Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har ei Scorpio servotannstang som lekker olje i høyre enden. Renner til tider en del olje inn i støvmansjetten.  

Har tatt av styrestaget. Det ser ut som det sitter en smal/tynn metallring i et spor som holder ei metallforing(?) på plass.

​Hvordan plukker jeg det vekk, og befinner det i så fall seg en oljetetningsring eller noe rett bakenfor?  

Det er ikke en ting jeg kan.

Posted

Sitter simmering inni enden på den hylsa.

Man må pirke opp enden på den låseringen gjennom et hull i tannstanga, så må man vri hylsa så låseringen trer seg ut av hullet. Kan være verdt å skifte alle simmeringene når man først skal åpne den.

Står prosedyre i cosworth manualen bla.

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

Posted (edited)

tannstangredigert_zps141350d4.jpg

Sitter en simring i den svarte hylsa der (den jarvarix nevner) og en simring ved den røde pila.

 

Eller var det ei foring ved den pila tru og simring på andre siden av pinjongen...

Edited by SierraCL
Posted

Ja, ser jo de to inntakene for oljerørene på lengste delen av huset. Menne... er det bare ei skive jeg ser i enden, som låseringen holder?

Så sitter den svarte plasthylsa med simmering i rett innenfor?

Det er ikke en ting jeg kan.

Posted

Riktig det. Simmeringen sitter i hylsa.

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

Posted (edited)

Det har jeg for så vidt skjønt... spørsmålet er fortsatt åssen låseringen fjernes.

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Posted

Det har jeg for så vidt skjønt... spørsmålet er fortsatt åssen låseringen fjernes.

Som nevnt tidligere. Det er et hull i tannstanga, der pirker du opp enden på låseringen og vrir hylsa så låseringen trer seg ut av hullet.

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

Posted

Kan ikke skjønne åssen det skal gå til. Er vel Sierra tannstang dere svarer for...

Sleng opp et bilde.

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

  • 2 weeks later...
Posted

Fikk lirket ut låseringen med skrutrekker og tang. Måtte ta den ut i det ordinære endehullet. Et større problem er jo å få ut

stålhylsa som ringen låste. Får jo ikke tak i den på noe vis.... Men lekker olje rundt den hylsa gjør det i alle fall!   

Det er ikke en ting jeg kan.

Posted

Fikk lirket ut låseringen med skrutrekker og tang. Måtte ta den ut i det ordinære endehullet. Et større problem er jo å få ut

stålhylsa som ringen låste. Får jo ikke tak i den på noe vis.... Men lekker olje rundt den hylsa gjør det i alle fall!   

 

Lurer litt på om smartnessen er laget for at garasjemekkere ikke skal klusse det til.....?

Det er ikke en ting jeg kan.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...