Jump to content

Recommended Posts

Posted

nei, om det er dårlige glødeplugger vil du ha problemer med å starte motoren når det er kaldt, eventuelt at den går på 2 eller 3 sylindre før den blir varm nok.

-------------------------------------------------------------------

Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec

Posted

Min var sånn ( i tillegg var den noen ganger håpløs de første minuttene etter at jeg startet opp, nesten ikke trekkraft), det viste seg å være EGR-ventilen som var defekt.

  • Like 1
Posted

Vet ikke, jeg fikk min byttet hos Ford (kostnad ca 6000), men skal vel ikke se bort fra at det kan hjelpe 

Posted

Skjer dette bare når den er kald?

Lenge siden dieselfilter ble byttet?

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Posted

Ja det skjer bare når den er kald. Det hjelper å gasse litt i fri før jeg setter den i Drive. Vet ikke når dieselfilter ble skiftet, vil det hjelpe?

Posted

Finn ut nå det ble byttet sist. Er vel intervall på 60 tusen km eller noe slikt for bytte av disse. Helst før det med den skittne norske dieselen.

Og kvell på en flaske dyserens neste gang du fyllet full tank.

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Posted

Jeg prøver å rense EGR ventilen manuelt. Jeg har liggende Aceton, kan jeg bruke det til å rense med? (Greit å få brukt det jeg har)

Posted

Jeg fikk ut EGR ventilen, renset den (den var ikke særlig skitten) og monterte den på bilen igjen. Men symptomet er der fortsatt: jeg må alltid gasse litt før jeg setter den i D (drive), ellers dør den.

 

Kan det være at EGR ventilen er defekt? Jeg lagde en video av min EGR ventil: Skal dingsen gå automatisk tilbake her?

 

Posted

Den starter fint men dør når den settes i D (drive). Kan det ha noe med at egr ventilen blir stående åpen?

Posted

Nå bestilte jeg nettopp en ny EGR ventil på ebay for å teste om det løser problemet. Bilen starter fint men dør når den settes i D (drive). Kan dette skje pga EGR ventilen blir stående åpen?

Posted

Har du prøvd å blombere EGR ventilen? Usikker på om dette går på mk4 uten problemer, men blomberte på min mk3 med en gang jeg fikk den for å slippe å få all dritten i innsuget.

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

  • 2 weeks later...
Posted

Like greit å stenge den av så slipper du å få dette problemet igjen. Vil få bedre respons og :)

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Posted (edited)

Blokker den så slipper du mere plage. Slipper alt koksen i innsuget ditt og.

Min mk3 gikk nettop gjennom EU med blombert EGR så har lite å si på utslipp og.

 

Edit: EU kontroll altså. Har ikke kjørt gjennom EU.

Edited by Complexity

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...