Svorska Posted July 28, 2016 Share Posted July 28, 2016 Bilen døde plutselig under normal kjøring, glødelamper blunket. Bilen starter nesten, men dør igjen tvert. Det er skiftet kamsensor, luftmasse/mengdemåler, og solenoidventil på dieselpumpa hod Fordverksted, men den går fortsatt ikke, og verkstedet finner ikke feilen. Bilen har nå feilkode på for høyt dieseltrykk og for høyt turbotrykk. Før de startet feilsøking var det en haug med feilkoder.Henter nå bilen hjem, og betaler en del tusen for deler/jobb på en bil som fortsatt ikke går.Noen tips til hva den feiler? Hvor å begynne... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Even Posted August 2, 2016 Share Posted August 2, 2016 Dette kan være et blindspor siden jeg fikk feilkode på min, men er i alle fall ett tips. Min 2004 tdci 115hk har lugga litt i lengre tid uten at jeg fikk feilkoder, type fusker litt under stabilt pådrag ala feiltenning.Tilslutt stoppa den. Starta med engang igjen ved å skru av og på tenninga. Dette skjedde et par ganger, fikk lest ut feilkode på "watchdog på diesel pumpe" og så for meg tusenlappene flaggre.Nullstilte feilkoder og kjørte videre ca 100mil uten noe tull annet enn litt 'lugging' så stoppa den igjen da var den litt værre å få igang, men kom etter noen forsøk så kom meg hjem igjen uten tull (3-4 mil).Neste gang jeg skulle starte så var det ikke håp kinner litt får ett host eller to så dør den igjen. Dette var da veivsensor, samme type sensor som kamsensor som jeg bytta ~12 000 Km tidligere (så er mulig at disse lever ca like lenge?). Bilen har nå gått ~282 000 Km.Bilen fyra med en gang når jeg hadde montert ny sensor. Det som kan være noe å legge merke til er at jeg målte den defekte sensoren, den skulle ha en motstand på 400 Ohm, og det hadde den så jeg kunne ikke måle noen forskjell på den defekte og den nye som jeg monterte(!)Målte derfor etter brudd i ledningsnettet (noe det ikke var) før jeg kjøpte ny sensor. Har heller ikke fått "watchdog" feilkoden igjen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svorska Posted August 2, 2016 Author Share Posted August 2, 2016 Hei, dette gir absolutt mening. Da det ble funnet en løs veivsensor på bilen i dag. Denne har ligget i kontakt med svinghjulet, og var i dårlig forfatning, med tydelige mekaniske skader. Vi målte fortsatt det samme som deg, på denne defekte sensoren. Ny er bestilt, så får vi se hva som skjer da. Har ikke funnet noen problemer i kontakter, eller ledningsnett. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svorska Posted August 6, 2016 Author Share Posted August 6, 2016 LØST. Det var veivsensor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complexity Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 Er det den som sitter fremme med innsuget, festet med bare en skrue? Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt Tesla Model 3 AWD LR 2019 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svorska Posted August 7, 2016 Author Share Posted August 7, 2016 Den ved innsuget, er kamakselsensoren. Veivakselsensoren sitter i bakkant av motoren, i girkasse(clutchuset) festet med en skrue. Den er enklere å se/komme til, om du tar av lokket på luftfilterboksen, og slangen til turbo og toppdeksel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complexity Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 Okei, greit å vite om man skulle få samme problem Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt Tesla Model 3 AWD LR 2019 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now