Hestemakrellen Posted September 1, 2016 Posted September 1, 2016 Har en Transit Conect 07 med 110 hk Tid. Når den står i fri, cluchen ute på varm motor er der en rumle/lager lyd. Tenker da på utløser lager. lyden forsvinner når eg trykker inn clutch. hørest ikke ut som den er der under kjøring. Erfaringer noen? Er dette en vanlig feil på ford? Hvor mye koster det å bytte på verksted?
grandisjohn Posted September 1, 2016 Posted September 1, 2016 Ulyd fra utløserlager høres når clutchen tråkkes inn. Altså motsatt av det du beskriver. Er nok girkassa du hører. Finnes vel ikke ei Ford-kasseuten ulyder. Girkassa stopper når clutchen trås inn, og blir dermed stille. 1 Det er ikke en ting jeg kan.
tuszi Posted September 1, 2016 Posted September 1, 2016 (edited) Er nok utløserlageret Edited September 1, 2016 by tuszi
dohcboy Posted September 1, 2016 Posted September 1, 2016 lager på inngående aksel som lager lyd ! ikke utløyser lagret.. skjelden det lager lyd når det ikke er i bruk !viss d har vært utløyser lagret så ville det ha blitt lyd når han tråkka clutchpedalen inn ! Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Hestemakrellen Posted September 2, 2016 Author Posted September 2, 2016 Får like mange delte meninger når en søker opp problemet på google. Har disse motorene duel mass flywheel som kan skape problem?
grcossie Posted September 2, 2016 Posted September 2, 2016 Er vanlig at det blir lyd i et slarkete utløyserlager, før man trykker inn pedal
Hestemakrellen Posted September 2, 2016 Author Posted September 2, 2016 Ja fikk samme svar fra bilverksted i dag.
grandisjohn Posted September 3, 2016 Posted September 3, 2016 (edited) Greit nok at slarkete utløserlager kan gi lyd før clutchen trås inn, men da er det vel i tilfelle såpass slitt at det ikke blir stille når clutchen trås inn? Edited September 3, 2016 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan.
tuszi Posted September 3, 2016 Posted September 3, 2016 Men er nok utløserlager på denne. Har man ulyd i inngående aksel vil lyden være der hele tiden når man kjører.
grandisjohn Posted September 4, 2016 Posted September 4, 2016 Hvis man hører godt nok etter så... Åkkesom, er det tvil så bytt først utløserlageret Det er ikke en ting jeg kan.
Recommended Posts