stolsvik Posted November 7, 2016 Share Posted November 7, 2016 Jeg har lest endel om at folk setter bryter på sin dieselvarmer/"kjørevarmer", slik at de kan kople den ut på korte turer. Det skulle jeg nok ha gjort for lenge siden, ettersom den nå aldri klarer å starte - den spruter ut hvit røyk, forsøker to ganger, og gir så opp. (Den tikker fint, og høres ut som en jetmotor når den drar på, så jeg tipper den er "coked up" inni - enten "atomizer screen" eller "igniter" eller lufthullene inni der som er tettet igjen?). Men hvordan kopler jeg den ut? Skal til PKK, og tipper de vil lage litt stress av at den røyklegger hele kvartalet mens de skal godkjenne den. Og så lenge den ikke funker overhodet, så må jeg bare få den koplet ut. PS: Modellinfo som Biltema koker opp på reg#: FORD MONDEO BWYFørstegangsreg: 20070214Sylindervolum: 1998Motorkode: HJBCEffekt (kW): 85PS2: Kan man ikke legge opp bilder direkte i forumet? Her er noen fra min Dropbox - først et med røyksky, og så et av sikringsboksen i motorrommet (er det noen av disse jeg kan rippe ut for å hindre varmeren fra å prøve å starte?). Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted November 7, 2016 Share Posted November 7, 2016 Dra ut kontakten på temp sensor som sitter ved radiator høyre side 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
stolsvik Posted November 7, 2016 Author Share Posted November 7, 2016 Dra ut kontakten på temp sensor som sitter ved radiator høyre sideTusen takk for svar! Men er det sensoren for hele bilen - altså også temperatursensor inni displayet i bilen - eller er det kun for varmeren? Har også lest om at folk "tvangskjører" varmeren - vet du hva det innebærer? Trikser man temperatursensoren da? Du skulle ikke ha et bilde av hvor den saken sitter? Hvordan kommer man til den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted November 7, 2016 Share Posted November 7, 2016 Du demonterer frontgrillen, og da sitter sensor nede til høyre(venstre når du står foran). Den er kun til varmer ja, påvirker ikke temp til instrument. Ang tvangskjøring, så kan du gjøre det med å "jumpe" kontakten til tempsensor. Bruk en ledningsstump el. Da går den konstant. 1 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonV Posted November 9, 2016 Share Posted November 9, 2016 Kan du ikke bare skru av Aux heater i menyen S-Max AWD 2016 Link to comment Share on other sites More sharing options...
stolsvik Posted November 10, 2016 Author Share Posted November 10, 2016 Kan du ikke bare skru av Aux heater i menyenHæ? Hvor er dette? Det hadde jo vært gullfint.Mvh,Endre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted November 10, 2016 Share Posted November 10, 2016 Går ikke å skru av i meny på mk3. 1 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complexity Posted November 11, 2016 Share Posted November 11, 2016 Må bryte forbindelsen til temperatursensor for å deaktivere ja. 1 Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt Tesla Model 3 AWD LR 2019 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now