packs Posted February 27, 2017 Posted February 27, 2017 Hei Trenger litt hjelp til å finne ut hva jeg skal gjøre med partikkelfilter feil på en 2008 Ford Focus mk2 1.6tdci. Ifølge forscan er den tom for fuel additive som gir "feil på motorsyreenhet" i dash. Ikke så rart da slangene hadde morknet opp. Det jeg lurer på er om det er verdt forsøket på å bare fylle på ny veske og nullstille eller om det er like greit å banke ut innmat og få det programert bort med en gang? noen med erfaringer? litt viktig at den kommer gjennom neste eu-kontroll også nytt partikkelfilter ligger langt over budsjett :/ Er det vanlig adblue veske eller må det fylles spesiell eolys veske? Håper på litt hjelp da dette er en gratis jobb jeg gjør for å hjelpe noen ut av en vanskelig sitvasjon. ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
grcossie Posted February 27, 2017 Posted February 27, 2017 Fjerner du innmat, så kan du få problem på neste eu med avgass målinga. Hvilken slanger er det, som er morkna? Har kunn vært borti differansetrykk sensor slangene, som brenner av, på disse. Er ikke ad-blue, men en spesiell eolys væske, som du kan kjøpe hos Ford
packs Posted February 27, 2017 Author Posted February 27, 2017 ja, litt redd for avgass målinga. Ja, det er nok differansetrykk sensor slangene som var brent av. da får man gå til innkjøp av det riktig væske fant en fin manual http://workshop-manuals.com/ford/focus_2004.75_07.2004/mechanical_repairs/3_powertrain/310_fuel_system/310-00_fuel_system_general_information/diagnosis_and_testing/fuel_system_1.6l_duratorq-tdci_(dv)_diesel-1.8l_duratorq-tdci_(lynx)_diesel-2.0l_duratorq-tdci_(dw)_diesel/ ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
grcossie Posted February 27, 2017 Posted February 27, 2017 Ikke bruk bensinslanger der, da de brenner fort av. De org slangene er nokså dyre
packs Posted February 28, 2017 Author Posted February 28, 2017 slangene ble bytte til orginale volvo slanger da det var halve prisen på de . det ble ikke gjort av meg så har ikke full oversikt over hvordan dette henger sammen enda og derfor jeg trodde væsken gikk i disse.Det er nok flere feil som må rettes som gir feil på pratikkelfilteret. planen nå er å fylle på ny væske og slette feilkoder + kjøre reset og rensing via forscan. http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=247 tar turen bort på bilia i morgen for å få delenummer og pris eolys væske. ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
packs Posted March 25, 2017 Author Posted March 25, 2017 Da har jeg fått luket ut de fleste feila på motor.bytta alle 4 glødeplugger da den gikk i skikkelig nødmodus når de var dårlige,eolys kit ble kjøpt på mekonomen for ca 1000kr. fugte med slanger og alt som skulle til for å bytte + 3L væske. fyllt på og kjørt serviceprosedyre via forscan.bilia skulla ha 4000kr for å fylle på 1.5L.statisk regen av dfp ble også kjørt via forscan. morro med 4000rpm i 10 min med flammer/gnister ut bak mot slutten. så røyk jo selvfølgelig slangen fra ic til innsug. noen som har delenummer på denne, eventuelt fortelle meg hvor jeg skal titte? ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
grcossie Posted March 25, 2017 Posted March 25, 2017 10min er ikke så lenge det, mangen som går rundt 20min på samme turtall. Greit å kunne gjøre slikt selv
dohcboy Posted March 25, 2017 Posted March 25, 2017 1.6n er ofte et problem å få til å regenerere da den ikke klarer å oppnå høy nok temperatur. bla volvo har intervaller på 120tusen km for skifte av partikkelfilter 1 Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Mondeo Power Posted March 25, 2017 Posted March 25, 2017 1.6n er ofte et problem å få til å regenerere da den ikke klarer å oppnå høy nok temperatur. bla volvo har intervaller på 120tusen km for skifte av partikkelfilter Det har de focusene med eolys væske også - Partikkelfilter bytte på 120000km
fosse Posted April 12, 2017 Posted April 12, 2017 Kjøpte meg ny Focus i 2008 og etter ca, 4mnd. begynte problemene,stoppa men gikk på tomgang,skrudde av og kinna 8-10 ganger så gikk den igjen.Dette problemet har fulgt bilen til ca.110000km og fant ut at det var regenereringen av DPF som var problemet.Bilen stoppa nokså nøyaktig hver 14. dag og begynte med litt Google søk,fast regenerering hver 60. mil og det stemmer bra med kjørelengden min på 14 dager.Snakka med et lokalt verksted som er dyktig på motor optimalisering og "chip" tuning,fjern DPF og kom til meg å få ny programvare uten DPF og EGR var svaret...Tok ned DPF for fjerning av innmat og oppdaga at det eine uttaket til slangen som går til differansesnsoren var tett.Det viste seg da at det IKKJE var bort hull i filteret der muffa til røret er sveisa! Problemet er da feil produksjon på DPF,noe Ford forsåvidt driter i....Fjerna innmaten og fikk ny programvare uten DPF og EGR 390nm og 172hk. (har kjørt litt med Bluefin 400nm og 176hk)NY BIL! forbruket har gått fra 0,65-0,75 til 0,45-0,55 går som ei kula... ESP lys blinker på tørr vei utav rundkjøringer på 4. gir..Har ikkje fjuska el. stoppa siden dette ble gjort for 2 mnd. siden.Absolutt å anbefale. 2 <!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->1973 Escort RS2000 Replica<!--sizec--></span><!--/sizec-->2008 Focus 2,0 TDCI Sport1969 Tempo Corvette 290 De Luxe1970 125 Tempo Fighter 230
packs Posted April 24, 2017 Author Posted April 24, 2017 Pakningsringen på innsugslangen som var def. den jeg ringet rundt. hadde utvidet seg og gått i oppløsning. denne er ikke til salgs løs og de skulle ha nesten 2 lapper for ny komplett slange hos bilia. løsningen ble silikonslange fra thorsov til 99kr. høres jo veldig bra ut det du har fått gjort fosse. jeg har lyst til å få programert bort dette selv om problemene komme igjen. har du automat? det er 7 trinns autlat på denne og usikker på hvordan denne vil takle effektøkningen.hvilken firma brukte du til dette? ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
dohcboy Posted April 24, 2017 Posted April 24, 2017 innsugslangene koster vel 170kr eller noe på ebay Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
packs Posted April 24, 2017 Author Posted April 24, 2017 innsugslangene koster vel 170kr eller noe på ebay Om man bytter før den ryker eller kan klare seg uten bil i 4 uker er jo det gull ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
dohcboy Posted April 24, 2017 Posted April 24, 2017 hehe ja Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
ford p100 Posted April 24, 2017 Posted April 24, 2017 hvordan er det på eu-kontoll med DPF når denprogramert bort?
fosse Posted April 28, 2017 Posted April 28, 2017 Pakningsringen på innsugslangen som var def. den jeg ringet rundt. hadde utvidet seg og gått i oppløsning. denne er ikke til salgs løs og de skulle ha nesten 2 lapper for ny komplett slange hos bilia. løsningen ble silikonslange fra thorsov til 99kr. høres jo veldig bra ut det du har fått gjort fosse. jeg har lyst til å få programert bort dette selv om problemene komme igjen. har du automat? det er 7 trinns autlat på denne og usikker på hvordan denne vil takle effektøkningen.hvilken firma brukte du til dette? Ikkje automat i min,fungerer nok på automat og.Brukte et lokalt firma.hvordan er det på eu-kontoll med DPF når denprogramert bort?...går nok bra. <!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->1973 Escort RS2000 Replica<!--sizec--></span><!--/sizec-->2008 Focus 2,0 TDCI Sport1969 Tempo Corvette 290 De Luxe1970 125 Tempo Fighter 230
///M-Power Posted April 28, 2017 Posted April 28, 2017 Noen som har prøvd å få igjennom EU uten DPF? Ser for meg at det er like umulig så å ta EU uten katalysator. Eller er det noen ford mekanikere her som kan forklare om det er lett å bytte DPF selv? Ser at de bare koster rundt 2k på ebay, og med lett så mener jeg ikke må ta ned girkasse, forstilling eller må ta 4 hjuls kontroll etterpå. Har nemmelig samme driten med en 2008 focus 1,6 tdci jeg kjøpte denne uken Feil melding på dpf, gått 160k km aldri bytta dpf og går jææææ***ig dårlig, må nesten ruse bilen opp på sperra for å komme meg ut av krøss uten å kvæle bilen.
packs Posted May 4, 2017 Author Posted May 4, 2017 Noen som vet hvor jeg får kjøpt nye pakninger til dysene, eventuelt delenummer? lekk i en dyse nå.mente å lese et sted at det var gummiringer som kunne byttes uten å ta ut dysene. stemmer dette eller er det bare en kobbering mot flata i toppen? ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
HoelRacing Posted May 4, 2017 Posted May 4, 2017 Er nok kobbertetningen nede i toppen som lekker. Kan være noe drit å få opp dysa om det har koksa seg mye. Så kan det Være greit å få fresa opp setet nede i toppen om det er mye koks. Bruker en spesiell fres som en putter nedi. Dysetetning og slikt får du på Ford, koster ikke mange kronene. 92' Ford Sierra Cosworth 4x4
dohcboy Posted May 5, 2017 Posted May 5, 2017 ta sånt med en gang, da som nevnt kan vær skikkeli dritt å få opp dysa.skrur opel selv å på vivaro så har vi et eget dyse sett, å i noen tilfeller må vi borre sund dysa, for så å gjenge nedi det som står igjen, å deretter bruker vi hydraulis presse for å dra den ut Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
packs Posted May 5, 2017 Author Posted May 5, 2017 ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
grcossie Posted May 5, 2017 Posted May 5, 2017 Den kan du bruke ja. På Ford verktøyet, så følger det med en plugg, som man tetter dysespiss hullet i toppen, slik at man kan rengjøre hele dyse røret, uten at dritten går inn i motor
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now