Guest sotrenseren Posted October 11, 2003 Posted October 11, 2003 min kjære gule xr3i vil ikke gå på tomgang.... går fint ellers..noen som vet ka som kan være galt?? hjelp..... sotrenseren...
Guest sotrenseren Posted October 11, 2003 Posted October 11, 2003 takker for tipset men har gjordt dt.... og fandt innen lekasje komer han under 15000 så stopper han... momentant.... noen andre tips???
WingDude Posted October 11, 2003 Posted October 11, 2003 Quote takker for tipset men har gjordt dt.... og fandt innen lekasje komer han under 15000 så stopper han... momentant.... noen andre tips???Hvor nøye sjekket du da?Ta en boks med startgass og spray rundt slanger og innsugsmanifold, hvis motoren plutselig ruser opp, har du funnet feilen.
Guest sotrenseren Posted October 11, 2003 Posted October 11, 2003 har gjordt dt flere ganger.... nøye... har skifta toppen og etter dt ville han ikkje gå på tomgang alt av pakkninger er slifta å.... noen ander muligheter en lekasje??
Guest sotrenseren Posted October 11, 2003 Posted October 11, 2003 foresten lekt med tanken om å sitte en 2,5 duratec v6 fra mondeoen i en escort mk 4... noen som vet om det går??? ka som må gjøres osv??leste i ff at det skulle la seg gjøre... men men
WingDude Posted October 11, 2003 Posted October 11, 2003 Quote har gjordt dt flere ganger.... nøye... har skifta toppen og etter dt ville han ikkje gå på tomgang alt av pakkninger er slifta å.... noen ander muligheter en lekasje??Litt viktig å fortelle at du har skifta topplokk da Da blir det med et flere muligheter...Er toppen overhalt, slik at ventiler osv er tette ?
focusst Posted October 13, 2003 Posted October 13, 2003 Quote komer han under 15000 så stopper han... momentant....Eeh, hvor høyt ligger turtallssperra di.... :roll: Over til fienden...
Guest sotrenseren Posted October 20, 2003 Posted October 20, 2003 dt var en kar innom å så på bilen ..... han snakket noe om en elektrisk feil på motorstyringen... !!!noen som har godt innblikk i dette å kan gi mg noen GODE råd????hadde vært evig takknemlig,haster med å få han på veien igjen :cry:
RHeskja Posted October 20, 2003 Posted October 20, 2003 Vist luftmengdemåleren ikke funker går den ikke på tomgang.. ikke på sierran verfall... kan jo muligens sjekke disse ledningene??!!
and Posted October 22, 2003 Posted October 22, 2003 Quote foresten lekt med tanken om å sitte en 2,5 duratec v6 fra mondeoen i en escort mk 4... noen som vet om det går??? ka som må gjøres osv??leste i ff at det skulle la seg gjøre... men men Best å la det bli med tanken... FCN Vålertreff 31 mai-1 juni 2024 (Del 1) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83359-fcn-hovedtreff-3105-0106-2024-vålerbanen-del-1/ FCN Vålertreff 9-10 august 2024 (Del 2) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83360-fcn-hovedtreff-9-10-august-2024-vålerbanen-del-2/ FCN Sessongavslutning Gardermoen 22 september 2024 https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83354-ss7sessongavslutter-gardermoen-22-september-2024/
Guest BDG Posted October 22, 2003 Posted October 22, 2003 Havnet registerreima riktig, altså merkene? (burde vel også gå litt dårligere, men kanskje sjekke sånn for sikkerhets skyld.)Har du justert CO`n?Er den sånn både varm og kald?Som det er nevnt tidligere, er motorer med K-jetronic innsprøyting ekstremt følsomme på falskluft. Har vært borti to tilfeller med lekkasje i bremseservoen, selv om det skulle vel være pussig om den skulle begynne å lekke ved skifte av topp.....Årsmodell?
RsTurbo Posted October 23, 2003 Posted October 23, 2003 Quote Har vært borti to tilfeller med lekkasje i bremseservoen, selv om det skulle vel være pussig om den skulle begynne å lekke ved skifte av topp. Og for å finne ut om det er lekkasje her så er det bare å pumpe på bremsene, da vil turtallet synke. 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.
Guest sotrenseren Posted October 23, 2003 Posted October 23, 2003 takker for mange tips skal sjekke ut alt....dt er en 86- mod
Guest BDG Posted October 24, 2003 Posted October 24, 2003 De tilfellene med falskluft via bremseservoen som jeg var borti, så suuuugde den faktisk i skjøten mellom hovedbremsepumpen og bremseservoen, på undersiden. Kunne høre en svak plystrelyd som forandret seg ved å tre finger`n under br.pumpen mot servoen, reagerte også på startgass. Nå kan man kanskje tro at det skyldes defekt pakning mellom hovedpumpen og servoen, men det er membranen i servoen!.
RsTurbo Posted November 5, 2003 Posted November 5, 2003 Quote De tilfellene med falskluft via bremseservoen som jeg var borti, så suuuugde den faktisk i skjøten mellom hovedbremsepumpen og bremseservoen, på undersiden. Kunne høre en svak plystrelyd som forandret seg ved å tre finger`n under br.pumpen mot servoen, reagerte også på startgass. Nå kan man kanskje tro at det skyldes defekt pakning mellom hovedpumpen og servoen, men det er membranen i servoen!. Hos meg var det "gummibelgen" på bremsekraftforsterkeren som det var hull i, mye grått gørr som tøyt ut ved bremsepedalen. 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.
Guest sotrenseren Posted November 5, 2003 Posted November 5, 2003 takker for alle tipsene... men feilen var flere relerer som var røke/dårlige.... :? har fått fiksa det no
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now