Jump to content

Recommended Posts

Posted

Fikk satt sammen bilen nesten som du ville etter hva jeg husker, men disse stoffsetene var nok Trend-utgaven ja. Så jeg gjetter på at dette er en godt utstyrt Trend. Den som bestilte ville nok svært gjerne ha stoffseter siden det så vidt jeg husker kun måtte være veldig spesielle grunner til å velge Trend. Den var ubetydlig rimeligere, og med litt ekstra ble den fort dyrere enn Titanium med samme utstyr.

2014 Ford Kuga Titanium X 140hk

2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk
2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk

Posted

Noen hær inne som vet om vanlige feil/problemer med disse bilene som dukker opp rundt 100.000km stand??

 

Hva er serviceintervallen på register-og vannpumpe?

Posted

200.000km, er vel den lengste intervallen jeg har hørt om men greit nok.

 

Hvordan vet man at det er feil med dynamo og dpf sensor, uten diagnose apparat?

Posted

Nei det er mangen biler, som har slikt interval nå. Dynamo problem, da slutter den å lade og blir ofte glovarm. Feil på dpf sensor, aktiverer motorlampen og den kan også gå i nød. Fiksa nett en slik på fredag

Posted

Veldig bra at du gidder å svare på spørsmålene men greit å forberede seg på det verste....men hva er en dpf sensor god for?

  • Like 1
Posted (edited)

Det er en differansetrykk sensor, til partikkelfilteret. Den registrerer forskjell på trykket i eksos før og etter partikkelfilter og dermed måler effektiviteten til filteret. Disse signala går til motorstyringsmodul, og avgjør når det er tid for regenerering. Har en slik bil selv, og har skifta sensor og kjørt statisk regenerering dvs med dataen tilkoplet. Har gjort det på mangen andre og.

Prøver å svare visst jeg kan, bare hyggelig å hjelpe til litt

Edited by grcossie
  • Like 1
Posted

Veldig takknemmelig for svar, bilen er veldig fin og ser ut som ny, er det noe annet jeg bør se etter??

 

Hva synes dere feks om prisen de forlanger?

Posted

Ser jo grei ut den ja. Kan være lurt å sjekke om den har vært tectylert. Dab adapter kan være noe å prute med i prisen. Priser har jeg ikke noe greie på, må nesten sammenligne litt med de som ligger ute. Vi selger ut nokså fort de vi får inn som brukt

Posted

Prisen er ser ut til å være riktig i forhold til utseende og km stand men bremseskivene foran ser ut til å være slitt ca med 5 mm så de bør vel være byttet.

Posted

Husker ikke minste mål på skivene i farten, men av og til kan man bli lurt av rust kanten, som faktisk bygger seg opp, på utkanten av klossene. Er ikke helt vanlig å bytte de ved ca den km standen

Posted

Ok, vi tenkte å ha feks denne bilen i noen få år til at den har gått ca 150.000km, er det noen kjente feil/deler som vanligvis må byttes ut?

Posted

Ikke noe spes, bremsedeler regner jeg som slitedeler, så det kommer jo etter hvert. Reaksjonsstag foringene i bakstillinga kan bli slitt over tid, men de er enkle å skifte. Min er regga på samme tid, som denne og jeg kjøpte den da den var gått ca 42tusen, har nå gått 122tusen og har skiftet 2hjullager fremme og dpf sensor utenom bremseklosser og service deler

Posted

Veldig brae tipps, skal ta meg en tur å se på bilen på nytt i morra. Skulle du komme på flere ting rundt om bil kjøpet er det bare å tipse meg:) På forhånd stor takk:-)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...