Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Ikke veldig høy i hatten, men kjøpte meg en Focus i sommer å skulle legge om dekk i dag. Til min store fortvilelse fikk jeg ikke av disse "hettene" som står på hjulmuttrene. Ikke vet jeg om disse skal av heller, men går ut fra det siden ingen koppstørrelser passet med disse på. Noen som vet hva som må til? er forøvrig en 2011 mod.

Posted

Det er noe drit de muttrene vis det har blitt brukt feil type pipe og luftverktøy eller skjevdratt med latmann. Det skal være 19mm. Du må nok prøve å banke innpå ei 19 pipe , og slå ut mutter etterpå. Eller vis du får av hetta kan du bruke 18mm. Ford har nye muttere, stiv pris på de men er du heldig så får du gratis, da de pleier å ha i bøtter og spann. Eller så kan du få tak i ettermarkeds muttre med riktig kon og uten den hetta.

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Posted

Bruk alltid 6kant pipe. Org hjulvinne visst  du har, ødelegger dem også, da de er slarkete

Har den hjultvinna som fulgte med bilen, vil du anbefale å bruke den fremfor en annen kjøpt pipe?

Posted

Har den hjultvinna som fulgte med bilen, vil du anbefale å bruke den fremfor en annen kjøpt pipe?

Nei en skikkelig 6kant pipe og latmannsarm er bedre