Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ser etter ny connect, og markedet er fullt av brukte postbiler i forskelige størelser, de er jo fulgt opp på service og greier men de fleste er sikkert hardt kjørt, noe jeg egentlig har inntrykk av at de fleste kassebiler er....

Noen med erfaring å dele her? :-)

Ford Focus 2010 1.6 tdci

Posted

Postbiler kjøres med kaldmotor i vinterhalvåret om det ikke er langtursbiler. Rekker ikke bli varme på motoren mellom start og stopp. Varmeapparatet er det som brukes, og stjeler det lille av motorvarmen som finnes.

Ingen som lar turboen få kjølt seg før motoren stopper. Ellers så sjekk undersiden i hele lengden da mange er opp og ned høye/skarpe fortauskanter i tett trafikk.

Mange av bilene har ikke faste sjåfører eller sjåfører som ikke har egen privatbil så da blir det gjerne litt så som så.

Skjelden kjørt som racerbiler. Men Connectene tåler denne bruken. Mye fransk som blir mer slitt og slarkete enn Connecten.

Passasjerstolen er ubrukt da den først monteres inn når den selges etter 3 år.

Bare å kjøpe, men sjekk den nøye først. Det er mitt råd.

• Like 1
Posted

Ja finner du en landpostbil så er nok den mindre slitt selv om den har kjørt lengre enn en bybil.

Posted

Takk for svar :-) veit ikke hvordan det er på større steder, men her på "landet" stopper de ikke motoren hver gang de går ut.

Grunnen til at jeg tenker postbil er sidedørene og sikten, mange av de er av den lange og høye typen, de fleste har 2 skyvedører og vinduer hele veien rundt. Har ca 100K å bruke og får det burde jeg få en 2012-2013mod, hørt at mann skal holde seg unna de som har kort km, heller gå for de som nermer seg 80-100km, de har ikke så mye star-stopp, riving i gir osv.

holder øya åpne å ser :-)

Ford Focus 2010 1.6 tdci

Posted

Land med 80K og by med 25K på tellern skal jeg ikke mene så mye om det er et valg som må taes. Bykjørte Connecter er fortsatt brukbare. Men prøvekjør, og bruk øya først.

Noen har hatt sjåfører som ikke vet hva en bil er eller skal behandles selv om de har førerkort. Det gjelder nok både land og by.

Posted

Alle har dieselvarmer så litt varm motor har de hatt :lol:

Den varmen varer ikke lenge etter utkjøring. Strømbruket er en ting, og eksosen fra diselvarmerrøret under dørerdøra som ofte trenger inn i stillestående bil er ikke så digg i lengden.

• 2 weeks later...
Posted

Da var det handla inn en 2012 mod connect, fulgte med service hefte og naftest, men ikke en kvitering eller oversikt over hva som er gjort. Ser det var endel på naftesten og ser ut til at det meste er utbedra, men er det noen steder mann kan gå inn å se nøyaktig hva ford har gjort med bilen?

Ford Focus 2010 1.6 tdci

Posted

Da var det handla inn en 2012 mod connect, fulgte med service hefte og naftest, men ikke en kvitering eller oversikt over hva som er gjort. Ser det var endel på naftesten og ser ut til at det meste er utbedra, men er det noen steder mann kan gå inn å se nøyaktig hva ford har gjort med bilen?

Vet du hvor den har gått? Hvem som har solgt den ny? Så kan du ringe den forhandleren.

• Like 1