MAck10 Posted February 17, 2017 Posted February 17, 2017 Siste mnd har det dukket opp gult lys som indikerer at EPB trenger service.Har klart å låse opp brekket med å sette den i såkalt servicemodus. Er dette noe som styres via km stand eller er det noe gale som gjør at den sier jeg må på service?Har en Elm327 ODB ll og akkurat handlet nye klosser og skiver bak så var egentlig innstilt på å se litt på dette selv. Andre som har erfaring med dette og vet hva som evt gjøres på en slik service?Må det tilbakestilles via data for at den skal få en ny intervall evt? På forhånd takk
tomaskl Posted April 13, 2017 Posted April 13, 2017 Siste mnd har det dukket opp gult lys som indikerer at EPB trenger service.Har klart å låse opp brekket med å sette den i såkalt servicemodus. Er dette noe som styres via km stand eller er det noe gale som gjør at den sier jeg må på service?Har en Elm327 ODB ll og akkurat handlet nye klosser og skiver bak så var egentlig innstilt på å se litt på dette selv. Andre som har erfaring med dette og vet hva som evt gjøres på en slik service?Må det tilbakestilles via data for at den skal få en ny intervall evt? På forhånd takkHvordan setter du den i servicemodus, har samme feilen selv. Fikk den i dag når jeg skulle ut på tur...
MAck10 Posted April 13, 2017 Author Posted April 13, 2017 Hei Prøvd dette: Kan hende du må prøve deg frem om det er posisjon 1 eller 2, men fant ut av det til slutt ihvertfall.
Mondeo Power Posted April 14, 2017 Posted April 14, 2017 Er ikke noen serviceintervall eller liknende på dette. Den indikerer at det er en feil i systemt.Somregel ledninger ved bakhjulene.
tomaskl Posted April 14, 2017 Posted April 14, 2017 Er ikke noen serviceintervall eller liknende på dette. Den indikerer at det er en feil i systemt.Somregel ledninger ved bakhjulene.Mulig det ja, har prøved flere ganger påde to forskjellige service modene men uten hell.Er det ingen andre måter å få slipt fri håndbreket på..?
Mondeo Power Posted April 15, 2017 Posted April 15, 2017 Skru av motorene på calipperne og skru tilbake manuellt.
tomaskl Posted April 15, 2017 Posted April 15, 2017 Koblet ut pluggen på calipperen, så satt jeg på 12 v på pinnene. Slik at jeg fikk kjørt motoren, så får jeg heller ta en diagonose å se hvor feilen er senere.
Recommended Posts