Jump to content

turbo lyder!


Henning740

Recommended Posts

Go kveld folkens, ett lite spørsmål på noe jeg undres over.

 

jeg har kjørt med ett 3" kn filter på bilen nå (cosworth gtx3076 på 1.5bar) og den laget da veldig fine lyder og hærlig chatter lyd, men så monterte jeg gra filteret nå, 4" med den trakta og da er alt av lyder borte, litt sånn dumplyd bare når jeg slipper gass .
så hvordan funker det her egentlig og hvorfor blir det så extremt forskjell på de 2 filtrene ?? jeg er klar over hva som lager lydene men skjønner abre ikke hvorfor det kan bli natt og dag på 2 forskjelige relativt  like filter.

Link to comment
Share on other sites

hehe har ikke det heller vettdu! :P  men prøvde for morro skyld uten luftfilter og det ble akuratt samme lyd som med gra filteret , så eneste jeg greier å skjønne er att det må hvere litt motstand der da i kn filteret ellerno som gjorde att det ble mye og fine lyder.

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja måtte dobbelsjekke i sta og sette på det andre og da var alt av lyder tilbake, men det er ett stort men her , men grA fikteret så hadde jeg fult ladetrykk nesten 1000omd før kn filteret, så det kn filteret må ha hvert ræva eller for lite.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bra Filter skall man vist ikke undervurdere så mye,

 

Han ene jeg har verksted med benket en volvo i går , og da var planen å teste med kn filteret og grA filteret å se forskjell men etter vi så store forskjell på bilen min att jeg måtte stille om mye i sprutet pga tidligere ladetrykk så droppa vi kn filteret .

Men vi kjørte ett pull med ett hks skumfilter og ett med grA filteret mitt .

Efektet var bare ett par hk mer, men ladetrykk startet også her 3-400omd tidligere med mye jevnere kurve, noe wom ga samme momemt nesten 500omdreininger tidligere, og den holdt kurva litt lenger lenger. Den magret også her ut når msn byttet fra skumfilteret til grA filteret.

Så dette bekreftet jo slt jeg hsr merka på coseorthen etter jeg der byttet filter , så må nok fin justere litt mer i sprutet der da det var nok enda mer forskjel på cosworthen :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...