Kjellsen 2.0L Posted March 3, 2017 Posted March 3, 2017 Hei. Jeg ser etter ett skvalpekammer å montere i Cosworth 2wd bunnpanne. Hørt litt forskjellig om G19 og Burton sin. Men trenger å høre litt fra dere som har noe slikt i bunnpannen. Noen med noen gode erfaringer? Link? Eksempel: MvhKjellsen Sent from my iPad using Tapatalk Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjonFord sierra 2L 86 coupe = X =(
Corky67 Posted March 3, 2017 Posted March 3, 2017 Bruker G19 på min har både bunnpanne og skvalpekammer fra han. Er meget fint arbeid som han gjør. Hva meiner du med at du har hørt litt forskjellig om G19 og Burton? 1 Old Fords never die they just get faster
Kjellsen 2.0L Posted March 3, 2017 Author Posted March 3, 2017 (edited) Bruker G19 på min har både bunnpanne og skvalpekammer fra han. Er meget fint arbeid som han gjør. Hva meiner du med at du har hørt litt forskjellig om G19 og Burton?Takk for svar, tenkte på G19 sin egentlig iforhold til andres med tanke på pris osv. Viktigste er funksjonen. Hørt bare fra en kar om at andre sine datt litt fra hverandre. Ting ikke satt fast ordentlig. Men jeg liker ikke å si slikt med mindre det står "overralt". For det kan jo såklart skje produksjons feil. For å linke til en side på engelsk forum med bilder, advarer. Sterke bilder:https://passionford.com/forum/general-car-related-discussion/433662-another-failed-gated-sump-causing-engine-meltdown.html Hmm... tanken er å bruke den komboen med 2wd pickup og min ohc pumpe. Bare bytte lokket over fra 2wd pumpa. Pumpa mi har gått så lite og fungere sikkert mer enn bra nok Sent from my iPad using Tapatalk Edited March 3, 2017 by Kjellsen 2.0L Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjonFord sierra 2L 86 coupe = X =(
Afr Posted March 3, 2017 Posted March 3, 2017 Jeg har den fra G19, å det står veldig spesifikt at du må montere bunnpanna når motoren står rett vei, ellers ligger kammera åpne og hviler på oljepumpa...det var så mye engelskmenn i den tråden der at jeg ikke orka å lese igjennom alt men! før jeg setter min igang så skal jeg ta en ekstra titt og undersøke... men jeg syntes bunnpanne og skvalpekammer fra G19 ser og kjennes bra ut!hvis du er på østlandet så kan du komme innom å kikke selv en dag
Kjellsen 2.0L Posted March 3, 2017 Author Posted March 3, 2017 Jeg har den fra G19, å det står veldig spesifikt at du må montere bunnpanna når motoren står rett vei, ellers ligger kammera åpne og hviler på oljepumpa...det var så mye engelskmenn i den tråden der at jeg ikke orka å lese igjennom alt men! før jeg setter min igang så skal jeg ta en ekstra titt og undersøke... men jeg syntes bunnpanne og skvalpekammer fra G19 ser og kjennes bra ut!hvis du er på østlandet så kan du komme innom å kikke selv en dagDet kan jo være noe i det med montering anvisningen Men det at en pinne fra en luke havner i motor er merkelig. Nei, med 30 sider ble det litt mye Ja gjør det, greit sjekke den ut etter slike rapporter. Bare skvalpesystemet jeg tenker på denne gangen, vingene er nok kjempe bra Jeg kommer gjerne innom å ser, er jo boendes i Larvik. Sender deg pm Sent from my iPad using Tapatalk Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjonFord sierra 2L 86 coupe = X =(
Corky67 Posted March 4, 2017 Posted March 4, 2017 Hehe jeg må le når jeg leser sånne tråder. Her er det som AFR sier at det er nok en grunn at de anviser til at den SKAL monteres på motoren når den står rett vei.Er jo litt sånn at bruksanvisning og råd ikke skal følges og når ting går galt så er produkte dårlig og det er jo aldri bruker feil. Men ville nå gått for en bunnpanne med større volum når du skal ut å kjøre på bane. Synes nå den orginale bunnpannen rommer for lite olje mengde i utgangs punkte. 2 Old Fords never die they just get faster
Afr Posted March 4, 2017 Posted March 4, 2017 http://i328.photobucket.com/albums/l349/EscortCosworth/1992%20Escort%20RS%20Cosworth/A9BB2084-C61F-4AF7-B7FF-6F0AF9B8BB9F_zpslvs6nkiy.jpg Sånn ser nå bunnpanna mi ut.. denna er til mk2'n.. 3
Kjellsen 2.0L Posted March 5, 2017 Author Posted March 5, 2017 (edited) Hehe jeg må le når jeg leser sånne tråder. Her er det som AFR sier at det er nok en grunn at de anviser til at den SKAL monteres på motoren når den står rett vei.Er jo litt sånn at bruksanvisning og råd ikke skal følges og når ting går galt så er produkte dårlig og det er jo aldri bruker feil. Men ville nå gått for en bunnpanne med større volum når du skal ut å kjøre på bane. Synes nå den orginale bunnpannen rommer for lite olje mengde i utgangs punkte.Er mye drama på trådene, hehe Men viss du ser på sveisene hans på skvalpesystemet. Virker det som om han bare smeltet det sammen uten tillsetningstråd. Lite pentrering. For meg ser du til at derfor pinnen har kommet i motor og veggen brakk av. Enig at jeg skulle hatt mere volum. Men ikke prioritert, med mindre noen kan gjøre det for en grei krone. Skal spørre en kar i nærheten Sent from my iPad using Tapatalkhttp://i328.photobucket.com/albums/l349/EscortCosworth/1992%20Escort%20RS%20Cosworth/A9BB2084-C61F-4AF7-B7FF-6F0AF9B8BB9F_zpslvs6nkiy.jpg Sånn ser nå bunnpanna mi ut.. denna er til mk2'n..Den ser bra ut! Tenkte mer på skvalpekammeret. Spesielt nær bilde av sveisene hans. Sent from my iPad using Tapatalk Edited March 5, 2017 by Kjellsen 2.0L Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjonFord sierra 2L 86 coupe = X =(
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now