Bjørn Bråtveit Posted October 18, 2016 Posted October 18, 2016 HeiHadde sort olje i slangene mellom torbo og intercooler, og bestemt meg for å bytte turbo.Kjøpte en brukt, som kom fra en Mondeo 130 hk, men den var ikke helt lik å se på.Synlige forskjeller:- turbin og kompressor del henger sammen med en klemme på 115 hk utgaven, er boltet sammen på 130 hk- 130 hk turbo virker litt større i diameter- wastegate får trykk direkte fra kompressor hus, på 115 hk utgaven. Wastegate får fra hvor, i 130 hk ? Begge turboer henger fast i eksos manifold, og ingen har noe form for elektronisk styring.Jeg ville tro at det bare er å montere på. Men hvor henter jeg trykk til wastegaten fra ? Er det noen med 130 hk , som kan ta et bilde, eller forklare meg hvor den tynne slangen skal hen. Tusen takk for svar Bjørn BråtveitHeiTenkte litt, og kom fram til at 130 hk har VNT turbo, og 115 hk har turbo med wastegate. Da er det vel ikke så enkelt likevel?
Jonny.B Posted October 18, 2016 Posted October 18, 2016 Ladetryksstyringen fungerer helt anneledes på en VNT turbo,så der får du nok helt sikkert problemer.Litt olje i intercooler og slanger er helt normalt på turbodiesel,så vist du ikke har andre problem enn det,hadd jeg utsatt turboskiftet en stund:-) Prosjekt Electric orange Cossie
Bjørn Bråtveit Posted October 19, 2016 Author Posted October 19, 2016 HeiTakk for svar Må nok finne meg en original turbo, dersom jeg skal skifte. Bjørn
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now