted October 4, 2017 Posted October 4, 2017 Er det noen enkel måte å komme til vifta?Den blåser på alle tre hakkene, men bråker no jävligt. Høres ut som noe er løst.
Sierrakaren Posted October 4, 2017 Posted October 4, 2017 2 skruer og ein pakning for og ta vekk plata i bakant av motor, rimelig god plass dar Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
Truckdriver Posted October 4, 2017 Posted October 4, 2017 Hjelper ofte å smøre lagerene og sleperingene litt.Jeg har god erfaring med contact protect fra biltema. Bør være noe som ikke lager for mye lukt.Ca 10min jobb med demontering og montering av dekslet. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
grcossie Posted October 4, 2017 Posted October 4, 2017 Bruk trykkluft å blås den rein, før du smører. Da slipper du at grafitt støvet fra børstene, klabber rundt over allt, og kan gi dårlig kontakt på sleperingene
Dufman Posted October 4, 2017 Author Posted October 4, 2017 Takk for kjapt svar. Det var meget oppløftende. Så for meg demontering av hele dashbordet osv.
Truckdriver Posted October 4, 2017 Posted October 4, 2017 Trenger ikke demontere hele dasjbordet for å ta ut hele varmapparatet på Sierra en gang, som man må gjøre på enkelte andre biler. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Dufman Posted October 5, 2017 Author Posted October 5, 2017 Nei. Varmeregister har jeg skiftet før. Det er grei skuring.
Recommended Posts