Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har ganske mye slakk i tannstanga som jeg gjerne skulle blitt kvitt. Er det noen justering på dette på vanlig sierra 4x4 dohc eller må jeg bytte deler for å bli kvitt slakken? Symptomene er stor slakk i rattet og ganske dårlig servovirkning. Ledd på rattaksel og endeledd er i god stand.

 

Noen som har en "how to" eller tips til hvor jeg får tak i deler?

Posted

Har ganske mye slakk i tannstanga som jeg gjerne skulle blitt kvitt. Er det noen justering på dette på vanlig sierra 4x4 dohc eller må jeg bytte deler for å bli kvitt slakken? Symptomene er stor slakk i rattet og ganske dårlig servovirkning. Ledd på rattaksel og endeledd er i god stand.

 

Noen som har en "how to" eller tips til hvor jeg får tak i deler?

Kan jo virke som det er no dårlig tetninger invendig.

Slakken kan justeres.

 

Overhalings kit har du her.

http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Escort-Fiesta-Granada-Sierra-Power-Steering-Rack-Seal-Kit-TRW-1040410417-/231137017861?hash=item35d0d70005

 

How to finner du i cosworth manualen.

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

Posted

Jeg vet ikke hva som er på servo. Men på manuell tannstang er det en stor plastikk mutter som justerer klaringen for innmaten. 

Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjon

Ford sierra 2L 86 coupe = X =(

 

Posted

Jeg vet ikke hva som er på servo. Men på manuell tannstang er det en stor plastikk mutter som justerer klaringen for innmaten.

Det er samme på servo. Men det kan hende den plastikken blir slitt.

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

Posted

Det er samme på servo. Men det kan hende den plastikken blir slitt.

Da er det bare å stramme til mutteren Gjorde dette etter bytte til 2.7 turn innmat.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjon

Ford sierra 2L 86 coupe = X =(

 

Posted

Jeg bytta ut plast mutteren, med en av alu, fra en anna Ford tannstang

Fra hvilken?

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

Posted

Fra hvilken?

Si det, var en vi hadde liggende på jobb, usikker til hvilken bil den var til. Plast mutteren min gikk i stykker da jeg skulle justere, så da var det greit å finne en som passet i alu

Posted

hvor er det man justerer hen ?

Man skrur det lokket med inv sekskant innover.

Screenshot_20170827-195113.png

  • Like 2

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

Posted

Den mutteren klemmer vel rett og slett pinjongen mot tannstanga.

Ja, er akkurat den slarken som ofte blir for stor. Man må sjekke at man ikke justerer for mye, slik at den lugger på styringa

  • Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...