balltusen Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 (edited) hallo. Har et litt merkelig problem med mondeoen. Tenk at du svinger unna noe i veien og svinger kjapt tilbake. Da kommer liksom rompa på bilen etter. Dete gjelder høyre og venstre sving? Hva er så dette? noen som har vært borti dette før? Syntes også det vibrerer mye i bilen men jeg har nye vinterdekk. Edited November 21, 2016 by balltusen
audun-eg Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Slitte foringer, og / eller støtdempere kanskje?
balltusen Posted November 21, 2016 Author Posted November 21, 2016 Hei og takk for svar. Støtdemperne er bare 2 år gamle bak.. Bilen har akkurat vært på eu-kontroll og alt skal være ok. Kan det være at dekkene mine er så myke at den føles så myk når jeg skal rette opp bilen igjen i full fart. Rart at rompa kommer liksom etter. Vet dekkene er billige og at de er myke som selger sa. Men foran ble det byttet støtdempere for 2 mnd siden. Kan det ha noe med at det ikke er tatt noen forstillingskontroll etter støtdemperbytte?Dekkene er ikke slitte i det hele tatt
xr4ti Posted November 22, 2016 Posted November 22, 2016 Nå som det er så mildt og bart, sleng på sommerdekkene og ta en tur med bilen og sammenlign.Ikke ukjent det at noen dekk er mer stabile enn andre.
balltusen Posted November 23, 2016 Author Posted November 23, 2016 takk for svar. I morgen skal jeg innom der jeg kjøpte dekkene mine og avbalansere dem på nytt. Greit å utelukke dette.Men jeg så også at jeg har hatt en lekkasje ved venstre drivknute. det vil si at det båndet som ligger rundt mansjetten hadde løsnet.Har nå satt den fast men litt usikker på hvor mye knutefett det skal være i denne? p.s. jeg har ingen vibrasjoner i rattet.Merker også at vibrasjonene kommer og går bak?. men men. Avbalanserer dekkene i morgen så får vi se
audun-eg Posted November 23, 2016 Posted November 23, 2016 Hvilke dekk? Jeg kan finne på å spare noen kroner på sommerdekk, men kjøpte billige vinterdekk en gang for mange herrens år siden, og det gjør jeg ikke igjen. 1
balltusen Posted November 24, 2016 Author Posted November 24, 2016 Hei i gjen . Husker ikkei farta hvilke dekk. Men IKKE billig dekk en gang til! Måtte avbalansere dekkene i gjen. Nå er vibrasjonen borte.Jo dekkene heter dayton. Ja veldig myke dekk. Så da ruller forden videre. Takk for alle innspill !! 1
xr4ti Posted November 25, 2016 Posted November 25, 2016 takk for svar. I morgen skal jeg innom der jeg kjøpte dekkene mine og avbalansere dem på nytt. Greit å utelukke dette.Men jeg så også at jeg har hatt en lekkasje ved venstre drivknute. det vil si at det båndet som ligger rundt mansjetten hadde løsnet.Har nå satt den fast men litt usikker på hvor mye knutefett det skal være i denne? p.s. jeg har ingen vibrasjoner i rattet. Hvor mye fett er det synlig på felgen, drivaksel eller innerskjerm? Det gir en indikator på hvor mye som har kommet ut.
balltusen Posted November 26, 2016 Author Posted November 26, 2016 Hvor mye fett er det synlig på felgen, drivaksel eller innerskjerm? Det gir en indikator på hvor mye som har kommet ut.hei. Litt vanskelig å si hvor mye fett som har rent ut. Virker ikke som det er så mye da det lå noe uten for mansjetten.(ytre drivknute)Men skal sjekke etter på. Drar vel bare mansjetten til side.
xr4ti Posted November 26, 2016 Posted November 26, 2016 Legg inn litt så er du sikker. Blir jo ikke noe trykk inne i mansjetten. Legges enkelt inn med en teskje eller lignende om du ikke får skaffet det fett på tube.
Recommended Posts