Nerokid Posted July 19, 2016 Posted July 19, 2016 Hei,fikk nettop engine malfunction alarm med gult lys i display i tilleg, merker at bilen har redusert kraft,da særlig i motbakke. Hva er det mest vanlige problemet når du får den alarmen. Skal ta diagnose en av dagene.
grcossie Posted July 19, 2016 Posted July 19, 2016 Kan være altmulig, ofte er det i forbindelse med partikkelfilter
Nerokid Posted July 19, 2016 Author Posted July 19, 2016 Kan være altmulig, ofte er det i forbindelse med partikkelfilterOk, kan bli er dyrt da
grcossie Posted July 19, 2016 Posted July 19, 2016 Er sjelden man må bytte filter, er evt differansetrykk sensor eller slangene til den, som er def og deretter trenger den en regenerering
Quickass Posted July 22, 2016 Posted July 22, 2016 Slangene til differansetrykk sensor blei ødelagt på min, men den gjekk ikkje i nødmodus. Skifta bare slangene og fikk den regenerert etterpå. Kanskje lurt å få et verksted til å ta en sjekk
Goggen59 Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 Hei, har lignende problem med min Mondeo 2,0 TDCI 140 HK Power Shift. Brukt voltmeter på sensorer rundt omkring. Fant MAF sensoren med unormale verdier. Skal bytte den å se om problemet løser seg. Ford mener det DPF problemet. Goggen59
roddis Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 (edited) Bare få ut den derre møkka partikkelgreia Edited August 5, 2016 by roddis 2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum
Nerokid Posted August 6, 2016 Author Posted August 6, 2016 Hei, har lignende problem med min Mondeo 2,0 TDCI 140 HK Power Shift. Brukt voltmeter på sensorer rundt omkring. Fant MAF sensoren med unormale verdier. Skal bytte den å se om problemet løser seg. Ford mener det DPF problemet. Goggen59er samme type bil eg har,få høre kor det går etter at du har bytta. Skal på verksted med min på onsdag
Nerokid Posted August 8, 2016 Author Posted August 8, 2016 (edited) er samme type bil eg har,få høre kor det går etter at du har bytta. Skal på verksted med min på onsdagupdate: Var vist luftmassemåler som var gåen med meg,ny bestilt ...så får vi se. Feilkode P00PD Edited August 10, 2016 by Nerokid
Nerokid Posted August 12, 2016 Author Posted August 12, 2016 (edited) update: Var vist luftmassemåler som var gåen med meg,ny bestilt ...så får vi se. Feilkode P00PDVar vist den,prøve med ny og samme problem. Fikk ny feilkode p0113 Intake Air Temperature Circuit High Input,så prøver at skifte den Edited August 12, 2016 by Nerokid
Recommended Posts