Caprimaniac Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt (og har selv ). Fixit bråker også noe voldsomt. Quaife rater ingen av sine drevsatser til 500hk slik du antyder. Med TKO har man også valget om å få modifisert drevsatsen til faceplating for ~8000kr totalt dersom man ønsker det enda heftigere. Original drevsats sendes til Liberty og modifiseres. Da inkluderes alt; skiftfinger mod, dogringer, faceplating 1-5 etc.5. gir skifte-akslingen kan også modifiseres dersom man jager rundetider med godt grep (ikke noe problem i en lett sierra...).Opplagringen til kubbeakslingen i framkant kan også forsterkes. Med tanke på ytterligere forbedringer er jeg som sagt ikke i tvil om at TKO er det beste alternativet til T5. De er jo helt stille også 750 bhp, men engelske bhp kan godt bli 500 Hk.... Denne, sekvensiell med heliske drev https://shop.quaife.co.uk/universal-six-speed-heavy-duty-rear-wheel-drive-sequential-gearbox-2006 Det høres litt ut som om en A5 eller G5 ville passe OP, men problemet er jo inngående/ utgående aksel og å få dette til å passe rett på Cosworth- greiene. Du får relativt stillegående kasse, lettkjørt og som tåler 600- blås brukt relativt hardt. Min har vart i 2-3 år på dragstripa og Rudskogen. Har røket en diff og 1 kronhjul, men kassa har holdt. Alternativt TKO fra Liberty (ikke faceplated...) med oppgradert skiftemekanisme ++ (og tilhørende ombygging som nevnt). Mine 2kr 50øre Caprimaniac- "RS Euroford". Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk
armani Posted September 15, 2017 Posted September 15, 2017 750 bhp, men engelske bhp kan godt bli 500 Hk.... Denne, sekvensiell med heliske drev https://shop.quaife.co.uk/universal-six-speed-heavy-duty-rear-wheel-drive-sequential-gearbox-2006 Det høres litt ut som om en A5 eller G5 ville passe OP, men problemet er jo inngående/ utgående aksel og å få dette til å passe rett på Cosworth- greiene. Du får relativt stillegående kasse, lettkjørt og som tåler 600- blås brukt relativt hardt. Min har vart i 2-3 år på dragstripa og Rudskogen. Har røket en diff og 1 kronhjul, men kassa har holdt. Alternativt TKO fra Liberty (ikke faceplated...) med oppgradert skiftemekanisme ++ (og tilhørende ombygging som nevnt). Mine 2kr 50øre Jeg skrev drevsatser; dvs. de to de tilbyr til Cosworth 2wd sierra cosworth
RS 1000 Posted September 15, 2017 Posted September 15, 2017 (edited) Er ikke denne en god del større fysisk, og tyngre en tko600 kassene da mon tro? Kansje problemer i en sierra tunnel?En kompis med Volvo 240 byttet ut sin Getrag kasse med en ny T56 og det måtte slegges mye, hardt og lenge før det ble plass. Kan ikke se at det er vesentlig større plass under en Cosworth enn under en 240. Har også lagt merke til at på eldre kasser så er selve kassen vesentlig lavere enn clutchhusene. På nyere kasser er høydeforskjellen mellom clutchhus og kasse klart mindre. Gearkasser rates vanligvis etter utvekslingene, så når han kjøpte den sterkeste utgaven så ble det med 2,66:1 på 1. gear og 0,50 på 6. gear. I praksis er dette insane tungt og KREVER at man bytter til en lett diff. utveksling. Ang. diff. utvekslinger så oppstår nøyaktig det samme problemet som med kassene, jo lettere utveksling man har, jo mindre tåler det. Kronhjulet holder jo samme diameter (7" er 7", 7,5" er 7,5" osv.) så det er alltid pinjongdiameteren som reduseres - og pinglepinjonger knekker. Ford 9" neste.... Edited September 15, 2017 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now