LoSLucifer Posted September 8, 2017 Share Posted September 8, 2017 Hei.Først, beklager om jeg poster i feil eller ikke har fått med meg at det alt er en slik post ute. Har prøvd å søke og lete men fant ikke noe. Jeg har en 2016 mod Mondeo stv med Sync2. V3.08 mener jeg. Det jeg leter etter er om det er mulig å aktivere det digitale speedometeret i midten? Jeg har sett flere som har dette men er usikker på hvordan sync modell de hadde. Leser også at det skulle være mulig i følge engelske forum men det sto ikke så mye om hvordan. Noen som vet? Jeg har også lyst til å få oppgradert fw på den til 3.10 men her også er jeg noe usikker. Prøvd å lese meg frem og sendt mail til Ford om dette men ingen svar ( enda ). Noen som har oppdatert eller kan forklare litt hva jeg får i 3.10 og om det er mulig å få digitalt speedometer i midten? Det ser ca slik ut hos meg: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted September 8, 2017 Share Posted September 8, 2017 Går ikke det på instrumentet (IPC) og ikke sync modulen (APIM) Link to comment Share on other sites More sharing options...
LoSLucifer Posted September 8, 2017 Author Share Posted September 8, 2017 Jeg fant noe på et annet forum som sier man kan få digitalt speedometer og mer ved å endre på koden i Forscan. Men da må man vite eksakt hva man gjør. Gjøres det feil kan hele suppa bli kald..... De lister også opp kodene men jeg har ikke utstyr til å gjøre dette. 720-01-01 Auto lock720-02-01 Fuel history720-04-01 Tyre Pressure display & choice of units720-07-01 Digital SpeedometerDette er helt uavhengig av om det er Sync2 eller Sync3 i følge de. Men er det noen som har oppgradert Sync 2 fra 3.08 til 3.10? Noen merkbare forskjeller? Hva er i så fall endret/fjernet/lagt til? Finner ikke så mye info på det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted September 8, 2017 Share Posted September 8, 2017 De sync oppdateringene går somregel bare på stabiliteten til touchskjermen/radio/bluetooth. Men du har vel litt problemer med ustabilt nstrumentet og tilkobling av tlf? Da får du de oppdateringene på garanti.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bilgelbi Posted January 31, 2018 Share Posted January 31, 2018 Hei. Kom over tråden her.Jeg har en tilsvarende 2016 mod Mondeo. Jeg har nettopp lagt inn digitalt speedometer i midten av IPC.Det gjøres som du sier med Forscan. I tillegg trenger du et tilpasset ELM 327 adapter.I tillegg kan det være at du, som jeg, trenger en firmware-oppdatering av IPC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts