sierra andy Posted April 2, 2017 Posted April 2, 2017 HeiHar ett lite problem med min 2,9 turbo,Visst eg gir ca hall gass til ladetrykke blir ca 0,5 bar og deretter gir full gass så smeller det ut fra innsuget og trykkslanger fyker i alle rettninger! Ikke bra hva kan dette vere? Dette skjer også av og til visst eg bare holler ca hall gass opp til fullt ladetrykk, men aldri vist eg gir full gass fra starten av. Motorstyring er orginal med:tenningsretard:bensinstrykkregulator som går på turbotrykk:4x tillegsdyser i trykkrør med 2x trykkbrytere, to dyser starter på 0,5bar og de andre 2 starter på 0,9bar Kan ikke vere bra viss ekkstradysene spyler og dette anntenner i systeme.
Truckdriver Posted April 2, 2017 Posted April 2, 2017 Er nok det at motoren plutselig magrer ut ett øyeblikk når du plutselig dumper fult av luft i innsuget.Trykkbryterene rekker nok ikke reagere fort nok heller.Vurdert ett enkelt ekstrasprut med mapsensor for å kontrollere ekstradysene?Kan nok hjelpe litt mot utmagringen når du dumper luften.Eec-iv motorstyringen er også slik at den kjører på ett annet program for drivstoff og tenning på full gass enn på halv gass, og er ikke konstruert for å takle at dobbelt så mye luft som originalt plutselig dumpes i innsuget.På de eec-iv hjernene som er kompatibel med chipmodul som TwEECer går det an å kompansere for det ved å montere større dyser og omprogrammere dysestørrelse, aksinnstilling og fullgassprogram. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
RS 1000 Posted April 2, 2017 Posted April 2, 2017 (edited) HeiHar ett lite problem med min 2,9 turbo,Visst eg gir ca hall gass til ladetrykke blir ca 0,5 bar og deretter gir full gass så smeller det ut fra innsuget og trykkslanger fyker i alle rettninger! Ikke bra hva kan dette vere? Dette skjer også av og til visst eg bare holler ca hall gass opp til fullt ladetrykk, men aldri vist eg gir full gass fra starten av. Motorstyring er orginal med:tenningsretard:bensinstrykkregulator som går på turbotrykk:4x tillegsdyser i trykkrør med 2x trykkbrytere, to dyser starter på 0,5bar og de andre 2 starter på 0,9bar Kan ikke vere bra viss ekkstradysene spyler og dette anntenner i systeme.Da har du nok trykkbryterene tilkoblet innsuget. Koble dem til røret mellom intercooler og gasspjeld. Edited April 2, 2017 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Slåstad RS Posted April 2, 2017 Posted April 2, 2017 Org. mapsensor tåler ikke ladetrykk. Har du T skjøt med enveisventil på slangen? Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
sierra andy Posted April 3, 2017 Author Posted April 3, 2017 Da har du nok trykkbryterene tilkoblet innsuget. Koble dem til røret mellom intercooler og gasspjeld. det stemmer, er tilkobblet innsuget, skal kobble de til trykkrøret da, vil dette hjelpe med problemet?Org. mapsensor tåler ikke ladetrykk. Har du T skjøt med enveisventil på slangen? nei har ikke enveisventil på den, kan den vere ødelakt da? på hvilken måte merker eg om den er ødelakt? har ikke noe andre problemer med motoren, sviver fint
Slåstad RS Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 det stemmer, er tilkobblet innsuget, skal kobble de til trykkrøret da, vil dette hjelpe med problemet? nei har ikke enveisventil på den, kan den vere ødelakt da? på hvilken måte merker eg om den er ødelakt? har ikke noe andre problemer med motoren, sviver fintIkke sikkert den er skadd, men du må sette på en T skjøt på slangen med en enveisventil på så det ikke kommer trykk til sensoren. Da blåser ladetrykket ut enveisventilen, men da det blir vakum så er den tett. Kan hende du må ha 2 får å få den helt bra. Du må flytte trykkbryterne til trykkrøret som RS1000 sier også. La oss få tilbakemelding da du har prøvd. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
RS 1000 Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 det stemmer, er tilkobblet innsuget, skal kobble de til trykkrøret da, vil dette hjelpe med problemet?Slik du beskriver problemet så tenker jeg at det iallefall ikke blir verre med å teste en annen plassering. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
sierra andy Posted April 21, 2017 Author Posted April 21, 2017 Ikke sikkert den er skadd, men du må sette på en T skjøt på slangen med en enveisventil på så det ikke kommer trykk til sensoren. Da blåser ladetrykket ut enveisventilen, men da det blir vakum så er den tett. Kan hende du må ha 2 får å få den helt bra. Du må flytte trykkbryterne til trykkrøret som RS1000 sier også. La oss få tilbakemelding da du har prøvd. da er slangen til trykkbryterene flyttet til trykkrøret og eg tror dette løste problemet. har fortsatt ikke jort noe med map sensoren, har en enveisventil liggende, men blir det ikke det samme om eg setter den inn på slangen mellom mappsensor og innsuget uten T skjøt? eller må det vere T skjøt sånn trykke blåses ut? 3
Slåstad RS Posted April 21, 2017 Posted April 21, 2017 da er slangen til trykkbryterene flyttet til trykkrøret og eg tror dette løste problemet. har fortsatt ikke jort noe med map sensoren, har en enveisventil liggende, men blir det ikke det samme om eg setter den inn på slangen mellom mappsensor og innsuget uten T skjøt? eller må det vere T skjøt sånn trykke blåses ut?Trykket må blåse ut i friluft så det ikke kommer til mapsensoren. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
RS 1000 Posted April 22, 2017 Posted April 22, 2017 Anbefaler at det vurderes å sette inn en dyse eller lignende restriktor med maks 1,0 mm åpning ett sted mellom innsuget og T-stykket for å begrense mengden luft man blåser ut og sløser bort. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now