Jump to content

Digitalt speedometer


LoSLucifer

Recommended Posts

Hei.

Først, beklager om jeg poster i feil eller ikke har fått med meg at det alt er en slik post ute. Har prøvd å søke og lete men fant ikke noe.

 

Jeg har en 2016 mod Mondeo stv med Sync2. V3.08 mener jeg.

 

Det jeg leter etter er om det er mulig å aktivere det digitale speedometeret i midten? Jeg har sett flere som har dette men er usikker på hvordan sync modell de hadde. 

Leser  også at det skulle være mulig i følge engelske forum men det sto ikke så mye om hvordan. 

 

Noen som vet? 

Jeg har også lyst til å få oppgradert fw på den til 3.10 men her også er jeg noe usikker. Prøvd å lese meg frem og sendt mail til Ford om dette men ingen svar ( enda ). 

 

Noen som har oppdatert eller kan forklare litt hva jeg får i 3.10 og om det er mulig å få digitalt speedometer i midten? 

 

Det ser ca slik ut hos meg: 2015-Ford-Mondeo-2.0TDCi-4x4-Titanium_00

Link to comment
Share on other sites

Jeg fant noe på et annet forum som sier man kan få digitalt speedometer og mer ved å endre på koden i Forscan. Men da må man vite eksakt hva man gjør. Gjøres det feil kan hele suppa bli kald..... 
De lister også opp kodene men jeg har ikke utstyr til å gjøre dette. 

  • 720-01-01 Auto lock
  • 720-02-01 Fuel history
  • 720-04-01 Tyre Pressure display & choice of units
  • 720-07-01 Digital Speedometer

Dette er helt uavhengig av om det er Sync2 eller Sync3 i følge de. 

Men er det noen som har oppgradert Sync 2 fra 3.08 til 3.10?  Noen merkbare forskjeller? Hva er i så fall endret/fjernet/lagt til?  Finner ikke så mye info på det. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hei.

 

Kom over tråden her.

Jeg har en tilsvarende 2016 mod Mondeo. Jeg har nettopp lagt inn digitalt speedometer i midten av IPC.

Det gjøres som du sier med Forscan. I tillegg trenger du et tilpasset ELM 327 adapter.

I tillegg kan det være at du, som jeg, trenger en firmware-oppdatering av IPC.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...