JTH Posted July 10, 2016 Posted July 10, 2016 Hjelp!?Er det noen som har peiling på hva som kan forårsake at diff olje blir presset opp speedometervaieren?Hadde fra hverandre alt foran på bilen, men ble ikke klokere. Hadde folk som har skrudd Cossi lenger enn meg til å se på det også, men fant ikke ut av problemet :-( Dette startet for en drøy mnd siden da jeg oppdaget at org. speedovaier hadde slitt hull på beskyttelsen den ligger inni og diff olje piplet ut av det. Byttet til ny u.org speedovaier(merke: First Line) og da kom olja helt inn i dashbordet og renner ned på beina min I don't drive fast, I just fly low
SierraCL Posted July 10, 2016 Posted July 10, 2016 (edited) Løsna du "huset" til speedodrevet? Skal vel være en simring der eller rett innafor, i opplagringa til aksel.http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/78845-bunnpannepakning-4x4/?do=findComment&comment=778403 Edited July 10, 2016 by SierraCL
Sierrakaren Posted July 10, 2016 Posted July 10, 2016 Er plasksmøring, merkeligt at skal klatre så høyt. Du har rett olje på og rett nivå? Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
xr4ti Posted July 11, 2016 Posted July 11, 2016 For at olje skal oppheve tyngdekraften må den utsettes for trykk.Jeg kjenner ikke til den MT75 4wd-kassa men har den lufting? I såfall sjekk om den er åpen. Som nevnt her i tråden, olje og oljenivå i orden?
grcossie Posted July 11, 2016 Posted July 11, 2016 For at olje skal oppheve tyngdekraften må den utsettes for trykk.Jeg kjenner ikke til den MT75 4wd-kassa men har den lufting? I såfall sjekk om den er åpen. Som nevnt her i tråden, olje og oljenivå i orden?Er ikke kassa det gjelder her, speedometerhuset sitter på bunnpanna ved venstre drivaksel 1
JTH Posted July 12, 2016 Author Posted July 12, 2016 Løsna du "huset" til speedodrevet? Skal vel være en simring der eller rett innafor, i opplagringa til aksel. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/78845-bunnpannepakning-4x4/?do=findComment&comment=778403Jepp, gjorde dette, men den sim ringen som sitter på diff huset(venstre side) som jeg trodde skulle klemme på akselen som går igjennom bunnpanna, gjør ikke dette. Så begynte å lure på om det fantes forskjellige aksler der ut..ikke vet jeg.Er plasksmøring, merkeligt at skal klatre så høyt. Du har rett olje på og rett nivå?Ja, er jo det, så det er merkelig at dette brått skal bli et problem nå.Har rett oljenivå. Men skal se om jeg skal bytte olje merke for å se om det kan hjelpe. I don't drive fast, I just fly low
JTH Posted July 12, 2016 Author Posted July 12, 2016 (edited) Løsna du "huset" til speedodrevet? Skal vel være en simring der eller rett innafor, i opplagringa til aksel. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/78845-bunnpannepakning-4x4/?do=findComment&comment=778403 Edited July 17, 2016 by JTH I don't drive fast, I just fly low
Recommended Posts