roddis Posted February 16, 2017 Posted February 16, 2017 Kjøpte en 2012 registrert oktober 2011 i desember 2015 som alt av servicer skulle være tatt på. Den er gått så lite at årsservicer er tatt i stedet for km. Har nå funnet ut at oljen på kassa ikke ble byttet på servicen i 2014, da var den gått 35k. Nå er den gått 60 snart, er derfor jeg sjekker oppi det nå. Trodde det var i orden selvfølgelig, står i kjøpskontrakten at alle servicer er tatt. Åssen griper jeg an dette? Kan girkassa ha mer slitasje siden oljen ikke ble byttet? 2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum
alelys Posted February 16, 2017 Posted February 16, 2017 brodærn sin kuga begynte å gire på litt rare tider /ofte og hadde høyere dieselforbruk før han skiftet olje. den hadde ikke gått mye lenger enn din
grcossie Posted February 16, 2017 Posted February 16, 2017 Skift intervalet er hver 3 service eller 60tusen km, så vil tro det går helt fint. Merker ofte når kassa begynner å tulle seg
roddis Posted February 16, 2017 Author Posted February 16, 2017 Selger må vel dekke bytte da, da servicer ikke er overholdt iht kontrakten? 2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum
roddis Posted February 22, 2017 Author Posted February 22, 2017 De ordnet opp og dekker bytte av olje, overraskende egentlig for har bare vært styr med de tidligere. Men bra det. Bare irriterende at jeg ikke så dette før, men ingen krise vel siden den ikke er gått over 60k enda. 2 2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum
Recommended Posts