Henning740 Posted May 14, 2017 Share Posted May 14, 2017 Heisann. Har en sprekt 200blokk som jeg tengte fikse. Den har jo de berømte sprekkene mellom 1-2 og 3-4 eksosiden. Longstuding redder jo den men hva pleier man gjøre med de sprekkene eller er det nødvendig gjøre noe bare man for det tett ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierrakaren Posted May 14, 2017 Share Posted May 14, 2017 Sprekker må gjerast noke med før det går skikkelig gale. Er ein del firma som sveiser blokker. Jb weld sine limer seier at dei kan lime sprekker i blokk då, eg synst det er ein veldig god lim men har ikkje prøvd på blokk endå Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning740 Posted May 14, 2017 Author Share Posted May 14, 2017 Tengte litt på det med sveising, men det er jo sprekt helt ned i gjengepartiet så blir jo uansett bare på toppen man for sveiset, mesteparten av presset blir jo på toppen av sylindrene så er vel ikke så store belastningene der den er sprekt når det er longstuddet. Så jeg tenker sveis på toppen og dekke blokka etterpå, noe mer en det blir jo vanskelig å få gjort med det ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted May 14, 2017 Share Posted May 14, 2017 gjør som jeg, ikkeno,! og mi er skikkelig sprekkt. 1 -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarvarix Posted May 14, 2017 Share Posted May 14, 2017 (edited) Edited May 14, 2017 by Jarvarix 1 -17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)-90 mercury grey cosworth (1999)-89 mercury grey cosworth (1998)-86 sort XR4x4 (1996)-77 Taunus 2 IS (1995) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning740 Posted May 14, 2017 Author Share Posted May 14, 2017 gjør som jeg, ikkeno,! og mi er skikkelig sprekkt.hva gjorde du for å hindre olje i vannet og motsatt da ? o ringene på studsa holder vel dårlig tett når det er sprekker der . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted May 15, 2017 Share Posted May 15, 2017 hva gjorde du for å hindre olje i vannet og motsatt da ? o ringene på studsa holder vel dårlig tett når det er sprekker der .pleier det å sprekke inn mot oljekanalene da? er det ikke bare inn til bolt hullene fra vann kanalen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning740 Posted May 15, 2017 Author Share Posted May 15, 2017 pleier det å sprekke inn mot oljekanalene da? er det ikke bare inn til bolt hullene fra vann kanalen ?Jo stemmer, så har man trykk i vannet som da fort trenger seg de merkelige plasser, er vel ikke 100% tett opp langs boltene opp i toppen , eller er jeg på jorde nå? Min hadde hvertfall mye vann i olja å må jo være en grunn for o ringene på long studsa ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted May 17, 2017 Share Posted May 17, 2017 oringene til longstuda har jeg alltid stryki på litt pakn.silikon, Pakningen vil jo tette det meste fra vannkanelene. men i midt tilfelle da de var litt i overkant,(frostspreng) brukte jeg litt silikon i sprekkene også. hehe........kanskje jeg har hatt litt flaks med den motoren, men det har holdt for meg. Men klart, det er sveisbart,til de som kan det med støpegods.. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning740 Posted May 18, 2017 Author Share Posted May 18, 2017 oringene til longstuda har jeg alltid stryki på litt pakn.silikon, Pakningen vil jo tette det meste fra vannkanelene. men i midt tilfelle da de var litt i overkant,(frostspreng) brukte jeg litt silikon i sprekkene også. hehe........kanskje jeg har hatt litt flaks med den motoren, men det har holdt for meg. Men klart, det er sveisbart,til de som kan det med støpegods.. skjønner tankengangen din og slikt jeg tengte med en gang å. men så slår autismen inn å begynner se for seg alt av searior som kan gå til helvette. blant annet det med sprekkene nedover i originale ødelagte gjengehulla, de skall riktignok maskineres til slette fine vegger for studsa ogmen en extra nedsenking på toppen for oringen.. men som sagt ja trykk med vann finner vei ditt du ikke vil ha det, å eneste farlig her er jo evt opp topploksbolten å havne i kamrommet , skall jo til men kan jo skje ?. sprekkene nedover i hula ser jeg på som umulig gjøre noe mer annet en evt en superblandig av noe som tåler alt som kan presses inn i sprekkene, hva det måtte v're vet jeg ikke også skjære reint sprekken i toppekket, få en flink sveiser til å fylle og plandekke!, moontere studsa eller specs fra fabrikat men kanskje kline på en del extra som tåler mye som tetter så det ikke blir mulig for vann å komme opp langs bolt ? eller hva sier andre her, bedre forslag eller slutte overtenke ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted May 18, 2017 Share Posted May 18, 2017 Sånn så min blokk ut å ! 6 longstuds gjorde susen her å har funket knall kunn vann som går i kanalene som du ser på siden der Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning740 Posted May 18, 2017 Author Share Posted May 18, 2017 Sånn så min blokk ut å ! 6 longstuds gjorde susen her å har funket knall kunn vann som går i kanalene som du ser på siden der Oki .Så da mener folka her att vannet ikke har sjans å komme seg opp longstudsa å havne i toppen eller annen plass, så oringa på studsa kunne prdusent spart seg for ? ingen kcerulering her får bare ikke sove før gåten er løst hehe Å en ting til, vet ikke om jeg hadde likt å vite att hullene til boltene sto i vann hele året :/ men er vel ksnskje fler bolter som gjør det på disse ? Ser lite pent ut det bolthullet på øverste bilde hvertfall som også virker til å være olje i, men mulig den bolten hadde løsna mer en andre å olje rent ned på den måten kanskje, varm olje trenger ikke store sprekkene for å åle seg frsm den heller . Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted May 18, 2017 Share Posted May 18, 2017 (edited) oringene,på studsa er jo et must. så lenge de sitter der er det tett.. har du my trykk i vannet er detjo noe annet feil med motoren din,.vis du er skeptisk kan jeg kjøpe igjen blokka di de sprekkene der er jo bare barnemeten i forhold til det min så ut, kjørt 2 sesonger siden den sprakk, megabigtime, monter longstuds med locktite,viktig, vannet tærer på bolt hullet vis det ikke er tett til bolt hull. dra ikke for hardt!. Edited May 18, 2017 by mr.cossie 1 -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning740 Posted May 18, 2017 Author Share Posted May 18, 2017 oringene,på studsa er jo et must. så lenge de sitter der er det tett.. har du my trykk i vannet er detjo noe annet feil med motoren din,.vis du er skeptisk kan jeg kjøpe igjen blokka di de sprekkene der er jo bare barnemeten i forhold til det min så ut, kjørt 2 sesonger siden den sprakk, megabigtime, monter longstuds med locktite,viktig, vannet tærer på bolt hullet vis det ikke er tett til bolt hull. dra ikke for hardt!. Skjønner skjønner Så orignene pluss noe gruff i sprekkene om man er redd for att vannet skall komme noen plass. Hele greie er rett og slett stoppe vannet fra å komme opp i boltullene i toppen så ere gull? . Da anser jeg problemet som var hos meg med 2 løse bolter som fucka opp litt extra her! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now