LM-Cossy Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 Hei!Vingebilen min har spist 2 GPA diff fester på under 2 mnd. Ca 2500km kjørt. For at bilen ikke skal bli stående rolig på Våler- trenger jeg et nytt Hvis noen også har et klokt svar på hvorfor den spiser fester er jeg int. Alle andre foringer i bakstilling er i BRA+ stand. Gule poly Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt..
hår ball Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 Har til 9 " Alternativt kan du jo prøve med ett stumt feste? Men aldrig vært borti att disse poly festene ryker heller da. Må jo være en syk vibrasjon en plass
k3nn37 Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 Jeg har en travers med stumme fester og stumt alu diff feste liggende om det er interessant.
Corky67 Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 (edited) Har ett group A diff feste liggende. http://shop.grahamgoode.com/group-a-differential-mounting-cosworth-2wd-4x4-ggr1071-63303-p.asp Har lest litt at det er ymse kvalitet på disse poly foringende.Bilen kan rett og slett bli dårligere med å bruke poly foringer på feil plass på bilen. Ser du skriver at du har gule poly foringer. Er det Powerflex?? Les denne da de har forskjellig farge koder for hardheten på sine foringerhttp://powerflexusa.com/howtochoose.aspx Gul= gateLilla= gate/performance Svart= racing Så tenkte da vis du har veldig mye bevegelse i bakhjulstillingen grunnet myke foringer og har da ett ganske stumt diff feste så får dette mye juling da det tar opp mye av bevegelse som de andre foringende skulle ha tatt seg av. Du bruker bilen aktivt på bane så hadde nok tenkt litt igjennom å brukt Black series fra Powerflex og eventuelt disse http://shop.grahamgoode.com/rear-trailing-arm-outer-bush-sierra-escort-cosworth-2wd-4x4-ggr1092-59346-p.asp Edited August 5, 2016 by Corky67 Old Fords never die they just get faster
escortmk1 Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 et grpa feste er hele lokket på diffen du må nok klare deg med et med polyforing lm og heller finne feilen til at den spiser diff fester
as. Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 Gule poly er oftest mykere en orginale foringer på de biler/merker, jeg har vært borti. Jeg ville byttet ut alle til Black, eller nye orginale.
LM-Cossy Posted August 6, 2016 Author Posted August 6, 2016 Takk for ideér og tilbakemeldinger!Stumme fester har vært aktuelt- men jeg har slått det fra meg da jeg vet resten må matche og det dreper noe av bruker gleden med bilen.Denne veikjøres jo stortsett 90% av tiden. Men ikke umulig jeg skal innom en slik "fase" med denne senere (Da skal en ha mere krutt også!!) Gule polyene skal være powerflex. Bilen føles utrolig tight og fin- på lik linje med andre bra Cosworther jeg kjenner til. Begge festene har rett og slett "pulverisert seg/smuldret opp". Skal legge ut bilde av begge når jeg har fått byttet- må bare ha et nytt i hus, da bilen ikke kan bli hengende i bukken.Svarte Powerflex er nok veien og gå- så det blir første på planen etter sesongslutt (september ca).Skal jo igang med litt kosearbeid på den da 1 Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt..
k3nn37 Posted August 6, 2016 Posted August 6, 2016 (edited) jeg har hatt film kamera under begge sierrane mine for å finne ut hvordan ting oppfører seg og spessielt på bakstillingen. byttet alt til gule polyflex på kombien og nye gule foringer ga faktisk mere bevegelse i traversen enn orginal foringer. er det gra feste som er det baklokket som blir festet rett i karossriet? isåfall er det faktisk ikke rart at det gir etter. for det får MYE juling diff feste og travers foringer MÅ harmonere min anbefaling er å kjøre travers stumt festa og heller gå for noen gate foringer i bærearmene. Edited August 6, 2016 by k3nn37
Jarvarix Posted August 6, 2016 Posted August 6, 2016 (edited) Er vel noe lignende dette festet det er snakk om, kun en liten foring i alu huset. Kjører med samme selv. Men hvis det er slik at gule poly er mykere enn o.e. Da skal jeg også vurdere et bytte til høsten. Edited August 6, 2016 by Jarvarix -17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)-90 mercury grey cosworth (1999)-89 mercury grey cosworth (1998)-86 sort XR4x4 (1996)-77 Taunus 2 IS (1995)
Kjellsen 2.0L Posted August 6, 2016 Posted August 6, 2016 Jeg kjørte med alu hus og gul polyurethane foring til diff. Sierran ble mye mer kontrollerbar og forutsigbar etter min erfaring. Jeg syntes ikke vibrasjonene var noe særlig, med mindre det er noe deffekt i diff. Da får man iallefall god indikasjon på at noe er galt i diff som lager osv. Jeg har nå kjøpt meg original Sierra is og dette skal på bilen, mye klunk bak der 2 Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjonFord sierra 2L 86 coupe = X =(
Jarvarix Posted August 6, 2016 Posted August 6, 2016 Lest litt på forumer i uk, og der er gjenganger stumme travers foringer og o.e. i bærearma, og poly diff feste.Ser GG har bærearms foringer på lager, tilsvarende o.e. http://shop.grahamgoode.com/rear-trailing-arm-outer-bush-sierra-escort-cosworth-2wd-4x4-ggr1092-59346-p.aspSpørs om ikke dette er oppskriften. Samme som k3nn37 skriver over her. -17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)-90 mercury grey cosworth (1999)-89 mercury grey cosworth (1998)-86 sort XR4x4 (1996)-77 Taunus 2 IS (1995)
Ron Posted August 6, 2016 Posted August 6, 2016 Dem i linken din Javarix er originale cosworth foringer, er det beste du kan ha i men mange er nok unødvendig bytta ut da det HØRES bedre ut med Polyforinger.. LM du burde gå for slike hovedforinger, det er bilde av 2 sett her da Faktisk en helt utrulig oppgradering for deg som liker å kjøre litt aktivt, kan ikke si jeg synes det støyer noe mere heller. 1 Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Jarvarix Posted August 6, 2016 Posted August 6, 2016 -17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)-90 mercury grey cosworth (1999)-89 mercury grey cosworth (1998)-86 sort XR4x4 (1996)-77 Taunus 2 IS (1995)
LM-Cossy Posted August 7, 2016 Author Posted August 7, 2016 Jeg ønsket tips/diskusjon- så dette er topp!Takk for alle råd. Tror jeg skal kjøpe inn en ekstra bakstilling å teste meg fram litt! Ser jo på bildene fra Rudskogen (kjenner det jo godt på bilen også da) at den er aaaaaalt for myk totaltsett for "herjete aktiv kjøring". Ender vell med en problemstilling som butter i ønske/ikke ønske om å modifisere for mye på org bil. Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt..
D.Toft Posted August 7, 2016 Posted August 7, 2016 kjør på med poly race fra rallydesign, dem røde. konge foringer.så kjører du stumt diff feste.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now