Benski Posted December 14, 2016 Posted December 14, 2016 Jeg er på leiting etter rammevang til venstre side bak minimum fra der den buer seg og ut. Er til en ford sierra stasjonsvogn (BNG) 1991. Om noen har det liggende eller veit om noe sted jeg kan få tak i det nå hadde jeg satt stor pris på det. Ford sierra CLX 2.0l stvFord sierra XR4i 1983
LHD rs500 Posted December 16, 2016 Posted December 16, 2016 Tror disse er veldig vanskelig å få tak i nye. Etter bøyen og bakover er den helt rett, så her er den jo lett å knekke selv evt. få en blikkenslager til å knekke en kanal for deg.Jeg mekka mine selv 4
sjurfn Posted December 17, 2016 Posted December 17, 2016 Noe spesielt forsjell på disse vangene på stasjonsvogn kontra sedan da?
Benski Posted December 18, 2016 Author Posted December 18, 2016 Noe spesielt forsjell på disse vangene på stasjonsvogn kontra sedan da? det er jeg litt usikker på egentlig. Håpa egentlig noen her inne visste noe om det mulig det er noe lengde forskjell eller noe? Tror disse er veldig vanskelig å få tak i nye. Etter bøyen og bakover er den helt rett, så her er den jo lett å knekke selv evt. få en blikkenslager til å knekke en kanal for deg.Jeg mekka mine selv har leita en god stund, så begynner å skjønne at de ikke er så lett å få fatt på lenger men det hadde vært det greieste, med tanke på at jeg ikke har egen garasje og er avhengi av å låne andre sin eller ta det etter arbeidstid og evt i helga på jobben, så er det litt begrensa tid også :/ men det der så jo ut som blei veldig bra, hvor tjukt stål brukte du? Ford sierra CLX 2.0l stvFord sierra XR4i 1983
sjurfn Posted December 18, 2016 Posted December 18, 2016 Ja nei for ser da veldig lik ut de so er på sedan vertfall på desse bilda her :-) å jeg kjøpte en ny slik vange til min tidligere i år:-) pluss den som denne møter å går frem til ca under baksetet en plass:) hovudvangen med alle festene til bakstilling å slikt. Var ikke vanskelig å få tak da vertfall.. bil xtra kjøpte jeg mine, de bruker veng/klokker*** eller va de kaller seg.
Benski Posted January 11, 2017 Author Posted January 11, 2017 fant til slutt en i england som jeg fikk bestilt. Hjalp på søkeresultatene og inkludere sedan også Ford sierra CLX 2.0l stvFord sierra XR4i 1983
sjurfn Posted January 11, 2017 Posted January 11, 2017 Ja ergo så er dem lik på sedan å stasjonsvogn da?:-)
Benski Posted February 3, 2017 Author Posted February 3, 2017 har ikke fått satt igang ennå pga opprasjon, så har ikke fått sammeligna nøyaktig.. men ser nogenlude lik ut ja Ford sierra CLX 2.0l stvFord sierra XR4i 1983
Benski Posted April 3, 2017 Author Posted April 3, 2017 Da er ny rammevang sveiset inn, var nødt til å lappe litt bak rammevangen og foran i tillegg.Men nå er den klar for sommern )skal få lagt inn noen bilder etterhvært. 1 Ford sierra CLX 2.0l stvFord sierra XR4i 1983
Benski Posted April 8, 2017 Author Posted April 8, 2017 Som dere ser var den gammle vangen helt spist opp.. Måtte også lappe litt før vangen og en plate bak vangen som også var full av hull.. Pussa ned og smurte opp med Brunox på resten av overflate rusta bak der og tok på to-komp. Grunning og lakk før jeg tectylerte og sprayet linolje basert olje inn i vangen. Etter mye kål og tilpassing ble det ganske greit det her. Sent fra min HUAWEI VNS-L31 via Tapatalk 3 Ford sierra CLX 2.0l stvFord sierra XR4i 1983
Recommended Posts