Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Har en escort cosworth t34 som jeg har byttet fra datasprut til orginalt med L8 motornett og p8 hjerne (orginal chip) 

Motoren jager på tomgang og putrer å sliter litt vis jeg trør inn gassen. Av og til går den noe bedre og finere på tomgang.

Noen som har hatt samme problem eller vet hva dette kan være?

 

Litt Om motoren:

Lomma wøssner stempel og h profil råder.

Bd14 innsugkam

EBB Portet topp

 

Ellers er alt orginalt

 

 

har sjekket kontakter på map,tps, sjekket klaring på stift i fordeler samt veiv.

 

 

setter pris på tilbakemeldinger.  :lol:

Edited by cossilenni
Posted (edited)

Org chip vil ikke passe den motoren

 

da tenker du på innsugskammen som gjør at den ikke passer overens ?

portingen skal vel ikke bety noe?

Edited by cossilenni
Posted

Både porting og andre kammer har noe og si spesielt på litt turtall.Har du 2,5bar mapsensor og orginal lamdasonde?Sjekk også pluggåpningene at de er ca  0.9mm. 

Posted

Er det org komp, og turbo? Kan være mye her, som ikke er ideelt til et org chip

det er org turbo og komp ja. har skiftet kammen til orginalt igjen, ble noe bedre men fortsatt fusking. 

Både porting og andre kammer har noe og si spesielt på litt turtall.Har du 2,5bar mapsensor og orginal lamdasonde?Sjekk også pluggåpningene at de er ca  0.9mm. 

2.5 bars mapsensor har jeg. og orginal lambda. pluggåpningene er 0.9mm  også..

Posted

Ka er verdiene på mapen? Prøv og koble frå tomgangsregulator og sjå om det blir bedre

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...