kje Posted August 22, 2016 Posted August 22, 2016 Motoren dør når jeg setter den i D noen ganger. Men ellers går den greit. Er det glødepluggene?
packs Posted August 22, 2016 Posted August 22, 2016 nei, om det er dårlige glødeplugger vil du ha problemer med å starte motoren når det er kaldt, eventuelt at den går på 2 eller 3 sylindre før den blir varm nok. ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
Jarl Posted August 23, 2016 Posted August 23, 2016 Min var sånn ( i tillegg var den noen ganger håpløs de første minuttene etter at jeg startet opp, nesten ikke trekkraft), det viste seg å være EGR-ventilen som var defekt. 1
kje Posted August 24, 2016 Author Posted August 24, 2016 Kan det hjelpe dersom jeg renser denne EGR ventilen?
Jarl Posted August 25, 2016 Posted August 25, 2016 Vet ikke, jeg fikk min byttet hos Ford (kostnad ca 6000), men skal vel ikke se bort fra at det kan hjelpe
Complexity Posted August 26, 2016 Posted August 26, 2016 Skjer dette bare når den er kald?Lenge siden dieselfilter ble byttet? Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt Tesla Model 3 AWD LR 2019
kje Posted August 27, 2016 Author Posted August 27, 2016 Ja det skjer bare når den er kald. Det hjelper å gasse litt i fri før jeg setter den i Drive. Vet ikke når dieselfilter ble skiftet, vil det hjelpe?
Complexity Posted August 28, 2016 Posted August 28, 2016 Finn ut nå det ble byttet sist. Er vel intervall på 60 tusen km eller noe slikt for bytte av disse. Helst før det med den skittne norske dieselen.Og kvell på en flaske dyserens neste gang du fyllet full tank. Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt Tesla Model 3 AWD LR 2019
kje Posted September 2, 2016 Author Posted September 2, 2016 Jeg prøver å rense EGR ventilen manuelt. Jeg har liggende Aceton, kan jeg bruke det til å rense med? (Greit å få brukt det jeg har)
kje Posted September 10, 2016 Author Posted September 10, 2016 Jeg fikk ut EGR ventilen, renset den (den var ikke særlig skitten) og monterte den på bilen igjen. Men symptomet er der fortsatt: jeg må alltid gasse litt før jeg setter den i D (drive), ellers dør den. Kan det være at EGR ventilen er defekt? Jeg lagde en video av min EGR ventil: Skal dingsen gå automatisk tilbake her?
kje Posted September 11, 2016 Author Posted September 11, 2016 Jeg får ingen feilmelding på Torque OBD.
tuszi Posted September 11, 2016 Posted September 11, 2016 Hva med å koste på seg en ordentlig diagnose?
kje Posted September 11, 2016 Author Posted September 11, 2016 Lurer i første omgang om EGR ventilen er som den skal? Se videoen i tråden her.
Mondeo Power Posted September 15, 2016 Posted September 15, 2016 Den egr ventilen skal gå rett tilbake av seg selv. Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
kje Posted September 17, 2016 Author Posted September 17, 2016 Ja det var det jeg også trodde... Har den noe med startproblemet å gjøre?
Mondeo Power Posted September 17, 2016 Posted September 17, 2016 Om den blir stående åpen ved start så er de vanskelige å starte.
kje Posted September 17, 2016 Author Posted September 17, 2016 Den starter fint men dør når den settes i D (drive). Kan det ha noe med at egr ventilen blir stående åpen?
kje Posted September 22, 2016 Author Posted September 22, 2016 Nå bestilte jeg nettopp en ny EGR ventil på ebay for å teste om det løser problemet. Bilen starter fint men dør når den settes i D (drive). Kan dette skje pga EGR ventilen blir stående åpen?
Complexity Posted September 23, 2016 Posted September 23, 2016 Har du prøvd å blombere EGR ventilen? Usikker på om dette går på mk4 uten problemer, men blomberte på min mk3 med en gang jeg fikk den for å slippe å få all dritten i innsuget. Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt Tesla Model 3 AWD LR 2019
roddis Posted October 4, 2016 Posted October 4, 2016 Like greit å stenge den av så slipper du å få dette problemet igjen. Vil få bedre respons og 2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum
Complexity Posted October 4, 2016 Posted October 4, 2016 (edited) Blokker den så slipper du mere plage. Slipper alt koksen i innsuget ditt og.Min mk3 gikk nettop gjennom EU med blombert EGR så har lite å si på utslipp og. Edit: EU kontroll altså. Har ikke kjørt gjennom EU. Edited October 4, 2016 by Complexity Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt Tesla Model 3 AWD LR 2019
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now