Jump to content

Trøbbel? Aux. heater on.


as.

Recommended Posts

Kjøpt meg en 2008(7) Mondeo 4. 131hk Manuel. Navi stereo.

Plutselig tror den at den har ryggekamera. Og displayet mellom instrumentene skrur seg ikke av når jeg stenger ned bilen (låser dører).

displayet viser klokka, km og aux. Heater on. Gul i mellom vantemp og tankmåler lyser og.

Hva kan jeg ha gjordt galt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg titta gjennom menyene både i dash display, og navi media display. Mener jeg ikke forandret innstilinger på noen ting. Når jeg skrudde bilen av og jobbet litt med rydd og vask av den, la jeg merke til at dash display lyste.

når jeg er i park heater menyen, får jeg lov til å forandre alle innstilinger. Unntat den nederste (heater on) når jeg trykker bort x'n på den kommer den tilbake av seg selv etter 1sek. Virker på meg som bilen tror heateren går uannsett.

Link to comment
Share on other sites

Jeg titta gjennom menyene både i dash display, og navi media display. Mener jeg ikke forandret innstilinger på noen ting. Når jeg skrudde bilen av og jobbet litt med rydd og vask av den, la jeg merke til at dash display lyste.

når jeg er i park heater menyen, får jeg lov til å forandre alle innstilinger. Unntat den nederste (heater on) når jeg trykker bort x'n på den kommer den tilbake av seg selv etter 1sek. Virker på meg som bilen tror heateren går uannsett.

 

 

Kan være Lavt batteri. Sett batteri på lading kan være en mulighet.

Eller så kan hende modul til ekstravarmer har hengt seg.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar, virker som den vakler litt. I dag tidlig sto meldinga displayet, stått sånn i hele natt antar jeg. Men under bruk i dag har displayet vært skrud av flere ganger når jeg har kommet tilbake til bilen.

får bare bruke bilen en stund og se om den bedrer seg. Den har stått i 3 måneder, før jeg kjøpte den. Nytt batteri og regreim service (211 000km), rett før jeg ble eier.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvor temp bryteren til diesel vameren er på denne bilen? Fant noen ledninger ved venstre front lykt som er klipt og avmantla, så ut som de har vært tvinet sammen tidligere. Lurer på om noen har lagd seg "bryter" til varmeren her.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...