admiralen Posted August 21, 2017 Share Posted August 21, 2017 Hei, Er det kurant å bruke en T25 T3 adapter som selges bla. på ebay for å få tilpasset EFR 6258 på 4x4 manifolden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierrakaren Posted August 22, 2017 Share Posted August 22, 2017 Såvidt eg kjenner til så skal EFR 6258 passe på 4x4 Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjurfn Posted August 22, 2017 Share Posted August 22, 2017 Såvidt eg kjenner til så skal EFR 6258 passe på 4x4Trur den kun finst i T25 og T4 den turboen, så passer vel ikke da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
admiralen Posted August 22, 2017 Author Share Posted August 22, 2017 Ja, kommer med t25 og t4 og lurer da på hvordan man tilpasser den på enkleste måte til 4x4 manifolden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierrakaren Posted August 22, 2017 Share Posted August 22, 2017 Ehm stemmer men GTX3071 er vell eit godt alternativ Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjurfn Posted August 22, 2017 Share Posted August 22, 2017 Ja, kommer med t25 og t4 og lurer da på hvordan man tilpasser den på enkleste måte til 4x4 manifolden.Med adapter ja.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted August 22, 2017 Share Posted August 22, 2017 escort cosworth t25 manifold? 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 22, 2017 Share Posted August 22, 2017 Hei,Er det kurant å bruke en T25 T3 adapter som selges bla. på ebay for å få tilpasset EFR 6258 på 4x4 manifolden?En enkel, praktisk og helt ok løsning. escort cosworth t25 manifold?Problemet her er at Escort Cosworthen sin T25 utgave ikke går med T25 turbo. Den går med en T28 turbo og i tillegg er det "Cosworth spesial" med T25 eksoshull og T3 boltmønster i flensen.Vanlige T25 turbinhus matcher godt på størrelsen på eksoshullet i flensen til "T25" eksosmanifolden, men de originale pinnboltene må kappes og så må det borres og gjenges nye hull for genuint T25 boltmønster. Dette må sies å være den korrekte løsningen for montering av Turbo med T25 flens på en Cosworthmotor. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
admiralen Posted August 22, 2017 Author Share Posted August 22, 2017 En enkel, praktisk og helt ok løsning. Problemet her er at Escort Cosworthen sin T25 utgave ikke går med T25 turbo. Den går med en T28 turbo og i tillegg er det "Cosworth spesial" med T25 eksoshull og T3 boltmønster i flensen.Vanlige T25 turbinhus matcher godt på størrelsen på eksoshullet i flensen til "T25" eksosmanifolden, men de originale pinnboltene må kappes og så må det borres og gjenges nye hull for genuint T25 boltmønster. Dette må sies å være den korrekte løsningen for montering av Turbo med T25 flens på en Cosworthmotor. Vet du om det finnes noen gode bremsepapirer på EFR6258 på mer eller mindre std. motor (cosworth)? Har responsen blitt funnet å være betydelig bedre enn T3/T34/IRX400? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 22, 2017 Share Posted August 22, 2017 (edited) Vet du om det finnes noen gode bremsepapirer på EFR6258 på mer eller mindre std. motor (cosworth)? Har responsen blitt funnet å være betydelig bedre enn T3/T34/IRX400?Nei, jeg kjenner ikke til noen bremsepapirer med denne kombinasjonen dessverre. En lokal kar kjörte EFR6758A/R0.64 på sin Cosworth. Bortsett fra at han slet med surge så var resultatet veldig godt. Responsen var så god at den på ingen måte kunne sammenlignes med foreldet rall som T3 og T34. EFR6258 er en enda bedre turbo for en Cosworth enn det EFR6758 er. En annen lokal kar med Toyota Corolla kjörer EFR6258 med glimdrende resultat. Han var på ett treff i Dagali (var det vel) og sörget for mange hevede öyebryn. Han stakk fra de fleste på drag da bilen bare hoppet ut fra start og nesten alle de andre slet med å hente ham inn igjen. Edited August 22, 2017 by RS 1000 1 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
admiralen Posted August 24, 2017 Author Share Posted August 24, 2017 Nei, jeg kjenner ikke til noen bremsepapirer med denne kombinasjonen dessverre. En lokal kar kjörte EFR6758A/R0.64 på sin Cosworth. Bortsett fra at han slet med surge så var resultatet veldig godt. Responsen var så god at den på ingen måte kunne sammenlignes med foreldet rall som T3 og T34. EFR6258 er en enda bedre turbo for en Cosworth enn det EFR6758 er. En annen lokal kar med Toyota Corolla kjörer EFR6258 med glimdrende resultat. Han var på ett treff i Dagali (var det vel) og sörget for mange hevede öyebryn. Han stakk fra de fleste på drag da bilen bare hoppet ut fra start og nesten alle de andre slet med å hente ham inn igjen. Hvilken versjon av EFR 6258 ville du valgt til en std. cosworth motor med 7,5 comp og milde kammer? (4wd vs. 2wd manifold, single vs twin scroll, eksoshusstørrelse osv.) ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 24, 2017 Share Posted August 24, 2017 Hvilken versjon av EFR 6258 ville du valgt til en std. cosworth motor med 7,5 comp og milde kammer? (4wd vs. 2wd manifold, single vs twin scroll, eksoshusstørrelse osv.) ?Jeg mener at man velger en EFR6258 for å få oppleve maksimal respons og maksimalt bunndrag. Jeg hadde derfor valgt A/R0.64 Single scroll turbinhus og satt den på en 4x4 manifold. Husk at man BARE skal oppgradere innsugskammen! når man kjörer 4x4 eksosmanifold. Husk å lage GODE ventillommer i stemplene under innsugsventilene da dette alltid er kjekt å ha. Hvis du föler at du på död og liv må oppgradere eksoskammen også, så må du velge 2 wd eksosmanifold. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
admiralen Posted August 25, 2017 Author Share Posted August 25, 2017 Jeg mener at man velger en EFR6258 for å få oppleve maksimal respons og maksimalt bunndrag. Jeg hadde derfor valgt A/R0.64 Single scroll turbinhus og satt den på en 4x4 manifold. Husk at man BARE skal oppgradere innsugskammen! når man kjörer 4x4 eksosmanifold. Husk å lage GODE ventillommer i stemplene under innsugsventilene da dette alltid er kjekt å ha. Hvis du föler at du på död og liv må oppgradere eksoskammen også, så må du velge 2 wd eksosmanifold. Takk for svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 25, 2017 Share Posted August 25, 2017 Värsågod. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now