Focusere Posted June 2, 2016 Posted June 2, 2016 Må skifte bremseklosser og skiver foran på min Focus 2009 combi. Har fått en pris på det hos Mekonomen som er det verkstedet jeg har brukt de siste par åra, fordi det er nærmest og mest praktisk.Kr 4078,- Er dette en grei pris? Kan lite om bilmekking selv, utover det å fylle drivstoff, spylevæske, skifte hjul, luftfilter pluss noe annet smårusk. Har lest meg til at det skal være ganske enkelt å skifte bremseklosser og bremseskiver selv. Stemmer dette?
grcossie Posted June 2, 2016 Posted June 2, 2016 Er vell rundt den prisen det blir med deler. Er en lett jobb å gjøre sev, men kan være greit å ha med seg en som kan skru, visst du skulle være usikker
Truckdriver Posted June 2, 2016 Posted June 2, 2016 Bremseskiver og klosser er vanligvis ikke stort vanskeligere å bytte enn hjul. Men om man gjør noe galt så kan det fort bli veldig farlig.Hjalp selv en kompis som er veldig usikker på skruing med bytte av bremseband bak. Men satt stort sett bare å så på at det ble rett - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Recommended Posts