Ford30 Posted June 23, 2017 Posted June 23, 2017 Hei. Jeg er ny her, så beklager viss dette er tatt opp før, men har prøvd og søke etter det. Har en Focus 2011, Titanium, med Keyless (må trykke på nøkkelen for og låse og låse opp), den åpner da speilene og lukker de når jeg låser opp og låser bilen.I ca. 95% av tilfellene så har jeg ikke bruk for dette. Den er i tillegg utenfor garanti, så ønsker selv og velge når jeg skal lukke og åpne de. Er det noen som vet hvordan det går ann og skru dette av? Eller er det i det hele tatt mulig? Ford30
grcossie Posted June 23, 2017 Posted June 23, 2017 Hei, mener den funksjonen kan slåes av ved å endre konfigurasjonsdata. Må innpå med dataen, for å gjøre det
Ford30 Posted June 23, 2017 Author Posted June 23, 2017 Takk for svar. Så bra, jeg gjorde noen søk nå, har ett slik OBD bluetooth adapter, men muligens dette er kun for og lese koder? Og ikke endre noe? Det ideelle hadde vært om jeg kunne bruke det adapteret til og finne konfigurasjons koden som lukker speilene.
grcossie Posted June 23, 2017 Posted June 23, 2017 Hvet ikke om du har den muligheten der, bruker bare Ford sin egen her
Ford30 Posted June 23, 2017 Author Posted June 23, 2017 Ok, det er vel ikke så lurt og tukle for mye inni der, mye som kan gå galt, så tror ikke jeg vil prøve selv. Det er vel ikke så billig og få Ford til og gjøre det heller, så med mindre noen her vet hvor det går ann og gjør det (billigst mulig), så får jeg vel bare leve med det til de ikke lar seg åpne.
grcossie Posted June 23, 2017 Posted June 23, 2017 Søkte litt på det, her er noe du kan prøve You really don't need to wind the windows all the way open and closed. Just leave them shut and with the ignition ON: To enablePlace the selector switch in the right position and pull up both window switches. To disablePlace the selector switch in the left position and pull up both window switches
grcossie Posted June 24, 2017 Posted June 24, 2017 Det er jo om vinduene og ikke speilene.Nei, men bryterne til vindua i kombinasjon med speil bryter, skal kunne slå av/på auto innfelling
bidtnes Posted June 24, 2017 Posted June 24, 2017 På Ford fiesta 2010 med samme funksjon så kan man skru av at speilene går automatisk inn og ut inne på innstillinger på bilen Sent from my iPhone using Tapatalk
Ford30 Posted June 24, 2017 Author Posted June 24, 2017 Nei, men bryterne til vindua i kombinasjon med speil bryter, skal kunne slå av/på auto innfellingOkei, prøvde dette, men var akkuratt det samme. Prøvde også begge bryterene for vinduene bak og foran, samme resultat. På Ford fiesta 2010 med samme funksjon så kan man skru av at speilene går automatisk inn og ut inne på innstillinger på bilen Sent from my iPhone using Tapatalk Ja, det burde også gå i instillinger på min, men har gått igjennom alle, ganske lite og stille på egentlig, så det er ikke noe der som har med speil og gjøre. Ganske merkelig, de burde ha en del garanti reperasjoner på speil så går i stykker når de åpner og lukkes på denne måten hele veien. Spesielt på vinteren har jeg hatt store problemer mtp. is/snø.
Ford30 Posted June 24, 2017 Author Posted June 24, 2017 Fant tråden som du linket til: http://www.focusrsoc.com/forums/topic/115346-auto-fold-mirrors/Og har prøvd alt der, men fungerer ikke. Så får vel høre med Ford, litt riski og prøve og tukle med dette selv.
Ford30 Posted June 24, 2017 Author Posted June 24, 2017 Har sendt mail til ford. Kan holde dere oppdatert her på hva som blir løsningen.
grcossie Posted June 24, 2017 Posted June 24, 2017 Ja vi har skiftet en del speil, særlig på Focus. Skal se neste gang jeg er inne på bilkonfigurasjon på en Focus
Ford30 Posted June 24, 2017 Author Posted June 24, 2017 Så du jobber på Ford ja? Ja, det skulle jeg tro. Supert, flott om du kunne sjekket det ja.
grcossie Posted June 24, 2017 Posted June 24, 2017 Har jobbet hos Ford i over 20år nå, så har vært borti litt forskjellig ja 1
Ford30 Posted June 27, 2017 Author Posted June 27, 2017 Da fikk jeg svar fra ford, og det var bare at de skulle ha ca. 700kr for å i det hele tatt sjekke om det gikk ann. Kan tydligvis ikke gjøre det på forhånd, så ønsker ikke og tape de viss det ikke går ann. Så flott om du hadde hatt mulighet for å sjekke grcossie. 1
grcossie Posted June 27, 2017 Posted June 27, 2017 Jeg skal se på det en dag jeg får tid og har en slik bil inne 1
Recommended Posts