Jump to content

FCN Fordtreff på Rudskogen lørdag 22 juli 2017.


and

Recommended Posts

Det blir Rudskogentreff med OMC i år også. Denne gang blir det ikke bare Opel og Ford.

Club Honda Norge gjester oss i anledning deres 15 års klubbjubileum.

 

Program lørdag 22/7:
07:30 Portene åpner
08:00 – 11:30 Teknisk kontroll av biler
08:30 Første førermøte
09:00 Banekjøring starter
10:30 Andre førermøte
13:00 – 14:00 Akselerasjonstest på langssiden
14:00 Bedømming av utstilte biler avsluttes
14:00-15:00 Breisaldd i langsvingen
18:00 Banekjøring avsluttes
18:05 Premieutdeling i depot



Priser:
Inngang: 100,- barn til og med 15 år gratis.
Parkering: 50,- (gjelder på grusplassen, ikke inn i depot)
Utstilling: 50,-
Banekjøring, OMC/FCN medlemmer (inkl. utstilling, akselerasjonstest og breisladd): 1100,-
Banekjøring, ikke OMC/FCN medlemmer: 1400,-
Akselerasjonstest + Breisaldd: 300,-
Fører-/Passasjerlisens: 200,-

 

Info banekjøring:
Det løses endagslisens på 200,- fra NBF på Rudskogen, dette gjelder alle som skal ut på banen. Førermøte vil bli holdt før banekjøringen starter. Alle biler kan løse endagslisens, ingen krav til at bilen har skilt.
Alle biler må gjennom en teknisk kontroll før de får lov til å kjøre på banen. Det vil si hel og uten løse deler, lekkasjer eller andre tekniske feil. Kun gategodkjente dekk er lov.
Fører må være over 18 år, ha gyldig førerkort og ikke være ruspåvirket.

 

VIKTIG INFO!

Det er påbudt med godkjent hjelm og ett lags kjøredress. Dette gjelder både fører og passasjer!

Dette gjelder også for kl1 da den slås sammen med kl2. Slik kan både kl1 og kl2 kjøre sammen.

 

NB! Husk tett pressening til bruk under bilen i depoet.

 

Drivstoff skal kun oppbevares i godkjente kanner, og biler med E85 skal ha merker på vinduene.
Det anbefales å ha med seg brannslokker i depoet og i bilen (ikke noe krav).
Biler med racinglisens må kjøre i egne heat. Bilen skal være i godkjent teknisk stand. Vognlisens skal være gyldig og betalt. Både førerlisens og vognlisens skal forevises. Og bil og kjøreutstyr skal være godkjent.

Info akselerasjonstest og breisladd:
Akselerasjonstesten og breisladden koster 300,- for de som ikke allerede har betalt for banekjøring. Endagslisens må løses, og bilen må gjennom teknisk kontroll.
Under akselerasjonstesten kjører vi to og to på langsiden, hvor den beste kjører bakerst i køen igjen for en ny runde.
Breisladd kjører vi i langsvingen, start ved gamle depot. Man får tre runder hver.

Info utstilling:
Vi kjører som vanlig utstilling med bedømming. Bilene vil bli bedømt av dommere før klokken 14. Biler som skal stilles ut må parkeres på henvist plass i depot. Ønsker du å stille ut og kjøre på bane så er utstilling gratis ved betaling for banekjøring. Si ifra ved betaling om ønske om begge deler.

Premieutdeling:
Loddtrekning og premieutdelingen vil foregå i depot på Rudskogen rett etter banekjøringen er avsluttet klokken 18.

Det er 100,- i inngang på Rudskogen for alle besøkende over 15 år og biler som ikke skal stilles ut eller kjøres på bane må parkere på grusplassen bak tribuneanlegget. Parkering koster 50,-

Forbehold om små endringer i programmet.

 

REGELEMENT for banekjøring! https://bilsport.no/wp-content/uploads/2017/05/Reglement-Banedag-oppvisning-17_03_16.pdf

Må leses om du ikke har kjørt på treffene våre før.

Og det skader ikke med en gjennomkikk om du har kjørt med oss før også.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ja satser på at vi får lov i år også å komme på fredagskvelden.

Det er de samme motorsyklistene fra Sverige som har leid fredagen i år også. Kommer tilbake med svaret vi får.

Edited by and
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Kjøredress er nødvendig. For både fører og passasjer.

For dere som ikke har fra før så er dette alternativer for dere som bare kjører i klasse 1 og 2:

 

1000,- http://www.stianmotorsport.no/produkter/bilsport/personlig-kjoreutstyr-bilsport/kjoredresser-fia/kjoredress-qsp-flammehemmende-en531-sort-str-50-en531-suit-black-size-50-autogen/

 

1300,- http://www.gundersenmotorsport.no/kjoreutstyr/fia-godkjente-dresser/stutz-track-sfi#&variation=743996

 

1500,- http://kollevold.no/personlig-utstyr/kj-redresser/os10.html

 

Ellers så hender at kjøredresser selges på bruktmarkedet av rally og racingførere.

Bare husk at Gokart/ CIK dresser IKKE er godkjent for bilkjøring.

Link to comment
Share on other sites

Er det mulig å komme med en bil på fredag kveld?

Har to biler jeg gjerne skulle kjørt med, men sliter med å få med begge om jeg ikke kan sette igjen en på fredag ;)

 

 

Kan være behjelpelig med frakt av bil ned Anders  :whistling:

 

Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt..

 

Link to comment
Share on other sites

PREMIERING.

 

Til alle med SIERRA.

I år er hele historien 35 år, og mk2 30 år.

FCN er omtrent dannet på bakgrunn av Sierraen. Det var den som gjaldt året rundt, og den hadde ingen plass i de andre modellklubbene.

Så vi unge og lovende med Fordbruksbil laget en egen klubb FCN. Og fremsynte som vi var laget vi merkeklubb og ikke modellklubb. Selv om det sikkert fristet noen den gang.

 

Så hva gjør vi, og hva vil dere? 35 år eller 30 år?

 

Er mye vi vil, men da trenger vi også hjelp fra noen som vil gjøre en innsats på bedømmingen.

Med erfaring fra i fjor så gikk dette med et nødskrik. Tidskjema sprakk, og crewet jobbet overtid for å dekke opp.

 

Så det må bakes før det kan smakes. Men resultat er verdt innsatsen.

Edited by and
Cosworth sedan er 1988. Sånn går det i solvarmen
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes at man gå for 35år, men kan gjerne fremheve mk2 siden den er veteran i år :)

Kanskje litt offtopic, men er det bare på dette treffet det skjer eller blir det også markert på vålerbanen? 

Edited by Tommelom93

Ford Sierra '85 2.3 GL

Ford Mondeo '94 2.0 GLX

 

Bruksbil:

X - Ford Fiesta '00 1.3

X - Peugeot 607 '01 2.2

X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra 

X - Honda Civic '97 1.4S

Ford Mondeo '05 1.8

 

Prosjekttråd til Sierraen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/

Prosjekttråd til Mondeoen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642

Link to comment
Share on other sites

Ja er noe eget med veteran 30 år. Nå hadde vi 30 år Escort mk4 fordi 1968 ikke gikk opp i 10 eller 5 intervall.

Kjører jo 2 treff som i fjor, og vil ha på begge. Det er faktisk enda bedre forhold til å gjøre dette på Våler da vi er der over flere dager.

 

35 år er notert. Hva med dere andre?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Selvsagt. Cosworth blir egen klasse. For vi håper det dukker opp mange nok Sierra fra L til XR og Ghia.

Så ikke bli hjemme i feiloppfattningen at en Sierra L ikke har mulighet til å vinne noe på årets treff.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Granada mk2 har 40 år jubileum. Har du noen år på baken så har du hatt nærkontakt med en slik.

Som Sierra mk2 så gjør vi gjerne litt ekstra stas på denne i år.

 

Plassen holder vi, men hva vi gjør av innholdet som egen parkering, premiering med noen som kan Granada o.l er opp til Granadamiljøet å bestemme.

Link to comment
Share on other sites

Breisladdkonkurranse som du skal vinne akkurat som på Våler? Ja.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Det blir som i fjor. Har du en i gjengen med fremmedmerke, og ikke har lyst å kjøre langt alene på treff så åpner vi for kamerat/vennerkjøring.

Av erfaring vet vi dere fra Bergenskanten sliter med denne problemstillingen.

Så gjør slik som OMCmedlemmet fra Bergen med Kadett D gjorde i fjor. Ta med en Alfa Romeo GT. Eller noe annet fremmed.

 

Vi har noen plasser til slike biler, men KUN som forhåndspåmeldt.

 

Info vi trenger. Send en melding her eller på tel 90091552 med:

Navn

Tel

Merke, Modell, årgang

Hvilken klasse skal det kjøres i?

Delta i aks og breisladd?

Baneerfaring?

Link to comment
Share on other sites

vi kan komme inn på fredag da er det road racing der (svensker)

 

Men husk det er andre leietakere der da så vi skal forholde oss til hva de sier og parkere på grus plassen frem til vi overtar området kl 2100

porten låses kl 2300 så kom føre det

 

så over til litt enkle regler på rudskogen og generelt bane kjøring

 

-Kast søppel i containere og dunker evt i søppelsekk ,dekk og andre bil deler tar dere med hjem igjen og skal ikke ligge igjen på rudskogen

-ingen høy støy etter kl 2100-800 (rusing av motor/høy musikk) rudskogen har naboer og er pålakt dette av fylkesmannen så det må vi forholde oss til

-ved lekasje/brann vis mulig kjør pent ut på gresset så ikke vi må sanere rundt banen eller asfalten tar skade (sanering/feie tar lang tid og banen vil da være stengt)

-vis man er av banen og ut i grusen/sandfella skal bilene taes in i depoet på berger for rengjøring så det ikke blir grus/sand på banen (veldig viktig)

-husk presenning til og ha under bil i depoet

-rudskogen er veldig streng på miljø så ikke gris olje/bensin/frost veske osv da vanker det fort store bøter i 5000-10000kr klassen til den skyldige (skulle du være uheldig så si i fra så får dere sanerings sand og hjelp til og få det bort)

-i depoet skal det kjøres seint og taes hensyn (ingen spinning)

-husk og ta med førerkort,vognkort,lisenser,medlemskort osv

-vi anbefaler og ha med brannslokker til og ha i depoet (ingen krav)

-drivstoff skal være på godkjente kanner/fat

-biler som kjører på e85 skal ha merker (grønne e85)

-taue kroker skal merkes med pil

-skader på anlegget eks autovern,gress,curbs,asfalt osv kan dere risikere at dere må betale for (og det er dyrt )så ikke kjør langdt over evne

-bytt bremse veske før du kommer (vi måler den på teknisk)

-100db støy

-mat/drikke selger rudskogen

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...