alelys Posted October 4, 2017 Author Share Posted October 4, 2017 (edited) Ikke egentlig, starter ikke lettere og stopper av å til fortsatt når den er kald på tomgang.Men nå etter at jeg flyttet boost ventilen så lader den nå 1.6bar det merkes Skal vist vare et 380 oppsett på denne. Skal få sett pp chippen Kjører ngkbr8es eller va di heter igjen med 0.7mm åpningHvilken type aktuator har jeg ? Ps: Har bare prøvd den ca 15min Edited October 4, 2017 by alelys Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 5, 2017 Share Posted October 5, 2017 (edited) Når motoren er driftsvarm så kan du ta av ledningen til tomgangsmotoren og se hva som skjer. Motoren skal gå helt fin på tomgang uten at kontaktstykket er tilkoblet. (Mange har misforstått og gjør tabber her.) Se til at dette går i orden. Om nødvendig med å borre ett 2 - 4 mm hull i gasspjeldet. (Justeringsskruen på undersiden av gasspjeldhuset sitter ofte bom fast.) 1,6 BAR er ett flott utgangspunkt. Når du får kjørt litt mer og du har fått justert forspenn og bleed slik at du har ca. 1,6 BAR på 7000 o/min., da kan du ta av MSD boksen og se om du merker forskjell. CR Engineeringer nok helt ok, men den actuatoren der er ukj. for meg. En test er å kjøre motoren varm til en lang flate eller motbakke, stoppe, ta av slangen til actuator og plugge denne. Du kjører forsiktig til 30- 50 km/t, legger 4. gear, gir full gass og leser av på hvilket turtall du får:1. 0,1 BAR ladetrykk, slipp gassen og les av turtallet.2. 1,0 BAR ladetrykk, slipp gassen og les av turtallet.3. 1,6 BAR ladetrykk, slipp gassen og les av turtallet. Så kobler du slangen til actuatoren på igjen og gjentar den ovennevnte testen. En god actuator, forspenn og bleed kombinasjon gjør endringen liten. En dårlig actuator, forspenn og bleed kombinasjon gjør at du saboterer spool-up betydelig. Edited October 5, 2017 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted October 5, 2017 Author Share Posted October 5, 2017 Skal få sjekket tomgangsregulatoren og d andre:) kan hende det ligger en i garasjen også Kjørte cosworthen for å hente den mer trofaste merca da jeg skal inn i byen. Nå ville ikke cosworthen over 0.6bar for den bare lugget. Får sjekke plugger og litt når jeg er hjemme igjen Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 5, 2017 Share Posted October 5, 2017 (edited) Tenker at du med fordel kan ta deg god tid og lese litt nede på siden i denne linken : https://www.autodynamix.co.uk/performance-is-looming-products/ og her: http://www.fastfordmag.co.uk/fastford-features/fastford-tech/complete-guide-to-cosworth-engine-electrics/ Edited October 5, 2017 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted October 5, 2017 Author Share Posted October 5, 2017 Plugg 1 til venstre plugg 4 til høyre Sent fra min SM-G930F via Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted October 5, 2017 Author Share Posted October 5, 2017 Plugg nr 3.. sota pp sidene og inni men tappen er brent? Som f.eks. ved mager blanding Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan300 Posted October 5, 2017 Share Posted October 5, 2017 Sjekk dysene dine Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted October 5, 2017 Share Posted October 5, 2017 Ja ikke kjør før dyser er kontrollert/byttet.Dette kan ende i ras. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted October 5, 2017 Author Share Posted October 5, 2017 Hva er diameteren på dysene som sitter inni innsuget. Slil at jeg kan kjøpe slanger imorgen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted October 6, 2017 Author Share Posted October 6, 2017 Så ut som en fin stråle fra alle 4 og like mye i alle 4. Sent fra min SM-G930F via Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted October 6, 2017 Author Share Posted October 6, 2017 Spørs om det ikke er på tide å bytte ut det gamle elnettet :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 6, 2017 Share Posted October 6, 2017 Det er nok på tide ja. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted October 6, 2017 Share Posted October 6, 2017 Du har ikke trykk i kjølesystemet ditt? Har sett missfarging av plugg ved deffekt toppakning,som også kan forårsake fjusk og tull. Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierrakaren Posted October 6, 2017 Share Posted October 6, 2017 Hmmm, 5800kr for potensielle 100hk... Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierrakaren Posted October 6, 2017 Share Posted October 6, 2017 Kor gammalt er tennplugger, ledning, rotor, fordelerlokk? Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted October 6, 2017 Author Share Posted October 6, 2017 1 uke gammelt alt untatt plugg ledninger som jeg ikke vet alder på Er ikke mer trykk i vannet enn det varmen lager Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted October 7, 2017 Share Posted October 7, 2017 Gode pluggledninger er et must. beste måten å sjekke plugga på er å få motoren driftsvarm, så tar du et fulgass drag hvor du skrur av motoren på ca.6000rpm i fart. Så skrur du ut pluggene å ser. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted October 9, 2017 Author Share Posted October 9, 2017 Chip'n Sent fra min SM-G930F via Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierrakaren Posted October 9, 2017 Share Posted October 9, 2017 Med mindre du har kvittering på kor chippen kjem ifrå er det vell ingen som kan svare på ka slags chip det er. Eg fekk bedskjed at chippen min var 330 men etter oppsettet som var var den 280. Beste er og få tak i ny som er tilaga for bilen din Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted October 9, 2017 Share Posted October 9, 2017 Det der er en chip fra MSD, ta kontakt med de og oppgi nrèt som står på chipet http://www.motorsport-developments.co.uk/rs_cosworth_tuning_packages.html 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted October 29, 2017 Author Share Posted October 29, 2017 Har snakket med MSD, chip'n stemmer med oppsettet Nå med 6al-2 og msd blaster ss coil, er det for dårlig med 8mm pluggledninger? skal kjøpe nye, men ønsker at de skal vare svarte av farge NGK bcr8es fortsatt grei plugg, eller er det grunn til å bytte, etter bytte av tenningsanlegget? Kjøpe nytt ledningsnett eller kjøpe haltech elite 550, vet ikke hvem som programmerer slikt i nærheten av møre og romsdale /midnorge ? har også kjøpt en racetech oljetrykks måler og da en 2meter lang stålomspunnet slange, hvor er det en grei plass å hente ut trykket? http://www.burtonpower.com/oil-pressure-line-6ft-1-8bsp-stainless-braided-pipe-lma003ss.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierrakaren Posted October 30, 2017 Share Posted October 30, 2017 Sett på ein T på blokka med orginalsensoren, funker fint Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boost addict Posted October 30, 2017 Share Posted October 30, 2017 Har snakket med MSD, chip'n stemmer med oppsettet Nå med 6al-2 og msd blaster ss coil, er det for dårlig med 8mm pluggledninger? skal kjøpe nye, men ønsker at de skal vare svarte av farge NGK bcr8es fortsatt grei plugg, eller er det grunn til å bytte, etter bytte av tenningsanlegget? Kjøpe nytt ledningsnett eller kjøpe haltech elite 550, vet ikke hvem som programmerer slikt i nærheten av møre og romsdale /midnorge ? har også kjøpt en racetech oljetrykks måler og da en 2meter lang stålomspunnet slange, hvor er det en grei plass å hente ut trykket? http://www.burtonpower.com/oil-pressure-line-6ft-1-8bsp-stainless-braided-pipe-lma003ss.html RS Tuning Bergen Mapper og forhandler Haltech sine sprut. Den nye Elite serien er et fantastisk sprut og er helt super å jobbe med. Disse har meget oversiktlig koblingskjema og man kan få disse med egen ferdigkoblet sikring og relee boks i nettet. Alle ledninger kommer ferdig merket og ellers med fagekoder som man ser igjen på koblingskjema. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted October 30, 2017 Share Posted October 30, 2017 Om du ikke skal trimme mer, ville jeg kjørt videre med chip og orginal hjerne.Når jeg kjørte chipa cosworth tidligere, prøvde jeg msd 6al, orginal coil og biltema's tørre høyeffektt coil. Msd'n fikk smake stor slegga etter og ha føkka opp på ss2 kjøring.Biltema coil med 0.55mm i pluggåpning og bra pluggledninger ga meg mest stabil tenning, og ble den foretrukne løsninga.(grådyse chip,2bar+ ladetrykk) Tenk deg nøye om før du går i datasprutfella. Cossiene ble populære mye pga. Tilgang til bra chip. Og meg bekjent leverte MSD bra chiper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted October 30, 2017 Author Share Posted October 30, 2017 Mulig å få kjøpt nye plugger/kontakter til org. Ledningsnett da? Så får jeg gå over å bytte/sjekke hver ledning:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now