cossie 86 Posted March 6, 2017 Posted March 6, 2017 Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt stål bremserør som er plastbelagt i grønn farge?Den typen rør og farge som mange biler ble levert med på 80tallet.Helst her i landet.Ser det finnes i utlandet, men frakten er jo to og tre gangen av hva rørene koster Tommy J 1986 sierra cosworth vingebil
Kjellsen 2.0L Posted March 7, 2017 Posted March 7, 2017 Hei. Jeg vet Bilxtra selger stål bremserør. Men om det er grønt, vet jeg ikke. Kan iallefall høre med dem http://bilxtra.no/stal-bremseror-3-16-x-5m 1 Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjonFord sierra 2L 86 coupe = X =(
xr4ti Posted April 28, 2020 Posted April 28, 2020 På 06.03.2017 den 15.53, cossie 86 skrev: Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt stål bremserør som er plastbelagt i grønn farge? Den typen rør og farge som mange biler ble levert med på 80tallet. Helst her i landet. Ser det finnes i utlandet, men frakten er jo to og tre gangen av hva rørene koster Tommy J Hei du. Fant du noen i Norge som selger disse?
cossie 86 Posted April 29, 2020 Author Posted April 29, 2020 Hei, fant ikke noen som var plastbelagte. Men Wurth har rør som "coatet" grønne og som skal være tilnærmet farge som på gamle bremserør. Jeg endte opp med å kjøpe en rull fra utlandet, UK tror jeg :-). 1986 sierra cosworth vingebil
xr4ti Posted April 29, 2020 Posted April 29, 2020 1 time siden, cossie 86 skrev: Hei, fant ikke noen som var plastbelagte. Men Wurth har rør som "coatet" grønne og som skal være tilnærmet farge som på gamle bremserør. Jeg endte opp med å kjøpe en rull fra utlandet, UK tror jeg :-). Takk. Hvordan er disse å lage koner på og er de greie å bøye? Regner med de er av stål. 20 minutter siden, grcossie skrev: Får org Ford rør på rull, som er grønne Takk. Ja vel? Er det et delenummer på de eller er det bare å spørre om de kan bestille på delelageret? Er de av stål, tenker da på om man kan lage koner på de med vanlig verktøy? Ser Würth har slike grønne, er det disse Ford har?
grcossie Posted April 29, 2020 Posted April 29, 2020 Er delenr. Vet ikke om wurth sine er like, da vi bare har kopper rør derfra. Er stålrør, så man må ha verktøy, som klarer å holde igjen røret, når man koner. Vi bruker hydraulisk pumpe, de er bedre på å holde igjen røret enn de andre vi hadde før
xr4ti Posted April 30, 2020 Posted April 30, 2020 12 timer siden, grcossie skrev: Er delenr. Vet ikke om wurth sine er like, da vi bare har kopper rør derfra. Er stålrør, så man må ha verktøy, som klarer å holde igjen røret, når man koner. Vi bruker hydraulisk pumpe, de er bedre på å holde igjen røret enn de andre vi hadde før Takk. Om du får tid en dag så kanskje du finner delenr? Har tenkt å kjøpe dette verktøyet, dog med ISO og DIN-flenser https://ige.ie/professional-pipe-flaring-tool/ Skal fungere bra på stål også iflg det jag har lest meg opp på.
cossie 86 Posted April 30, 2020 Author Posted April 30, 2020 (edited) Jeg brukte Biltema sitt flenseverktøy til å sette i skruestikka, ligner veldig på det du har linket til og funket helt utmerket til oppgaven på stålrør :-) https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/bremseverktoy/dobbelkoningsverktoy/dobbelkoningsverktoy-2000020712 Edited April 30, 2020 by cossie 86 1986 sierra cosworth vingebil
xr4ti Posted April 30, 2020 Posted April 30, 2020 2 timer siden, cossie 86 skrev: Jeg brukte Biltema sitt flenseverktøy til å sette i skruestikka, ligner veldig på det du har linket til og funket helt utmerket til oppgaven på stålrør 🙂 https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/bremseverktoy/dobbelkoningsverktoy/dobbelkoningsverktoy-2000020712 Takk. Ja ser det til Biltema er veldig likt det jeg linket til og det som Gasolin selger (dobbelt så dyrt). Ser mange er fornøyd med det til Biltema så kanskje det ikke er en kopi eventuelt en god kopi men et produkt som selges under flere. Ser faktisk at Biltema blir det billigste uansett hvor jeg kjøper det fra. Ser det går igjen med koning av stålrør at det er viktig at røret sitter skikkelig fast.
grcossie Posted April 30, 2020 Posted April 30, 2020 9 timer siden, xr4ti skrev: Takk. Om du får tid en dag så kanskje du finner delenr? Har tenkt å kjøpe dette verktøyet, dog med ISO og DIN-flenser https://ige.ie/professional-pipe-flaring-tool/ Skal fungere bra på stål også iflg det jag har lest meg opp på. Skal prøve å huske det. Problemet med stålrør, er når man skal flense de på bilen, er ikke alltid lett å komme til for å skjøte, og da blir det ofte problem å få låst røret godt nok. Har du et løst rør, så er det mye enklere 1
xr4ti Posted May 1, 2020 Posted May 1, 2020 12 timer siden, grcossie skrev: Skal prøve å huske det. Problemet med stålrør, er når man skal flense de på bilen, er ikke alltid lett å komme til for å skjøte, og da blir det ofte problem å få låst røret godt nok. Har du et løst rør, så er det mye enklere Takk, kjempefint om du husker det 👍 Jeg skal lage alle bremserør nye da den originale coatingen har sluppet på endene på alle bremsrørene og de er jo 35 år gamle så greit å få byttet de samt at de blir litt custom pga bytte av bkf og hovedpumpen så kan stå å lage de ved benk.
grcossie Posted May 1, 2020 Posted May 1, 2020 Mener det står dele nr på en kvail vi har på jobb, så bare minn meg på det visst du ikke hører noe 1
Recommended Posts