ylvis Posted April 2, 2017 Posted April 2, 2017 Heihei. Kjøpte ein nybygd motor for eit år sidan. Motoren var bygd av ebb. (Porta topp, 200blokk med underspyling, smidde stempel med ventil lommer++) Isåfall so har den ikkje våre prøvd nå før i går. Rundt motoren er det eit kina grenrøyr, holset hx40 super turbo, rs500 cooler. Stort innsug med 3" gass spjeld. Custom kammer uten att eg veit merke men raimond nornes sa desse skulle passe fint til 500-600hk. 2.1mm i forløft på innsug og 1mm på eksos. Også er det 3"mongose eksos heile vegen bak. Var i benken i går hos RFS. Drog ut på hjula 345hk og 405nm på ca 1.5 trykk. Klokka vart så mykje inatt att me vart ikkje ferdig. Kan gå høgare me trykket. Men er litt skuffa over så liten effekt på 1.5 bar ladetrykk. Har du noko tips om kva som kan være galt? Mvh Tage YlvisåkerEr ein escort cosworth 4x4 vel å merke med dogbox og quife diff bak. Veit ikkje om dette kan trekke effekten ned litt?
Cosworth Racing1 Posted April 2, 2017 Posted April 2, 2017 Jeg har Sierra 4x4 med dogbox og Eaton bakdiff. Skal ikke ha veldig mye å si det. Hvor store dyser har du?Ja er mange som får seg en overraskelse i benken som tror de har mye mer effekt enn de egentlig har. Det er mange komponenter som skal klaffe bra sammen for å få god effekt. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
ylvis Posted April 2, 2017 Author Posted April 2, 2017 Siemens deka 875 dyser.ingen problem med att den går magert. Einaste me reagerte litt på att det var litt høgt baktrykk..
Cosworth Racing1 Posted April 2, 2017 Posted April 2, 2017 Jeg har 1600 cm3 for å levere over 500 hjulehester.. Tømte fort 1000 cm3! 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
JHS Posted April 2, 2017 Posted April 2, 2017 875 dyser og vanlig 98 holdt da til over 550hk hos Harvey Gibbs... 1
Cosworth Racing1 Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 Ikke vet jeg hvilke tall de opererer med der, men hos meg var det altfor lite.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
RS 1000 Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 (edited) 875 dyser og vanlig 98 holdt da til over 550hk hos Harvey Gibbs...En enkel, men god og velfungerende tommelfingerrgel er at man velger like store dyser som man ønsker effekt i en 6 syl. motor som Supra og Skyline, som er motorer og biler som er vanskelige å glemme. 875 ccm dyser rekker altså til 875 hk på slike motorer, og 875 hk / 6 sylindre * 4 sylindre = 583 hk. Harvey har altså valgt dyser i helt perfekt størrelse i forhold til effektuttaket, selvsagt. Heihei. Drog ut på hjula 345hk og 405nm på ca 1.5 trykk. Klokka vart så mykje inatt att me vart ikkje ferdig. Kan gå høgare me trykket. Men er litt skuffa over så liten effekt på 1.5 bar ladetrykk. Har du noko tips om kva som kan være galt? Er ein escort cosworth 4x4 vel å merke med dogbox og quife diff bak. Veit ikkje om dette kan trekke effekten ned litt?Når jeg analyserer motorprestasjoner så deler jeg effekt og dreiemoment med MAP trykket. I dette tilfellet blir det 345 hk / 2,5 BAR og 405 Nm / 2,5 BAR = 138 hk og 162 Nm fra sugemotoren. Dette er dårlig og det avslører at selve "trimmingen" med porting, kammer, grenrør osv. har vært mislykket. Dette er det vanlige. Typisk D&D motorsport. Dyrt og Dårlig. Man klarer faktisk det samme resultatet på orginale motorer kun rimelig oppgradert med dreide stempler, AB07 lignende kam, en ok mapping, men med en moderne turbo som EFR7064. Her ett lokalt 4x4 eks. som i tilfellet var sabotert med en revva intercooler. : https://www.facebook.com/700349646752959/photos/rpp.700349646752959/1146022702185649/?type=3&theater Det beste resultatet jeg har sett her lokalt med å følge ovennevnte utregningsmetode er ca. 155 hk og ca. 200 NM, på 98 blyfri. Du må nesten spørre disse "trimkongene" hva de har tenkt når de har anbefalt arbeid og deler til kunden. Det er vanligvis mindre drivverkstap med Dog box og Quaife diffen har ingen innvirkning på effekten. Se også denne:) : https://www.facebook.com/700349646752959/photos/rpp.700349646752959/1210239959097256/?type=3&theater Edited April 3, 2017 by RS 1000 1 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
JHS Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 Ikke vet jeg hvilke tall de opererer med der, men hos meg var det altfor lite.. Ca samme tall som man får her i Norge, bremset den hos Volden også, med tilsvarende resultat 1
Jarvarix Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 (edited) Jeg har samme dyser og fikk 455hk og 555NM hos volden på 1,7bar og 98okt.Så de burde holde de. Edited April 3, 2017 by Jarvarix 1 -17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)-90 mercury grey cosworth (1999)-89 mercury grey cosworth (1998)-86 sort XR4x4 (1996)-77 Taunus 2 IS (1995)
RS 1000 Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 (edited) Jeg har samme dyser og fikk 455hk og 555NM hos volden på 1,7bar og 98okt.Så de burde holde de.Og da ser vi 168 hk og 205 Nm fra den teoretiske sugemotoren. Det vil jeg beskrive som vellykket. Du kan sikkert minne oss på oppsettet ditt. Edited April 3, 2017 by RS 1000 1 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
ylvis Posted April 3, 2017 Author Posted April 3, 2017 Jeg har samme dyser og fikk 455hk og 555NM hos volden på 1,7bar og 98okt.Så de burde holde de. Type kammer du bruker da? Og innsug? Eksos?
Jarvarix Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 (edited) Kammer er slipt etter eget spec fra tidligere eier. Tilsvarer vel nesten Bd16+.270 grader.10.4mm løft Originalt innsug, escos t25. 2wd manifold m/ekstern wg. 3" mongoose eksos. Edited April 3, 2017 by Jarvarix -17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)-90 mercury grey cosworth (1999)-89 mercury grey cosworth (1998)-86 sort XR4x4 (1996)-77 Taunus 2 IS (1995)
Jarvarix Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 (edited) Og da ser vi 168 hk og 205 Nm fra den teoretiske sugemotoren. Det vil jeg beskrive som vellykket. Du kan sikkert minne oss på oppsettet ditt. Ja, det skulle vel være bra det. Hehe.. Nå skal vel ikke jeg ta æren for alt som er gjort, men er porta topp inn og ut, lomma oem stempler 8,2:1 i comp. Polert og balansert oem veiv, vektjusterte oem råder, km kams slipte kammer.Dinosaur datasprut Electromotive tec2Precision SC 3431E a/r 63 turbo. Edited April 3, 2017 by Jarvarix -17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)-90 mercury grey cosworth (1999)-89 mercury grey cosworth (1998)-86 sort XR4x4 (1996)-77 Taunus 2 IS (1995)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now