Kokkon44 Posted July 25, 2016 Posted July 25, 2016 Hallo der ute! Trenger litt råd om installasjon av datasprut!Sikkertmange gode råd som ligger her i forumet allerede, det er bare jeg som ikke har samlet dem/funnet dem enda.Bor i Vestfold og har bestemt meg for å gå for datasprut fordi Sierra'n min er skrudd/"tunet" helt ut på viddene.Men.......... kan minimalt om dette og trenger derfor navn og nummer til de antatt beste på installasjon og mapping av dataspruti nærhet av Vestfold (eller Østlandet om du vil).Bilen det gjelder er en original Sierra Cosworth 4x4 90 modell. På forhånd takk for svar! Vennlig hilsen, Knut HaakonMedlem nr. 1440, VestfoldMob. 466 94 338
JHS Posted July 25, 2016 Posted July 25, 2016 Kenneth Volden, Volden Racing på Fåberg er ett av de bedre alternativene på Cosworth i Norge pr i dag etter min mening. 3
Corky67 Posted July 25, 2016 Posted July 25, 2016 Hei Er en kar i Porsgrunn som selger og har installert noen datasprut på Cosworth.http://www.loberg-tuning.no Jeg har mappa en gang hos han og jeg skal ned en tur igjen for å fullføre da jeg hadde litt små sjukdommer igjen på bilen. Jeg bruker Vipec på min da gamle eier av bil ville ha plugg and play sånn at han slapp å klippe og ødelge det orginal nette på bilen. Men det er my å velge i av datasprut. Og jeg veit ikkje hva som er best på marked i dag. 1 Old Fords never die they just get faster
RS 1000 Posted July 25, 2016 Posted July 25, 2016 (edited) Kenneth Volden, Volden Racing på Fåberg er ett av de bedre alternativene på Cosworth i Norge pr i dag etter min mening.Etterhvert har jeg hatt kontakt med endel folk som har fått mappet bilene sine rundt om kring i kongeriket. Når man ser på tenningsmappene som legges inn så avslører dette at det er deprimerende mange ignortanter og kompetanseløse idioter uten respekt for seg selv eller kunden som driver i bransjen. Gjenganger er at man legger inn en tenningskurve identisk til det man klarer med en fordeler med fjærer og vekter fra 1970 tallet, kaller det godt nok og konsentrerer seg deretter om AFR og å bli ferdig så raskt som mulig. Heldigvis finnes det unntak og det jeg har sett av Volden sine tenningsmap har vært tilfredsstillende fordi han utnytter datatenningens sine fortreffelige egenskaper på en god måte. Edited July 25, 2016 by RS 1000 6 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Stianwang Posted July 25, 2016 Posted July 25, 2016 Etterhvert har jeg hatt kontakt med endel folk som har fått mappet bilene sine rundt om kring i kongeriket. Når man ser på tenningsmappene som legges inn så avslører dette at det er deprimerende mange ignortanter og kompetanseløse idioter uten respekt for seg selv eller kunden som driver i bransjen. Gjenganger er at man legger inn en tenningskurve identisk til det man klarer med en fordeler med fjærer og vekter fra 1970 tallet, kaller det godt nok og konsentrerer seg deretter om AFR og å bli ferdig så raskt som mulig. Heldigvis finnes det unntak og det jeg har sett av Volden sine tenningsmap har vært tilfredsstillende fordi han utnytter datatenningens sine fortreffelige egenskaper på en god måte. er nok derfor jeg sitter med følelsen at Volden sine mappinger gir gode tall å holdbare biler som fungerer
Kokkon44 Posted July 29, 2016 Author Posted July 29, 2016 Takk for svar! Da starter jeg med å ta kontakt med Volden Racing, så ser vi hvor det bærer! Vennlig hilsen, Knut Haakon
RS 1000 Posted July 29, 2016 Posted July 29, 2016 (edited) Da har du tatt en avgjørelse om hvem du vil forholde deg til. Anbefaler at du følger samme mannens råd ang. deler til DITT oppsett for at DU skal nå DINE mål. Sprut.Dyser.Bensinpumpe.Turbo.Tenningsanlegg.Luftfilter.Intercooler.Eksosanlegg.Motorolje.Osv. Ikke la deg forvirre eller påvirke av hva andre mener. Resultatet du har akkurat nå viser hva det vanligvis fører til...... er nok derfor jeg sitter med følelsen at Volden sine mappinger gir gode tall å holdbare biler som fungerer Har som sagt godt inntrykk av mannen. En annen ting når vi nå er inne på det. For mange år siden mener jeg at Volden hadde inne en Cosworth hvor det ble påstått 10:1 i kompresjonsforhold og hvor det ble ladet 2,0 BAR på pumpebensin. Er det noen som vet hvordan det gikk med den? Edited July 29, 2016 by RS 1000 1 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now