Bjorn Posted November 30, 2016 Share Posted November 30, 2016 Hallo. Vi har en Ford Transitt Connect og bilen lar st ikke starte i perioder, selvmed bruk av startkabler og det virker som startmotoren trekker for dårlig. Vi har hatt bilen i ca ett år og vi har periodevis hatt problemer med å starte bilen. Av og til virker det som om startmotoren drar sakte, også enkelte ganger på sommertid. Dette til tross for fulladet batteri. I fjor måtte vi skifte startsikring. Dette ble gjort av et verksted. Jeg har selv foretatt en gjennomgang av jording etc. Jeg har også skrudd ut startmotor og kjørt denne i skrustikke og da fungerte dette greit. Er dette kjente feil på denne type bil. Er det noen som har tips.. Mvh Bjørn Hof Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted November 30, 2016 Share Posted November 30, 2016 Hender de trekker for mye strøm ved belastning ja, blir ofte litt lyd i de da 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorn Posted December 1, 2016 Author Share Posted December 1, 2016 Oki. Jeg snakket med Ford i dag og mente at starteren var defekt og at denne kunne skiftes for ca 4000 Kr. Per nå starter ikke bilen, selv ikke med startkabler.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierrakaren Posted December 5, 2016 Share Posted December 5, 2016 Plusskabel ned til starter då? Ingen motstand? Fulladet batteri behøver ikkje altid og ver eit godt batteri, ei celle kan vere delvis ødelagt og du kan bli lurt med rett spenning ved måling men under belastning eit anna resultat. Du kan evt forbikjøre innslaget først for og utelukke spenning frå tenning Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts