SierraCL Posted July 27, 2016 Posted July 27, 2016 Skulle hatt på noe lettere her etterhvert og sitter å lurer på å dreie ned, men er litt skeptisk. Noen som har prøvd det uten å balansere etterpå? Vil det bli vibrasjon?Prøvde å sende en PM til k3nn37 i stad, men han får ikke mottatt beskjed. Kanskje du ser det her? Han brukte vel svinghjul fra en annen motor.Eventuelt finnes det andre løsninger? Tips mottas med takk.
D.Toft Posted July 27, 2016 Posted July 27, 2016 jeg dreide mitt ohc svinghjul ned til 4.5kg ca. kjempe greier, ingen balansering etterpå, ingen vibrasjon
k3nn37 Posted July 27, 2016 Posted July 27, 2016 heisann er mange løsninger her.. du kan sikkert dreie ned og har sett på nette folk i england har gjort dette, men aner ikke hvordan resultatet er du kan ta et cossi stål svinghjul, sveise igjen de bolthullene som ikke passer og borre opp nytt. jeg har et letta slikt liggende å slenge. du kan tilpasse et zetec svinghjul. husker ikke i farten hvem som passer scorpio har både to masset og enkeltmasset svinghjul som passer på. dette er noe lettere og om jeg ikke husker feil var det er slikt jeg brukte på min. bestille et fult race alu svinghjul. for ja, det finnes faktisk å få til dohc også
grcossie Posted July 27, 2016 Posted July 27, 2016 Har også dreidd ned ohc svinghjul uten problem. Du kan jo få det avbalansert også
SierraCL Posted July 27, 2016 Author Posted July 27, 2016 jeg dreide mitt ohc svinghjul ned til 4.5kg ca. kjempe greier, ingen balansering etterpå, ingen vibrasjon Har også dreidd ned ohc svinghjul uten problem. Du kan jo få det avbalansert ogsåBle dette gjort i chuck med tre eller fire bakker? Er bare tre bakker i benken på jobb og da får man vel ikke klokka det inn 100% Men detta har jeg ikke greie på heller heisann er mange løsninger her.. du kan sikkert dreie ned og har sett på nette folk i england har gjort dette, men aner ikke hvordan resultatet er du kan ta et cossi stål svinghjul, sveise igjen de bolthullene som ikke passer og borre opp nytt. jeg har et letta slikt liggende å slenge. du kan tilpasse et zetec svinghjul. husker ikke i farten hvem som passer scorpio har både to masset og enkeltmasset svinghjul som passer på. dette er noe lettere og om jeg ikke husker feil var det er slikt jeg brukte på min. bestille et fult race alu svinghjul. for ja, det finnes faktisk å få til dohc også Hmm... Var ikke enkle alternativer det. Kom til å tenke på at det man eventuelt tilpasser av svinghjul må jo stemme med sensor til svinghjulet også.Husker du hvor du bestilte alu svinghjul? Har leita rundt en del på nett, men neimen ikke lett å finne deler til den motorn der.
escortmk1 Posted July 27, 2016 Posted July 27, 2016 drei av et funker fint og koster ikke stort vis ikke du kan gjøre det sjøl heller ,har fått gjort dette mange ganger aldri merket noe vibrasjon/ubalanse etter på 1
D.Toft Posted July 27, 2016 Posted July 27, 2016 det vet jeg ikke, jeg leverte det fra meg til en privatperson med tilgang på dreiebenk
k3nn37 Posted July 27, 2016 Posted July 27, 2016 Hmm... Var ikke enkle alternativer det. Kom til å tenke på at det man eventuelt tilpasser av svinghjul må jo stemme med sensor til svinghjulet også.Husker du hvor du bestilte alu svinghjul? Har leita rundt en del på nett, men neimen ikke lett å finne deler til den motorn der. er ikke noe sensor på svinghjulet, den sitter på veiva. så det slipper du å tenke på gaffelen i girkassa derimot. den må du bygge om hvis du fortsatt skal kjøre med mt75 har ikke bestilt noe alu svinghjul. det kostet alt for mye
SierraCL Posted July 27, 2016 Author Posted July 27, 2016 Takker for info. Begynner å helle mot dreiing...
grcossie Posted July 28, 2016 Posted July 28, 2016 3 bakker på benken jeg brukte. EBB kan avbalansere visst du vil det 1
alelys Posted July 28, 2016 Posted July 28, 2016 finnes d en tråd om lette vs tunge svinghjul? er det lettere å rive sei løs og spinne på asfalt med et tungt svinghjul? (120hk)
k3nn37 Posted July 28, 2016 Posted July 28, 2016 et tundt svinghjul er der fordi at bestemor på 90år skal kunne klare å ta igang uten å kvele bilen så lett. motoren har mere roterende masse som igjen gjør at den skal litt mere til for å stoppe. så om du mener spinne som i å dumpe clutshen helt oppunder rødfeltet.så tja, MEN et svinghjul lager eller lagrer ALDRI hverken hk eller nm. et tungt svinghjul er mere behagelig å kjøre med da det maskerer ujevnheter i kjøringen og gangen i motoren. 1
SierraCL Posted September 4, 2016 Author Posted September 4, 2016 Endte opp med å dreie av det originale. Badevekta sa 13,1 kg før start. Dette er no billiggreier så må tas med ei klype salt. Fikk det ned på 9,6 kg. Så det er altså fortsatt et tungt svinghjul. Kunne nok ta mer, men ville ikke kødde med anleggsflata til lamell. Måtte vel da tatt ut styrepinner til trykkplate også så den kommer tilsvarende lengre inn. Merka vel egentlig ikke noe forskjell på motoroppførsel, verken negativt eller positivt. Detter kanskje litt raskere på turtall, men mer respons... neh Skulle nok tatt mer når man først var i gang. Største bekymringa var vibrasjon, men merker ikke noe mer nå enn før dreiing så det er bra.
D.Toft Posted September 4, 2016 Posted September 4, 2016 skal ikke dreie anleggsflate mot lamell, må iså fall dreie bakside. har sett en plass at anbefalt minimums tykkelse er 10mm
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now