Slåstad RS Posted December 12, 2016 Posted December 12, 2016 Får ikke start på Yb'n, og har snart prøvd det meste av deler.Kan Tfi coil skape problemer for Marrelli modul? Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Truckdriver Posted December 12, 2016 Posted December 12, 2016 Tviler sterkt på det. Vanlig coil som brukes med TFI i europeiske modeller er det ikke noe spesielt med. Hadde ikke noe problem med Accel ultra 60kv coil i min Cosworth med Marelli sluttrinn. Ikke med høyeffektcoilen som sto der før den heller.Gnist skal du få med TFI coil, om enn ikke like god som jeg liker. 1 - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
xr4ti Posted December 12, 2016 Posted December 12, 2016 Kjører med orginal grp-A Cossycoil på Ti'n så det er ikke noe problem motsatt vei i hvert fall. 1
Truckdriver Posted December 12, 2016 Posted December 12, 2016 Kan så klart likevel være sluttrinnet som er deffekt. Fra ecu får det signal som veksler mellom 0 og 12, eller mer sansynlig rundt 10v med motor av, og spenningen kommer faktisk fra sluttrinn om jeg husker rett.Noen år siden jeg tuklet med MS3 og originalt sluttrinn, men om jeg husker rett så er signalet 12v når coilen lader, altså åpen transistor i ecu, og går lavt, 0v, når coil gir gnist.Enklest er å måle med osiliskop om du har tilgang til det. Eller en laveffekt 12v led kan kobles til signalledningen for å se om den pulser når du forsøker starte 1 - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Slåstad RS Posted December 12, 2016 Author Posted December 12, 2016 Stanger i mot, så gnist er det. Timing og rekkefølge er selvf. sjekket flere ganger.Ikke 180 grader feil heller. Prøvd 3 ecu med div chip, nye veivsensorer, tenningsmodul, map, tps osv.. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Truckdriver Posted December 12, 2016 Posted December 12, 2016 Prøvd å justert litt på fordeler/fasesensor? Eventuelt for mye slakke i registerteim slik at fasesensor bommer? Prøvd å bytte om polaritet på fasesensor? Sjekket med tenningslampe at den tenner på 0 grader og ikke 90 grader når du prøver starte?Ble det for mange spørsmålstegn i dette innlegget? 1 - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Slåstad RS Posted December 12, 2016 Author Posted December 12, 2016 Regrem er riktig strammet. Ikke prøvd å bytte polaritet på fasesensor. Bestemmer fasesensor mer enn innsprøytningstidpunkt?Har vært alene, så har ikke fått sett på med tenningslampe enda. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Slåstad RS Posted December 13, 2016 Author Posted December 13, 2016 Da har man fått lest litt, og joda , fasesensor sier i fra hvor syl 1 er på topp.Har trodd at det dype hakket på 16grader ga referansesignal, men det var feil.Må slutte å tro ting. Hører bare hjemme i kirken. 2 Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Truckdriver Posted December 13, 2016 Posted December 13, 2016 Ja, om fasesensoren er nok feil vil gnisten komme 90 grader feil. 1 - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Slåstad RS Posted December 13, 2016 Author Posted December 13, 2016 Ja, om fasesensoren er nok feil vil gnisten komme 90 grader feil.Skal prøve mer en dag det er ledig tid å se. Den stanger i mot og prøver å gå feil veg, så dette høres ut som 90 grader feil ja. 1 Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
grcossie Posted December 13, 2016 Posted December 13, 2016 Gjorde du noe med bil/motor før dette skjedde?
RS 1000 Posted December 13, 2016 Posted December 13, 2016 (edited) Her er triggermønsteret: Hvis du setter motoren ca. 15 FØD tennning syl. 1 og sørger for at rotoren peker rett mot den terminalen i fordelerlokket som leder til pluggledningen til syl. 1 så skal den vel starte? Evt slik: http://s287.photobucket.com/user/cozzyjeff/media/TimingMarks.jpg.html Edited December 13, 2016 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Slåstad RS Posted December 13, 2016 Author Posted December 13, 2016 Er timet slik som link viser. Dobbel eller trippesjekket også, så må være fasegiver som tuller det til for meg. Er ny og riktig justert, men har ikke prøvd å bytte polaritet på den. Kan jo være en feil på ny komponent også, selv om det er lite sannsynlig.Gjorde du noe med bil/motor før dette skjedde?Er satt sammen med en drøss av deler med forskjellig opphav og usikker tilstand ;-) Bilen har ikke tidligere kjennskap til denne motoren nei.... Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
RS 1000 Posted December 14, 2016 Posted December 14, 2016 (edited) Er timet slik som link viser. Dobbel eller trippesjekket også, så må være fasegiver som tuller det til for meg. Er ny og riktig justert, men har ikke prøvd å bytte polaritet på den. Kan jo være en feil på ny komponent også, selv om det er lite sannsynlig.Hvis polariteten er snudd så endrer tidspunktet seg endel, så da må det være forklaringen. Edited December 14, 2016 by RS 1000 1 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Jonny.B Posted December 14, 2016 Posted December 14, 2016 Har sett folk har klart kunstykket å byttet om kontaktene mellom fordeler og veivakselsensor,da oppsto lignende symtomer. 1 Prosjekt Electric orange Cossie
Slåstad RS Posted December 14, 2016 Author Posted December 14, 2016 Har sett folk har klart kunstykket å byttet om kontaktene mellom fordeler og veivakselsensor,da oppsto lignende symtomer.Er 4x4 motor/nett dette så da kan en klare rote til med bankesensor også. 1 Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
LHD rs500 Posted December 15, 2016 Posted December 15, 2016 Akkurat samme symtomer jeg fikk på min, å ja, jeg hadde greid kunststykke å bytte om disse kontaktene som av en eller annen merkelig grunn ikke er kodet Greide å knekke en 3-4 ECUer før jeg fant ut av det
Jonny.B Posted December 15, 2016 Posted December 15, 2016 (edited) Akkurat samme symtomer jeg fikk på min, å ja, jeg hadde greid kunststykke å bytte om disse kontaktene som av en eller annen merkelig grunn ikke er kodet Greide å knekke en 3-4 ECUer før jeg fant ut av det Mye som kan skje i kampens hete,jeg klarte bytte om dysekontakt på syl nr 2 med tomgangsmotoren,den ble veldig feit på syl 2 ;-) De er vel merket,fordeler stikket er sort,og veivsensoren hvit? Edited December 15, 2016 by cossie power Prosjekt Electric orange Cossie
Slåstad RS Posted December 16, 2016 Author Posted December 16, 2016 Er merket på den måten på nettet mitt i alle fall. Bankesensor er skjermet kabel med svart kontakt. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Osworth Posted December 21, 2016 Posted December 21, 2016 Har vert borti startproblemer ved motorbytte tidligere, der kontakten på ledningene som går til dysene ikke var skikkelig i.Sikker på den får bensin?
Slåstad RS Posted December 21, 2016 Author Posted December 21, 2016 Får bensin ja.Har ikke sett mer på den enda, julestri om dagen... Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Slåstad RS Posted December 29, 2016 Author Posted December 29, 2016 Og da durer det. Var polaritet på fasegiver som var feil. 3 Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Slåstad RS Posted December 30, 2016 Author Posted December 30, 2016 Takker og bukker for tips og hjelp! Enda et bevis på hvor viktig og nyttig denne klubben er for Ford-folket. 1 Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Recommended Posts